[gab]
Kategoria: Nauki społeczne, ekonomiczne, prawne >Ekonomia. Marketing. Biznes.Wysyłka: do 3 dni
Metodologia badań to pasjonująca nauka,
która pokazuje drogi w krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń,
domysłów i ludzkiej potrzeby zrozumienia. Każdy badacz powinien
wybrać drogę...
Pełen opis produktu 'Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu' »
Metodologia badań to pasjonująca nauka, która pokazuje drogi w
krajobrazie niewiedzy, przypuszczeń, domysłów i ludzkiej potrzeby
zrozumienia. Każdy badacz powinien wybrać drogę właściwą dla
badanego problemu, kontekstu, uwarunkowań czy postawy poznawczej.
Nauki o zarządzaniu mają swoją tradycję badawczą i znaczny dorobek,
a przez to uzyskują własną tożsamość również w perspektywie
metodologicznej. Autorzy wyrażają nadzieję, że ta publikacja
przyczyni się do dalszego podnoszenia jakości badań w naukach o
zarządzaniu. W książce poruszają kluczowe zagadnienia tej
dziedziny, takie jak:– podstawy metodologii nauk o zarządzaniu –
główne typy badań, kierunki rozwoju metodologii oraz sposoby
przygotowania badań,– problematyka badań interpretatywnych –
specyfika badań jakościowych, procedury realizacji studiów
przypadków, eksperymentów i symulacji, triangulacja, rola dyskursu
w naukach o zarządzaniu,– badania ilościowe – istota tych badań,
podstawowe oraz zaawansowane techniki operacjonalizacji,
modelowania i testowania, metody wielokryterialnej analizy
decyzyjnej.Trzecie wydanie książki wzbogaca wcześniejsze treści o
nowe tematy, m.in. stawianie problemów naukowych, oryginalność
badań, kryteria oceny rygoru metodycznego, wprowadzenie do badań
jakościowych i ilościowych, a także badań operacyjnych. Publikacja
skierowana jest do badaczy nauk o zarządzaniu, szczególnie młodych
adeptów tej dyscypliny, studentów i doktorantów. Służyć ma
zwłaszcza doskonaleniu warsztatu badawczego, ale będzie także
pomocna tym wszystkim, którzy zamierzają rozwijać, weryfikować lub
zmieniać swoje kompetencje badawcze. Autorami są pracownicy naukowi
specjalizujący się w problematyce zarządzania strategicznego,
przedsiębiorczości organizacyjnej, pomiaru efektywności,
zarządzania zasobami niematerialnymi organizacji, turystyce,
badaniach operacyjnych, a także w zagadnieniach kultury
organizacyjnej....