[]
Kategoria: Książki & Multimedia > KsiążkiWysyłka: do 3 dni
prawdziwych hitów. Dość powiedzieć, że redaktorami książki
"Perełki programowania gier" są pracownicy firm takich jak
Nintendo czy NVidia Corporation. Autorzy postarali się, by
przedstawiane...
Pełen opis produktu 'Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 2 - Mark DeLoura' »
Opis - Jeśli zajmujesz się lub zamierzasz się zająć
programowaniem gier komputerowych, nie odkładaj tej książki na
półkę. Znajdziesz w niej siedemdziesiąt rozwiązań rozmaitych
problemów, przed którymi staje programista gier. Są to rozwiązania
do natychmiastowego zastosowania lub pomysły, które mogą znacznie
zredukować nakład pracy. Ich autorami są najwybitniejsi autorzy
gier, współtwórcy wielu prawdziwych hitów. Dość powiedzieć, że
redaktorami książki "Perełki programowania gier" są pracownicy firm
takich jak Nintendo czy NVidia Corporation.Autorzy postarali się,
by przedstawiane przez nich perełki ukazywały praktyczne techniki
programistyczne, możliwe do osiągnięcia przy użyciu aktualnie
stosowanych technologii i pomagające przy pisaniu gier
komputerowych. Przykładowe kody źródłowe opierają się na uznanych
standardach: językach C i C++, interfejsy OpenGL i DirectX i
nieodzownym, gdy chcemy uzyskać maksymalną wydajność asemblerze
procesorów x86.Porady i rozwiązania podzielone są na 6 części:
Programowanie ogólne (projektowanie systemów testowych,
wykorzystanie profilowania, rodzaje baz danych, biblioteki
narzędzi, procedury obsługi zrzucania stosu, narzędzia dzienników
zdarzeń, samomodyfikujący się kod)
Matematyka (sztuczki z liczbami zmiennoprzecinkowymi w formacie
IEEE, szybka interpolacja kwaternionowa, szybkie grupowanie
przestrzeni, fraktale, fizyka, sztuczki z wektorami i
płaszczyznami, rozwiązywanie przecięć krawędź-krawędź, algorytmy
ruchu po krzywej)
Sztuczna inteligencja (znajdowanie drogi, ocena strategiczna,
mapy wpływu, systemy wyszukiwania i widoczności, automaty stanów
rozmytych, ocena terenu, mikrowątki)
Zarządzanie geometrią (zarządzanie całością geometrii,
algorytmy poziomów szczegółowości, skompresowane drzewa
prostopadłościanów otaczających wyrównywanych do osi, metody drzew
czwórkowych, drzewa kul dla określania widoczności, śledzenie
promieni, przeszukiwanie zakresowe, tworzenie teł na sześcianach,
postacie rzucające cień na siebie, stosowanie plam na dowolnych
powierzchniach)
Grafika (metody renderingu, tworzenie proceduralnych chmur,
maskowanie tekstur, metody dynamicznego oświetlania opartego na
pikselach, mapowanie tekstur, programowalne shadery
wierzchołków)
Programowanie dźwięku (wzorce projektowe w programowaniu
dźwięku, metody ponownego użycia głosów i prosty sekwenser muzyki
bazujący na próbkach, programowe efekty DSP, interfejs
programistyczny niskiego poziomu dla dźwięku)
Dołączony CD-ROM zawiera wszystkie kody źródłowe z książki, dema
wielu przedstawionych technik, bibliotekę DirectX 8, instalator
glSetup, bibliotekę narzędzi GLUT, obrazy z kolorowej wkładki w
wysokiej rozdzielczości.
Nazwa - Perełki programowania gier. Vademecum
profesjonalisty. Tom 2
Oryginalny tytuł - Game Programming Gems 2
Autor - Mark DeLoura
Oprawa - Miękka
Wydawca - Helion
Kod ISBN - 8371978375
Kod EAN - 9788371978371
Rok wydania - 2002
Język - PL
Tłumacz - Rafał Jońca
Seria wydawnicza - Vademecum profesjonalisty
Format - B5
Ilość stron - 636
Podatek VAT - 5%
Premiera - 2002-12-02