[ALEXANDER]
Kategoria: Menu > Zabawki edukacyjne > Zabawki i gry edukacyjne 4-8 lat
Dla kogo? Gra PO OMACKU - Terapia to fantastyczne
narzędzie terapeutyczne dla młodszych i starszych użytkowników. Jej
celem jest wspieranie funkcji poznawczych, motorycznych i
intelektualnyc...
Pełen opis produktu 'Gra PO OMACKU - Terapia' »
Dla kogo?Gra PO OMACKU -
Terapia to fantastyczne narzędzie
terapeutyczne dla młodszych i starszych użytkowników. Jej
celem jest wspieranie funkcji poznawczych, motorycznych i
intelektualnych. Świetnie sprawdzi się w rekonwalescencji
seniorów oraz w zajęciach specjalistycznych w placówkach
oświatowych.Zabawa grą PO OMACKU opiera się
na stymulowaniu zmysłów wzroku i dotyku. Użytkownicy muszą bowiem
dopasować wzór z tabliczki do kształtu znajdującego się w worku.
Dzięki tej właściwości narzędzie jest pomocne w prowadzeniu
terapii SI, przywracaniu czucia u osób, które je utraciły
oraz w profilaktyce.Gra PO OMACKU z serii
Terapia to kolejna gra firmy
Alexander, która ma moc łączenia pokoleń. Młodsi i
starsi członkowie rodziny zyskują okazję do wspólnego spędzania
czasu, dobrej zabawy oraz budowania więzi. Doskonalą w ten sposób
kompetencje społeczne oraz kształtują empatię i wzajemny
szacunek. [ikony-produktu-opisy] Dlaczego
warto?
Wspomaga terapię SI
Gra PO OMACKU - Terapia składa się z drewnianych
kształtów i z tabliczek, na których użytkownik znajdzie identyczne
elementy. Losuje kartę i szuka jej odpowiednika w worku. Zabawa
polega bowiem na dopasowaniu tego, co się widzi do tego, co się
czuje.Taka aktywność dostarcza impulsów receptorom wzroku a
następnie dotyku. Wzmacnia sposób odbierania bodźców i pomaga
rozwijać pamięć sensoryczną. Jest to przydatne ćwiczenie zarówno
dla dzieci z zaburzeniami w obrębie narządów zmysłów, jak i w pełni
sprawnych. Poprawia integrację sensoryczną, pozytywnie wpływa na
całościowy rozwój najmłodszych i ich prawidłowe funkcjonowanie.
Wspomaga rekonwalescencję seniorów
PO OMACKU, gra sensoryczna z serii Terapia, to
świetne narzędzie do ćwiczeń intelektualnych i motorycznych dla
osób starszych. Dzięki aktywności umysłowej, seniorzy dostarczają
neuronom impulsów wspomagających funkcje poznawcze, m.in.
rozumowanie czy koncentrację uwagi.Ponadto drewniane klocki
dostosowane są do mniej sprawnych rąk, np. osób po przebytych
udarach czy z chorobą Parkinsona. Dają okazję do trenowania ruchów
dłoni i palców, poprawiania zręczności i kontrolowania nacisku a
także czucie powierzchowne. Dzięki temu seniorzy mają doskonałe
narzędzie do terapii, profilaktyki i przyjemnego spędzania
czasu.
Wzmacnia funkcje poznawcze
PO OMACKU to terapeutyczna gra angażująca
umysł uczestników. Można skorzystać z czterech wariantów zabawy,
które wymagają skupienia uwagi.W trakcie wyszukiwania lub
porównywania tabliczek i drewnianych kształtów, rozwijają się
spostrzegawczość, pamięć sensoryczna, koordynacja wzrokowo-ruchowa
oraz rozumowanie. Użytkownik doskonali rozpoznawanie wzorców i
sztukę rozwiązywania problemów.
Wzmacnia międzypokoleniową więź
Gra PO OMACKU - Terapia powstała z myślą o
młodszych i starszych uczestnikach. Drewniane klocki są lekkie i
poręczne, dzięki czemu również mniej sprawni seniorzy doskonale
sobie z nimi poradzą.Elementy gry pozwalają na zorganizowanie
rozgrywek w dowolny sposób. Można stopniować trudność, stosować się
do załączonej instrukcji lub wymyślać swoje warianty. Wspólna
zabawa to świetna okazja na wzmacnianie więzi i budowanie
pozytywnych relacji między pokoleniami. Pomysły na
zabawę
Memory dotykowe – percepcja dotykowa, pamięć,
koncentracja uwagi
Wariant I. Tabliczki wykładamy pustą stroną do góry, a kształty
wrzucamy do worka. Gracze po kolei losują kartę i szukają w worku
pasującego do niej kształtu. Można użyć klepsydry do mierzenia
czasu. Wygrywa ten, kto znalazł najwięcej pasujących par.Wariant
II. Tabliczki wykładamy wzorem do góry, a kształty wrzucamy do
worka. Gracze po kolei losują kształt z worka, ale nie wyjmują go,
rozpoznają za pomocą samego dotyku. Następnie wybierają ze stołu
pasującą kartę. Dopiero wtedy wyciągają klocek i jeśli odgadli
prawidłowo, odkładają go na bok, jeśli nie – z powrotem wrzucają do
worka. Wygrywa ten, kto znalazł najwięcej pasujących
par. Co zawiera?25 kart ze wzorami, 25
drewnianych klocków, worek, klepsydra, instrukcjaGłówne
informacjeWiek: 4 lata+Liczba
graczy: 1-4Wymiary opakowania: 30,5 x
24,5 x 5 cm