[Wolters Kluwer]
Kategoria: Szkoły policealne. Szkoły wyższeWysyłka: od ręki
Metodologia badań to pasjonująca nauka,
która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń,
domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien
wybrać drogę...
Pełen opis produktu 'Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu' »
Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w
krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby
zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla
badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej.
Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycją badawczą i znaczny dorobek,
a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie
metodologicznej.
Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja przyczyni się do
dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o zarządzaniu. W
książce poruszają kluczowe zagadnienia tej dziedziny, takie
jak:
* podstawy metodologii nauk o zarządzaniu - główne typy badań,
kierunki rozwoju, metody badawcze,
* problematyka badań interpretatywnych - zastosowanie studiów
przypadków, metody eksperymentalne i symulacyjne, triangulacja,
rola dyskursu w naukach o zarządzaniu,
* zagadnienia badań ilościowych - procedura gromadzenia danych,
podstawowe techniki analizy ilościowej, modele i ich testowanie,
wykorzystanie danych wtórnych na przykładzie rachunków
narodowych.
Publikacja skierowana jest do badaczy nauk o zarządzaniu,
szczególnie młodych adeptów tej dyscypliny, studentów i
doktorantów. Służyć ma zwłaszcza doskonaleniu warsztatu badawczego,
ale będzie także pomocna tym wszystkim, którzy zamierzają rozwijać,
weryfikować lub zmieniać swoje kompetencje badawcze. Drugie wydanie
wzbogaca wcześniejsze treści o metodykę literaturowych badań
przygotowawczych: systematyczny przegląd literatury oraz
metaanalizę badań empirycznych. Przedstawia również zaawansowane
techniki badań.
Autorami są pracownicy naukowi specjalizujący się w problematyce
zarządzania strategicznego, przedsiębiorczości organizacyjnej,
pomiaru efektywności, zarządzania zasobami niematerialnymi
organizacji oraz nadzoru korporacyjnego i finansów przedsiębiorstw,
a także w zagadnieniach kultury organizacyjnej,