[MK EBOOKI]
Kategoria: MARKETING
Tytuł: Analiza strategiczna firmy jako
podstawa do założeń strategii rozwoju,
Liczba stron: 108, Wysyłka: gratis
(poczta elektroniczna e-mail), Język publikacji:
polski, ...
Pełen opis produktu 'Analiza strategiczna firmy jako podstawa do założeń strategii rozwoju' »
Tytuł: Analiza strategiczna
firmy jako podstawa do założeń strategii
rozwoju, Liczba
stron: 108,
Wysyłka: gratis (poczta elektroniczna
e-mail),
Język publikacji: polski,
Literatura: tak,
Przypisy: tak,
Format: publikacja w formacie pliku
PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego
oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do
dowolnego edytora tekstu, np. Worda.
=========================================================================
Opis
Sukces firmy zależy nie tylko od jej wielkości, ale od tego czy
jest ona ekspansywna. Firma powinna do czegoś dążyć, powinna chcieć
coś osiągnąć w swojej dziedzinie. Małe ale mobilne firmy często
odnoszą sukces i wtedy stają się wielkie.
Firma, wkraczająca w przyszłość i taka która chce się rozwijać,
musi wiedzieć, czym chce być, jakie cele i w jaki sposób ma je
osiągnąć, jakie ma szansę powodzenia, z jakimi zagrożeniami musi
się liczyć w osiągnięciu pozycji.
Menedżerowie muszą opracować koncepcję całościowego rozwoju firmy i
jego przyszłej pozycji na rynku i otoczenia. Tak opracowana
koncepcja uwzględniająca własne wyobrażenia o przyszłości i
uwarunkowania sytuacyjne oraz potrzeby i możliwości nazywa się
strategią.
Strategia, to określona koncepcja systemowego działania (plan
działań), polegająca na formułowaniu zbioru długookresowych celów
przedsiębiorstwa i ich modyfikacji w zależności od zmian
zachodzących w jego otoczeniu, określeniu zasobów i środków
niezbędnych do realizacji tych celów oraz sposobów postępowania
zapewniających optymalne ich rozmieszczenie i wykorzystanie w celu
elastycznego reagowania na wyzwania rynku i zapewnienie
przedsiębiorstwu korzystnych warunków egzystencji i rozwoju.
Menedżer przed zbudowaniem dobrej i skutecznej strategii firmy,
powinien dokonać dwóch analiz: strategiczną diagnozę otoczenia
firmy i strategiczną diagnozę organizacji.
Celem publikacji jest ocena analizy strategicznej firmy na
przykładzie przedsiębiorstwa „X”. Analiza ta ma posłużyć za
podstawę do założeń strategii rozwoju badanej firmy. Do realizacji
celu wykorzystano szereg najnowszych pozycji literatury, prasy, a
także informacje pozyskane z firmy
„X”.=========================================================================Spis
treściWSTĘPROZDZIAŁ I.
ISTOTA STRATEGII I JEJ ZNACZENIE DLA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA
1.1. Pojęcie strategii w organizacji
1.2. Rola analizy strategicznej
1.3. Formułowanie strategii rozwoju firmy
1.4. Rodzaje strategii, wybór i realizacja strategii
1.5. Strategia jako etap zarządzania strategicznegoROZDZIAŁ
II.
CHARAKTERYSTYKA SPÓŁKI „X”
2.1. Geneza i rozwój działalności firmy
2.2. Charakterystyka rynku i produktów
2.3. Struktura organizacyjna i organizacja pracy
2.4. Analiza kondycji finansowej spółkiROZDZIAŁ III.
ANALIZA STRATEGICZNA DLA FIRMY „X”
3.1. Analiza PEST
3.2. Analiza makrootoczenia
3.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego – mikrootoczenia
3.4. Analiza wewnętrzna przedsiębiorstwa
3.5. Ocena pozycji strategicznej firmy
3.6. Analiza SWOTROZDZIAŁ IV.
PLAN STRATEGICZNY DLA FIRMY „X”
4.1. Strategia rozwoju produktu
4.2. Polityka cen
4.3. Sposoby ułatwienia wejścia na rynek i promocji produktu
4.4. Dystrybucja produktu
4.5. Zalecenia strategiczneZAKOŃCZENIEBIBLIOGRAFIASPIS RYSUNKÓW,
TABEL I WYKRESÓW