[WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN]
Kategoria: Prawo / Nauki polityczne
rozwijajÄ
cej siÄ dyscypliny w naukach politycznych.
Obejmuje tematykÄ zachowaĹ wyborczych, kampanii
politycznych, wpĹywu opinii publicznej, partycypacji
politycznej, modernizacji...
Pełen opis produktu 'Zachowania polityczne Tom 2' »
Praca przygotowana przez wyjÄ
tkowy zespóŠautorski pod
przewodnictwem profesorĂłw Daltona i Klingemanna â uznanych
autorytetĂłw w tej dziedzinie. PeĹny przeglÄ
d wiedzy najbardziej
dynamicznie rozwijajÄ
cej siÄ dyscypliny w naukach politycznych.
Obejmuje tematykÄ zachowaĹ wyborczych, kampanii politycznych,
wpĹywu opinii publicznej, partycypacji politycznej, modernizacji i
zmiany spoĹecznej, edukacji politycznej i wartoĹci politycznych
oraz zagadnienia metodologiczne.
Autorzy tekstĂłw: Christopher J. Anderson, AndrĂŠ Blais, Jean
Blondel, Philip E. Converse, John Curtice, Kevin Deegan-Krause, Jan
W. van Deth, Yilmaz Esmer, Dieter Fuchs, James L. Gibson, Loek
Halman, Anthony Heath, SĂśren Holmberg, Ursula Hoffman-Lange,
Ronald Inglehart, M. Kent Jennings, Max Kaase, Miki Caul Kittilson,
Ruud Koopmans, Oddbjorn Knutsen, James H. Kuklinski, Steffan
Kumlin, Matthew S. Levendusky, Michael S. Lewis-Beck, Ian
McAllister, Peter Mair, Ferdinand MĂźller-Rommel, Diana C. Mutz,
Kenneth Newton, Mark Peffley, Buddy Peyton, Robert Rohrschneider,
Richard Rose, Dieter Rucht, Holli A. Semetko, Doh Chull Shin, Paul
M. Sniderman, Mary Stegmaier, Christian Welzel, Thorleif
Pettersson, Susan E. Scarrow, Stuart N. Soroka, James Stimson,
Dietlind Stolle, Jacques Thomassen, Bernhard Wessels, Christopher
Wlezien, Edmund Wnuk-LipiĹski.
Mimo Ĺźe publikacja ta zostaĹa wydana w 2007 roku staĹa siÄ juĹź
powszechnie obowiÄ
zujÄ
cÄ
lekturÄ
na zachodnich uczelniach z
takich przedmiotĂłw jak np.: psychologia polityczna, socjologia
polityki, polityczna partycypacja, wybory, zachowania wyborcze,
systemy polityczne, metodologia nauk spoĹecznych, polityka
spoĹeczna i wielu innych.
(fragment recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Arkadiusza
Ĺťukowskiego)
Dawniej politycy mogli jedynie prĂłbowaÄ odgadnÄ
Ä publiczne
nastroje, obecnie dysponujÄ
bogatymi danymi pochodzÄ
cymi z
licznych sondaĹźy. Kampanie byĹy idiosynkratycznymi procesami, w
ktĂłrych menadĹźerowie opierali siÄ na szczÄ
tkowych informacjach.
Obecnie dysponujÄ
rzetelnÄ
wiedzÄ
o tym, jak obywatele myĹlÄ
i
dziaĹajÄ
. MoĹźna podejrzewaÄ, Ĺźe kampania prowadzona w stylu
lat 50. nie mogĹaby w Ĺźaden sposĂłb konkurowaÄ ze
wspĂłĹczesnÄ
, wykorzystujÄ
cÄ
te nowe zasoby wiedzy.
(z tekstu)