[WYDAWCA]
Kategoria: Książki > Książki naukowe i popularnonaukowe > Książki biznesoweWysyłka: do 7 dni
BUYER PERSONA REVELLA NOWA Buyer persona –
a jeśli nie jest tym, co myślisz Rosnące zainteresowanie tą
koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego
pojmowania sposobu...
Pełen opis produktu 'BUYER PERSONA REVELLA NOWA' »
BUYER PERSONA REVELLA NOWA Buyer
persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz
Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych
nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia,
stosowania i skuteczności buyer persony. Chodzi w niej o
dostosowanie produktu i technik marketingowych do rzeczywistych
potrzeb klientów, a nie – choć obecnie robi to wiele osób – o
budowę sztucznego profilu idealnego klienta docelowego. Nie
zgaduj – pytaj W erze Big Data, kiedy uwaga marketerów
nakierowana jest głównie na analizę logowań na www i kliknięć w
social mediach czy na budowę ankiet online, z których próbują
wyczytać tendencje zakupowe swoich klientów, Adele Ravella
proponuje podejście jakościowe, które opiera się na przeprowadzaniu
bezpośrednich wywiadów z obecnymi i potencjalnymi klientami. Na
zadawaniu właściwych pytań, uważnym słuchaniu odpowiedzi oraz
wyciąganiu wniosków z historii osób, które zdecydowały się na nasz
produkt lub wręcz przeciwnie – miały zastrzeżenia co do współpracy
z nami lub w ogóle zrezygnowały z transakcji. Ravella opracowała
pięć takich obszarów (Rings of Buying Insight), w których należy
zadawać klientom pytania, by uzyskać jak najwięcej informacji. Tak
zbudowana buyer persona, oparta na autentycznych historiach
autentycznych klientów, pozwala uchwycić rzeczywiste oczekiwania i
poznać sposób myślenia, pragnienia i motywy, które skłaniają
odbiorców do zakupu danego rozwiązania. A przede wszystkim pozwala
uniknąć przykrych konsekwencji, jakie niesie ze sobą niesłuchanie
swoich klientów.
Tego dowiesz się czytając tę książkę: • jak
prowadzić rozmowy, zbierać i analizować dane i na ich podstawie
budować dokładne, trójwymiarowe profile prawdziwych klientów, • jak
rozróżniać potrzeby różnych grup klientów i na tej podstawie
budować różne buyer persony, dzięki którym osiągniesz zakładane
cele biznesowe, • jak wykorzystać wiedzę zdobytą podczas
konwersacji z klientami do zwiększenia skuteczności działań
marketingowych i sprzedażowych, • jak zbudować buyer persony bez
kolosalnych nakładów pieniędzy, czasu i pracy, • a przede wszystkim
w jaki sposób „wejść w umysł” swojego klienta, aby móc tworzyć
produkty, których on potrzebuje.
„Jak zrozumieć zachowania i potrzeby klientów biznesowych? Po
prostu ich słuchaj. Po przeczytaniu książki Adele Revelli dowiesz
się, jak to zrobić i jak wykorzystać tę wiedzę w działaniach
marketingowych. Buyer persona to potężne narzędzie, które pozwoli
ci poznać perspektywę klientów i prowadzić komunikację, jakiej oni
oczekują. – Justyna Kosuniak, Katarzyna
Matuszewska-Jagiełło, stosują w praktyce metodykę Buyer
Persona Institute, JuKa – Jasny Przekaz „Z mojego doświadczenia
wynika, że większość marketerów tak naprawdę nie wie, jak budować
buyer persony dla swoich organizacji. To krytyczny komponent,
którego w większości przedsiębiorstw brakuje lub który jest robiony
całkowicie źle. Nie pozwól, by stało się tak także w twojej firmie.
Kup tę książkę i już dziś zastosuj opisaną w niej strategię w
swojej organizacji. – Joe Pulizzi, założyciel
Content Marketing Institute oraz autor książki Epic Content
Marketing