[545]
Kategoria: Podesty nożycowe, wózki, paleciaki podnośnikowe>Wózki podnośnikowe paletoweWysyłka: od ręki
, mm ø80x70 Masa wózka, kg 230 *PTP - koła sterujące Ø 200
mm poliuretanowe, rolki podwójne Ø 80 mm
poliuretanowe Instrukcja obsługi: 1. Przeznaczenie
Wózek ręczny podnośnikowy...
Pełen opis produktu '5459228 Wózek podnośnikowy widłowy, koła sterujące Ø 200 mm poliuretanowe, rolki podwójne Ø 80 mm poliuretanowe (wysokość podnoszenia: 1610mm, udźwig: 1000 kg)' »
Promocja! "Dostawa gratis
na terenie całego kraju"
Czyli dostarczamy bezpłatnie ten towar w dowolne miejsce w
Polsce.
"Większość towarów wysyłamy w ciągu 24h, po sprawdzeniu stanu
magazynowego!"
Do godziny po zamówieniu (w godzinach pracy) magazynierzy
sprawdzają czy zamówiony towar jest w magazynie i przesyłamy
informację emailem lub faksem.
Od początku swego istnienia
zakład specjalizował się w branży metalowej. Obok produkcji
zajmował się usługami dla przedsiębiorstw: kompleksową obsługą
maszyn i linii produkcyjnych: spożywczych, masarniczych,
piekarniczych, rozlewniczych, urządzeń chłodniczych oraz drobnymi
usługami dla ludności. Natomiast w zakresie produkcji zakład przez
długi okres był wytwórcą urządzeń dla potrzeb (ważnych w ówczesnej
Polsce dziedzin) górnictwa i wojska. Jednak kluczową i
determinującą własny dział konstrukcyjny i technologiczny oraz całą
załogę, była produkcja urządzeń transportowych. Pierwsze
doświadczenia zdobyto już w latach pięćdziesiątych. W miarę upływu
czasu wyroby zmieniały parametry techniczne, konstrukcyjne, wygląd
estetyczny.
Wózki umożliwiają
układanie w stosy, załadunek i rozładunek palet, pojemników na
półki, na samochody itp.
konstrukcja spawana
blokowanie jazdy poprzez hamulec
na kole sterującym
podnoszenie hydrauliczną pompą z
dwiema prędkościami
szybkie podnoszenie ładunków do
300 kg
bezstopniowa regulacja prędkości
opuszczania poprzez specjalnie skonstruowany zawór
zawór przeciążeniowy
zabezpieczający przed podnoszeniem ładunków o masie większej niż
1000 kg
DANE
TECHNICZNE:
Udźwig, kg
1000
Wysokość podnoszenia,
mm
1610±10
Wysokość min. wideł,
mm
90
Długość wideł, mm
1150
Rozstaw zew. wideł,
mm
520
Szerokość całkowita,
mm
800
Długość całkowita,
mm
1620
Wysokość całkowita,
mm
1980
Średnica kół sterujących,
mm
ø200
Wymiary rolek, mm
ø80x70
Masa wózka, kg
230
*PTP - koła sterujące Ø 200 mm
poliuretanowe, rolki podwójne Ø 80 mm poliuretanowe
Instrukcja
obsługi:
1. Przeznaczenie
Wózek ręczny podnośnikowy masztowy
(z podwójną prędkością podnoszenia) jest przeznaczony do prac
transportowych we wszelkiego rodzaju magazynach, halach
produkcyjnych, na placach składowych i rampach.
Umożliwia układanie w stosy,
załadunek i rozładunek ładunków na paletach, podstawkach
ładunkowych lub kontenerach na półki regałów, samochody itp. o
całkowitej masie do 1000 kg.
Warunki środowiska pracy:
umiarkowane działanie korozyjne w zakresie temperatur –15°C ÷
+40°C.
Wózek jest wyposażony w dwustopniowy
zespół pompujący pozwalający szybciej podnosić ładunki o mniejszej
masie (do 300 kg).
Warunkiem bezpiecznej pracy wózka
jest równa, twarda i sucha nawierzchnia o pochyleniu mniejszym od
5% oraz niezbędne oświetlenie min. 50 luxów.
2. Charakterystyka techniczna
Udźwig Qmax (patrz wykres obciążeń – rys.13)……………………………………………1000
kg Ciśnienie w układzie hydraulicznym………………………………………………………....16
MPa
Ilość cykli pracy pompki do
całkowitego podniesienia wideł
– wolne podnoszenie (położenie
dźwigni „a”)……………………………………………………55
– szybkie podnoszenie (położenie
dźwigni „b”)…………………………………………………..21 Siła
uciągu……………………………………………………………………………………...400 N Średnica
kół
–
przednich………………………………………………………………………………….200 mm
–
tylnych………………………………………………………………………………………80 mm Ciecz
robocza…………………………………………………………………………...olej L–HL 15 Pojemność
zbiornika………………………………………………………………………V = 2 dm3 Masa
wózka……………………………………………………………………………………230 kg Wymiary
charakterystyczne………………………………………………………………...wg rys.1.
3. Opis wyrobu
Wózek składa się z następujących
głównych zespołów:
– zespół
pompujący……………………………..................................................rys.2,
poz.1; rys.3,
– cylinder (siłownik)
hydrauliczny……………………………………………...rys.2, poz.2; rys.3,
–
rama………………………………………………………………………………… rys.2, poz.3,
–
karetka……………………………………………………………………………….rys.2, poz.4,
– zawieszenie
kompletne…………………………..............................................rys.2,
poz.5; rys.3,
– zespół kół
tylnych……………………………………………………………............rys.2, poz.6,
– łańcuch
kompletny……………………………….......................................................rys.2,
poz.7,
– koło przednie (z
hamulcem)……………………………………………………...rys.2, poz.9 (8),
– zespół
łączący………………………………………………………………..............rys2,
poz.10.
3.1. Zasada działania
wózka
Podnoszenie ładunku odbywa się za
pomocą siłownika hydraulicznego przekazującego ruch poprzez łańcuch
na zespół karetki. Po ustawieniu dźwigni na dyszlu w położeniu
„podnoszenie” (poz. „a” lub „b” – rys.1) ruchem wahadłowym dyszla
pompuje się olej ze zbiornika pompy do siłownika powodując
wysuwanie się nurnika, a w konsekwencji, poprzez łańcuch,
podnoszenie się karetki poruszającej się na rolkach po prowadnicach
masztu ramy. W celu opuszczenia ładunku należy dźwignię na dyszlu
przestawić w położenie „c”.
4. Warunki dostawy
Wózki dostarcza się w stanie
kompletnie zmontowanym, gotowe do natychmiastowej pracy, opakowane
matą opakowaniową.
Komplet dostawy: wózek, instrukcja
obsługi, karta gwarancyjna.
5. Wymagania
bezpieczeństwa
Celem zapewnienia bezpieczeństwa
należy:
– użytkować wózek zgodnie z
przeznaczeniem (pkt 1) i po uprzednim zapoznaniu się z instrukcją
obsługi;
– dokonać przeglądu codziennego
wózka (ogólny stan techniczny, sprawność hamulca, szczelność układu
hydraulicznego);
– zapoznać obsługę w zakresie
przepisów bezpieczeństwa i instrukcji zakładowych dotyczących
posługiwania się ręcznymi środkami transportu;
– przestrzegać dopuszczalnej
wysokości ładunku 1200 mm zgodnie z PN/M–78202;
– nie pozostawiać wózka w pozycji
podniesionej na pochyłościach grożących zsunięciem
ładunku;
– wózek powinien być przemieszczany
powoli i spokojnie;
– stosować hamulec koła przedniego
podczas podnoszenia i opuszczania ładunku;
– widły karetki wprowadzać tylko
wzdłuż palety;
– podczas opuszczania ani zęby
wideł, ani ładunek nie powinny spocząć na przeszkodzie;
– ładunek rozmieszczać na widłach
równomiernie i zgodnie z wykresem obciążeń (rys.5.) znajdującym się
na wózku;
– podczas ruchu żadna część zębów
wideł lub ładunku nie powinna mieć kontaktu z
przeszkodą;
– zwracać szczególną uwagę, aby przy
podnoszeniu i opuszczaniu karetki nie stwarzać zagrożenia osobom
postronnym. Istnieje zagrożenie, jeżeli osoba znajduje się na lub
pod podniesionymi widłami karetki (patrz znaki bezpieczeństwa –
rys.5.);
– przemieszczanie wózka na większe
odległości powinno odbywać się z opuszczonym ładunkiem;
– wszelkie wady lub usterki
zauważone podczas eksploatacji może usuwać tylko osoba upoważniona
lub w przypadku bardziej skomplikowanych usterek –
producent;
– parkować wózek w miejscach do tego
wyznaczonych, a jeżeli takich nie ma to w miejscach nie
powodujących zagrożenia;
– zaleca się operatorowi używanie
rękawic i butów ochronnych.
– wózek można przewozić środkami
transportu tylko w pozycji pionowej,
zabezpieczony przed przemieszczaniem
i wywróceniem się (kliny, odciągi i.t.p.).
6. Środki
bezpieczeństwa
W celu wyeliminowania zagrożeń
przewidziano poniższe środki bezpieczeństwa:
zawór przeciążeniowy zabezpiecza
układ hydrauliczny przed nadmiernym wzrostem
ciśnienia (jest fabrycznie ustawiony
na obciążenie nominalne i zaplombowany); zawór zwrotno – dławiący
zabezpiecza przed nagłym opadnięciem karetki z ładunkiem w razie
uszkodzenia (pęknięcia) przewodu doprowadzającego elastycznego
(rys.11, poz.122). Dławienie zaworu jest fabrycznie ustawione na
wartość minimalną zapewniającą wymaganą prędkość opadania max. 0,4
m/s (PN/M–78053). Zwiększenie dławienia wskazuje strzałka na
zaworze.
Uwaga: Nie nastawiać zaworu pod
ciśnieniem; stateczność wózka z ładunkiem nominalnym jest
zagwarantowana pod warunkiem pracy na pochyleniach nie większych
niż 5%; konstrukcja układu hydraulicznego nie stwarza zagrożenia
rażeniem olejem pod ciśnieniem (zespół łączący – doprowadzający
olej z pompy do siłownika – jest umieszczony pod spodem konstrukcji
nośnej); awaria pompy lub cylindra hydraulicznego nie stwarza
zagrożenia po spełnieniu wymogów bezpieczeństwa (pkt 5); hamulec
koła przedniego zapewnia stabilność wózka podczas podnoszenia i
opuszczania; kształt rękojeści dyszla zapewnia bezpieczną zmianę
położeń dźwigni opuszczania; prosta konstrukcja wózka nie stwarza
zagrożenia przy naprawach i konserwacji; łańcuchy nośne posiadają
atest bezpieczeństwa ze współczynnikiem k = 4,45; osłony
zabezpieczające operatora przed umieszczeniem kończyn pomiędzy
częściami układu podnoszenia.
7. Zakazane
zastosowanie
– wózek nie powinien być używany w
miejscach niewystarczająco oświetlonych;
– wózek nie powinien być używany do
podnoszenia lub przewozu osób;
– wózek nie powinien być używany
jako podnośnik pojazdów;
– końce wideł nie powinny być
używane jako dźwignia do unoszenia ładunku;
– wózek nie powinien być używany
tam, gdzie istnieje ryzyko przekroczenia udźwigu
nominalnego;
– wózek nie powinien być używany
tam, gdzie istnieje ryzyko niezamierzonych ruchów;
– wózek nie powinien być
wykorzystywany do manipulacji swobodnie zwisającymi
ładunkami;
– wózek nie powinien jeździć z
zębami wideł w górnym położeniu z wyjątkiem operacji ładowania i
rozładowywania;
– wózek nie powinien mieć
bezpośredniego kontaktu z artykułami żywnościowymi;
– wózek nie powinien być używany w
atmosferze potencjalnie wybuchowej.
8. Warunki
eksploatacji
Po otrzymaniu wózka użytkownik
powinien sprawdzić kompletność dostawy, dokonać oględzin
zewnętrznych celem ustalenia ewentualnych uszkodzeń w czasie
transportu, sprawdzić zgodność pomiędzy numerami fabrycznymi wózka
a numerami zapisanymi w karcie gwarancyjnej. Po przyjęciu wózka
powinno się przeprowadzić próbę unoszenia i opadania karetki bez
obciążenia.
Operator powinien:
– wykonywać obsługę codzienną wg
pkt. 8.1
– użytkować wózek zgodnie z wymogami
bezpieczeństwa (pkt 5);
– nie pozostawiać wózka pod
obciążeniem w pozycji podniesionej przez dłuższy okres bez
dozoru;
– zabezpieczyć wózek przed wpływem
warunków atmosferycznych.
8.1 Obsługa codzienna
Obsługa codzienna
obejmuje:
– sprawdzanie stanu przewodu
hydraulicznego elastycznego;
– sprawdzanie stanu połączeń
spawanych ramy (czy nie ma pęknięć lub wyrwań);
– sprawdzanie stanu połączeń
spawanych mechanizmu podnoszenia (czy nie ma pęknięć lub
wyrwań);
– sprawdzanie stanu łańcuchów
nośnych mechanizmu podnoszenia (czy są nasmarowane, czy nie ma
śladów rdzy, czy nie są luźne);
– sprawdzanie stanu prowadnic ramy
(czy na środnikach i półkach nie ma głębokich ok. 2mm odkształceń
plastycznych);
– sprawdzanie stanu karetki (czy nie
jest pokrzywiona, czy rolki nie są uszkodzone, czy spoiny nie są
popękane, czy zęby wideł nie są zbyt wytarte lub
rozgięte);
– sprawdzanie stanu
osłon;
– sprawdzanie czy zawór
przeciążeniowy nie ma uszkodzenia plomby;
– sprawdzanie stanu cechowania wózka
(czy istnieją wszystkie tabliczki i czy są czytelne);
– sprawdzanie stanu powłok
lakierniczych;
W przypadku stwierdzenia
jakichkolwiek usterek operator powinien zwrócić się do odpowiednich
służb o ich usunięcie.
9. Konserwacja i
naprawy
W celu utrzymania wózka w stanie
gotowości do pracy należy dokonywać konserwacji. Obejmuje ona
wszystkie czynności związane z czyszczeniem wózka, ogólną
konserwacją zabezpieczającą przed korozją, kontrolą prawidłowości
pracy. Częstotliwość przeglądów konserwacyjnych – raz na
kwartał.
Smarowania należy dokonywać co 100 h
pracy zgodnie z rys. 1. Olej w zbiorniku należy wymieniać co 600 h
pracy. Zamiast oleju hydraulicznego L–HL 15 wg PN/C–96057/04 można
stosować inne oleje hydrauliczne (L–HL 22) lub sprężarkowe (WZ wg
PN/C–96072) o lepkości kinematycznej 25 ÷ 40 mm2/s. Stosowanie
olejów o większej lepkości może powodować zakłócenia w pracy w
niskich temperaturach. Przy wymianie oleju zespół hydrauliczny
należy przepłukać, a następnie napełnić olejem o wymaganej
lepkości.
Zestaw głównych usterek i sposoby
ich naprawy podaje tablica 1.
Części i zespoły na zamówienie wg
tablicy 2.
UWAGA: Zużyty olej musi być
składowany w celu jego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi
przepisami.
Obowiązki
konserwatora:
a) Terminowe wykonywanie przeglądów
konserwacyjnych wózka, a w szczególności:
- stanu technicznego mechanizmów
napędowych;
- stanu technicznego wideł, masztu i
łańcuchów (wg. pkt. 9.1);
- sprawdzenie poziomu oleju
hydraulicznego;
- sprawdzenie połączeń częściami
złącznymi;
b) Bieżące usuwanie usterek i innych
nieprawidłowości w działaniu wózka;
c) Bezzwłoczne powiadomienie
eksploatującego wózek o nieprawidłowościach, które spowodowały
konieczność wyłączenia wózka z eksploatacji.
9.1 Kontrola wideł, masztu i
łańcuchów
– Sprawdź czy nie występują
pęknięcia spawów w maszcie i karetce wideł. Skontroluj czy
wszystkie nakrętki są mocno dokręcone.
– Sprawdź zużycie ramy masztu w
miejscach pracy rolek. Sprawdź zużycie i ewentualne uszkodzenie
rolek (minimalna średnica rolki 69,6 mm). Wymianę zużytych rolek
zlecić serwisowi.
– Sprawdź czy osłony masztu nie mają
pęknięć i uszkodzeń.
– Sprawdź czy łańcuchy są dobrze
nasmarowane. Stosuj olej silnikowy SAE 30 do smarowania
łańcuchów.
– Sprawdź stan łańcuchów nośnych pod
względem pęknięć i uszkodzeń ogniw i sworzni.
– Sprawdź zamocowanie łańcuchów i
sworzni pod względem pęknięć i uszkodzeń.
– Sprawdź wydłużenie łańcuchów.
Dopuszczalne wydłużenie 2%, w przypadku większego bezwzględnie
wymienić.
– Upewnij się czy łańcuchy są tak
wyregulowane, że posiadają jednakowy naciąg i czy nie są zbyt
luźne. W razie potrzeby wyreguluj.
9.2 Instrukcja wymiany
łańcuchów
a) zdemontować osłonę I (rys.2,
poz.14);
b) podnieść karetkę na wysokość
pozwalającą na swobodny dostęp do nakrętek (rys.2, poz.24) i do
zawleczki (rys.2, poz.26);
Wymienić najpierw jeden łańcuch,
następnie drugi.
c) wyjąć zawleczkę (rys.2,
poz.26);
d) odkręcić nakrętki M16 (rys.2,
poz.24);
e) wymienić łańcuch;
f) dokręcić nakrętki siłą ok. 95 Nm,
skontrować i założyć zawleczkę;
g) wymienić drugi łańcuch wg pkt.
c-f zwracając uwagę, aby obydwa łańcuchy miały jednakowy
naciąg;
h) zamontować osłonę.
10. Instrukcja odpowietrzania
wózka
a) sprawdzić poziom oleju w
zbiorniku:
– wykręcić korek odpowietrzający
(rys.3, poz.42),
– sprawdzić czy powierzchnia oleju
znajduje się ok. 30 mm od górnej krawędzi zbiornika,
– uzupełnić stan oleju;
b) ustawić dźwignię opuszczania
(rys.3, poz.75) w położeniu „c” (opuszczanie) – rys.1;
c) poluzować wkręt dociskowy (rys.4,
poz.41);
d) wcisnąć dyszlem tłoczek pompki
(rys.4, poz.38) do oporu;
e) dokręcić wkręt
dociskowy;
f) unieść dyszel aż do oporu.
Czynności c ÷ f wykonać do chwili wypływania oleju bez pęcherzyków
powietrza z gniazda wkręta dociskowego;
g) wytrzeć olej.
Warunki gwarancji
1. Gwarancja obejmuje wady ukryte i
uszkodzenia wynikłe w okresie gwaran-cyjnym z winy zakładu
produkcyjnego, tj. wskutek wady materiału, złej obróbki, montażu i
polega na bezpłatnej wymianie uszkodzonych części, a w przypadku
nieprawidłowego działania na bezpłatnej naprawie.
2. Okres gwarancji dla użytkownika
wynosi 24 miesiące od chwili sprzedania wyrobu.
3. Producent zobowiązuje się
rozpatrzyć w terminie 1 tygodnia zgłoszoną reklamację i w przypadku
uznania jej dokonać skutecznej naprawy w ter-minie nie dłuższym od
21 dni.
4. Okres gwarancji ulega wydłużeniu
o czas, w którym kupujący z powodu wady nie mógł korzystać z
wózka.
5. Gwarancją nie są
objęte:
5.1. Wady powstałe wskutek
niewłaściwego i niezgodnego z Instrukcją Obsługi użytkowania,
przechowywania i niewłaściwej eksploatacji wózka.
5.2. Koła jezdne (z wyjątkiem
uszkodzeń spowodowanych widocznymi wadami wewnętrznymi).
5.3. Uszkodzenia mechaniczne
powstałe u użytkownika.
5.4. Uszkodzenia wynikłe na skutek
przeróbek i zmian konstrukcyjnych doko-nanych przez użytkownika lub
osoby trzecie.
6. Gwarancja traci ważność w
przypadku naruszenia plomby na zaworze przeciążeniowym.
7. Kupujący ponosi koszty naprawy
nie uznanej przez Producenta oraz dele-gacji eksperta do miejsca
użytkowania wózka.
8. Uprawnienia z tytułu udzielonej
gwarancji mogą być realizowane jedynie po przedstawieniu przez
kupującego ważnej karty gwarancyjnej.
Karta gwarancyjna bez wpisania
numeru fabrycznego wózka, daty sprze-daży oraz dołączonego dowodu
zakupu jest nieważna.
9. Odstąpienie kupującego od umowy
kupna, żądanie obniżenia ceny, względnie wymiany wyrobu na nowy,
może nastąpić w przypadku niedo-trzymania warunków gwarancji
względnie wystąpienia wad istotnych (pęknięcia i odkształcenia
trwałe konstrukcji nośnej wózka wynikające z wad materiału i wad w
procesie wytwórczym u Producenta).
10. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszej gwarancji mają zastosowanie przepisy Kodeksu
Cywilnego.