Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • [Impuls]

    Kategoria: Pedagogika. Oświata i szkolnictwoWysyłka: od ręki

    narracji adaptacyjnej - wizję metodologiczną uprawiania pedagogiki, związaną ze specyfiką działań pedagogicznych; jest ona osadzona na rozmaitych wersjach i odcieniach kategorii dwoistości,... Pełen opis produktu 'Pedagogika alternatywna Przełom dwoistości w pedagogice polskiej' »

    PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej książki, które przenikają przynajmniej cztery, nieprzystające do siebie narracje. Jest tu więc narracja rekonstrukcyjna, w konwencji podręcznikowej, dla różnych dyscyplin wśród nauk pedagogicznych, w której gotów jestem zmierzyć się z każdym, kto zechce dyskutować zasadność przeprowadzonych interpretacji kilku koncepcji wielkich postaci polskiej pedagogiki, czy ich odnoszenia do wielkich koncepcji z rozmaitych miejsc humanistyki i nauk społecznych, w tym zwłaszcza socjologii, psychologii i psychoanalizy. Jest tu także powracająca, narracja krytyczna, zbuntowana na spuściznę PRL-u w zakresie niezdolności niektórych tuzów pedagogiki do powagi i akademickiej rzetelności i wnikliwości w czytaniu własnej tradycji międzywojennej i niezgoda na dominujący u nas dyskurs interpretacyjny.Jest też złość na styl, jakim zadominowała spuścizna marksizmu w polskiej pedagogice, którą trzeba umieć oddzielić od aktualnego jeszcze dorobku, by ani nie ulegać bezkrytycznej afirmacji, ani totalnej negacji i wiedzieć, co można jeszcze przenieść na serio w XXI wiek. Przedstawiłem także w poprzek książki - wynikłą z czytania tradycji i z moich odniesień do współczesnej humanistyki, w trybie narracji adaptacyjnej - wizję metodologiczną uprawiania pedagogiki, związaną ze specyfiką działań pedagogicznych; jest ona osadzona na rozmaitych wersjach i odcieniach kategorii dwoistości, do podjęcia na serio jako zwiastuna przełomu stanowiącego minimum paradygmatyczności i specyfiki wiedzy pedagogicznej. Jest to więc trop teoretyczny stanowiący inną opowieść w stosunku do sporów interpretacyjnych o historię i krytyk. I jest w końcu złość na to, co uchodzi za normę w środowisku polskiej pedagogiki, i na jej ułomności, po części wynikłe z zaszłości, ale po części sankcjonujące stany rzeczy, z których odwrót będzie trudny, jeśli w ogóle jest jeszcze możliwy, a co składa się na styl postrzegania całej dyscypliny, jaką jest pedagogika i co wyraża się w sposobach uprawiania poszczególnych jej subdyscyplin, uwikłanych w ograniczenia wynikłe z pierwszej i drugiej, a bywa, że i trzeciej warstwy moich rozważań.A wyznam, że najbardziej odpowiada mojemu nastawieniu humanisty jeszcze jeden przekrój narracyjny, stanowiący dodatkową książkę-w-książce, będący projekcją, jeśli nie projektem, pewnej filozofii kultury, którą rozumiem, jako minimum tego, co jest konieczne i co ma tu zebrane uzasadnienia dla swojej normatywności, abyśmy wspólnie przeciwstawili się postępującej na naszych oczach degradacji funkcji kulturowej uniwersytetu i drastycznego ograniczania miejsca dla treści humanistycznych, służącego wykorzenianiu z dziedzictwa symbolicznego jako rezerwuaru naszych impulsów rozwojowych. No więc i piątą książkę umiem tu wskazać w tym zawęźleniu tematycznym rozważań.I jak tu w takim splocie miałem napisać spokojną, rzeczową książkę, bez powtórzeń i niespójności, i z poczucia spłacania długu moralnego z jednej strony, a wyrażania skruchy za nie poczuwających się do winy i narastającej wraz z lekturami ludzkiej, ale i profesjonalnej złości na środowisko, z drugiej. Czy można było beznamiętnie pisać o upadku etosu akademickiego, o zagrażającym nam kryzysie instytucji edukacyjnych z uniwersytetem włącznie, czy o niesprawiedliwym losie wielkich ludzi i i o niedoczytaniu ważnych idei, zmarnowanych przez lata dominowania narracji dogmatycznie albo patetycznie marksistowskich?
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Pedagogika alternatywna Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

  • Pedagogika alternatywna Przełom dwoistości w pedagogice polskiej w sklepie internetowym Madbooks.pl

    Powiększ zdjęcie

    46,47 zł
    50,05 zł

    [impuls]

    Kategoria: Książki naukowe>PedagogikaWysyłka: od ręki

    narracji adaptacyjnej - wizję metodologiczną uprawiania pedagogiki, związaną ze specyfiką działań pedagogicznych; jest ona osadzona na rozmaitych wersjach i odcieniach kategorii dwoistości,... Pełen opis produktu 'Pedagogika alternatywna Przełom dwoistości w pedagogice polskiej' »

    PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej książki, które przenikają przynajmniej cztery, nieprzystające do siebie narracje. Jest tu więc narracja rekonstrukcyjna, w konwencji podręcznikowej, dla różnych dyscyplin wśród nauk pedagogicznych, w której gotów jestem zmierzyć się z każdym, kto zechce dyskutować zasadność przeprowadzonych interpretacji kilku koncepcji wielkich postaci polskiej pedagogiki, czy ich odnoszenia do wielkich koncepcji z rozmaitych miejsc humanistyki i nauk społecznych, w tym zwłaszcza socjologii, psychologii i psychoanalizy. Jest tu także powracająca, narracja krytyczna, zbuntowana na spuściznę PRL-u w zakresie niezdolności niektórych tuzów pedagogiki do powagi i akademickiej rzetelności i wnikliwości w czytaniu własnej tradycji międzywojennej i niezgoda na dominujący u nas dyskurs interpretacyjny.Jest też złość na styl, jakim zadominowała spuścizna marksizmu w polskiej pedagogice, którą trzeba umieć oddzielić od aktualnego jeszcze dorobku, by ani nie ulegać bezkrytycznej afirmacji, ani totalnej negacji i wiedzieć, co można jeszcze przenieść na serio w XXI wiek. Przedstawiłem także w poprzek książki - wynikłą z czytania tradycji i z moich odniesień do współczesnej humanistyki, w trybie narracji adaptacyjnej - wizję metodologiczną uprawiania pedagogiki, związaną ze specyfiką działań pedagogicznych; jest ona osadzona na rozmaitych wersjach i odcieniach kategorii dwoistości, do podjęcia na serio jako zwiastuna przełomu stanowiącego minimum paradygmatyczności i specyfiki wiedzy pedagogicznej. Jest to więc trop teoretyczny stanowiący inną opowieść w stosunku do sporów interpretacyjnych o historię i krytyk. I jest w końcu złość na to, co uchodzi za normę w środowisku polskiej pedagogiki, i na jej ułomności, po części wynikłe z zaszłości, ale po części sankcjonujące stany rzeczy, z których odwrót będzie trudny, jeśli w ogóle jest jeszcze możliwy, a co składa się na styl postrzegania całej dyscypliny, jaką jest pedagogika i co wyraża się w sposobach uprawiania poszczególnych jej subdyscyplin, uwikłanych w ograniczenia wynikłe z pierwszej i drugiej, a bywa, że i trzeciej warstwy moich rozważań.A wyznam, że najbardziej odpowiada mojemu nastawieniu humanisty jeszcze jeden przekrój narracyjny, stanowiący dodatkową książkę-w-książce, będący projekcją, jeśli nie projektem, pewnej filozofii kultury, którą rozumiem, jako minimum tego, co jest konieczne i co ma tu zebrane uzasadnienia dla swojej normatywności, abyśmy wspólnie przeciwstawili się postępującej na naszych oczach degradacji funkcji kulturowej uniwersytetu i drastycznego ograniczania miejsca dla treści humanistycznych, służącego wykorzenianiu z dziedzictwa symbolicznego jako rezerwuaru naszych impulsów rozwojowych. No więc i piątą książkę umiem tu wskazać w tym zawęźleniu tematycznym rozważań.I jak tu w takim splocie miałem napisać spokojną, rzeczową książkę, bez powtórzeń i niespójności, i z poczucia spłacania długu moralnego z jednej strony, a wyrażania skruchy za nie poczuwających się do winy i narastającej wraz z lekturami ludzkiej, ale i profesjonalnej złości na środowisko, z drugiej. Czy można było beznamiętnie pisać o upadku etosu akademickiego, o zagrażającym nam kryzysie instytucji edukacyjnych z uniwersytetem włącznie, czy o niesprawiedliwym losie wielkich ludzi i i o niedoczytaniu ważnych idei, zmarnowanych przez lata dominowania narracji dogmatycznie albo patetycznie marksistowskich?...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Pedagogika alternatywna Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweWysyłka: do 3 dni

    Narracji Adaptacyjnej - Wizję Metodologiczną Uprawiania Pedagogiki, Związaną Ze Specyfiką Działań Pedagogicznych; Jest Ona Osadzona Na Rozmaitych Wersjach I Odcieniach Kategorii Dwoistości,... Pełen opis produktu 'Pedagogika Alternatywna Przełom Dwoistości W Pedagogice Polskiej' »

    PRZEDMOWANajpierw Pozwolę Sobie Na Wyznanie, Spisane Już Po Wielomiesięcznym Wysiłku Budowania Tej Książki. Przepraszam Czytelników, że Między Okładkami Ukryte Są Tu, Nie Tylko Z Powodów Objętościowych Tekstu, Ze Cztery Co Najmniej Książki, Które Przenikają Przynajmniej Cztery, Nieprzystające Do Siebie Narracje. Jest Tu Więc Narracja Rekonstrukcyjna, W Konwencji Podręcznikowej, Dla Różnych Dyscyplin Wśród Nauk Pedagogicznych, W Której Gotów Jestem Zmierzyć Się Z Każdym, Kto Zechce Dyskutować Zasadność Przeprowadzonych Interpretacji Kilku Koncepcji Wielkich Postaci Polskiej Pedagogiki, Czy Ich Odnoszenia Do Wielkich Koncepcji Z Rozmaitych Miejsc Humanistyki I Nauk Społecznych, W Tym Zwłaszcza Socjologii, Psychologii I Psychoanalizy. Jest Tu Także Powracająca, Narracja Krytyczna, Zbuntowana Na Spuściznę PRL-u W Zakresie Niezdolności Niektórych Tuzów Pedagogiki Do Powagi I Akademickiej Rzetelności I Wnikliwości W Czytaniu Własnej Tradycji Międzywojennej I Niezgoda Na Dominujący U Nas Dyskurs Interpretacyjny.Jest Też Złość Na Styl, Jakim Zadominowała Spuścizna Marksizmu W Polskiej Pedagogice, Którą Trzeba Umieć Oddzielić Od Aktualnego Jeszcze Dorobku, By Ani Nie Ulegać Bezkrytycznej Afirmacji, Ani Totalnej Negacji I Wiedzieć, Co Można Jeszcze Przenieść Na Serio W XXI Wiek. Przedstawiłem Także W Poprzek Książki - Wynikłą Z Czytania Tradycji I Z Moich Odniesień Do Współczesnej Humanistyki, W Trybie Narracji Adaptacyjnej - Wizję Metodologiczną Uprawiania Pedagogiki, Związaną Ze Specyfiką Działań Pedagogicznych; Jest Ona Osadzona Na Rozmaitych Wersjach I Odcieniach Kategorii Dwoistości, Do Podjęcia Na Serio Jako Zwiastuna Przełomu Stanowiącego Minimum Paradygmatyczności I Specyfiki Wiedzy Pedagogicznej. Jest To Więc Trop Teoretyczny Stanowiący Inną Opowieść W Stosunku Do Sporów Interpretacyjnych O Historię I Krytyk. I Jest W Końcu Złość Na To, Co Uchodzi Za Normę W środowisku Polskiej Pedagogiki, I Na Jej Ułomności, Po Części Wynikłe Z Zaszłości, Ale Po Części Sankcjonujące Stany Rzeczy, Z Których Odwrót Będzie Trudny, Jeśli W Ogóle Jest Jeszcze Możliwy, A Co Składa Się Na Styl Postrzegania Całej Dyscypliny, Jaką Jest Pedagogika I Co Wyraża Się W Sposobach Uprawiania Poszczególnych Jej Subdyscyplin, Uwikłanych W Ograniczenia Wynikłe Z Pierwszej I Drugiej, A Bywa, że I Trzeciej Warstwy Moich Rozważań.A Wyznam, że Najbardziej Odpowiada Mojemu Nastawieniu Humanisty Jeszcze Jeden Przekrój Narracyjny, Stanowiący Dodatkową Książkę-w-książce, Będący Projekcją, Jeśli Nie Projektem, Pewnej Filozofii Kultury, Którą Rozumiem, Jako Minimum Tego, Co Jest Konieczne I Co Ma Tu Zebrane Uzasadnienia Dla Swojej Normatywności, Abyśmy Wspólnie Przeciwstawili Się Postępującej Na Naszych Oczach Degradacji Funkcji Kulturowej Uniwersytetu I Drastycznego Ograniczania Miejsca Dla Treści Humanistycznych, Służącego Wykorzenianiu Z Dziedzictwa Symbolicznego Jako Rezerwuaru Naszych Impulsów Rozwojowych. No Więc I Piątą Książkę Umiem Tu Wskazać W Tym Zawęźleniu Tematycznym Rozważań.I Jak Tu W Takim Splocie Miałem Napisać Spokojną, Rzeczową Książkę, Bez Powtórzeń I Niespójności, I Z Poczucia Spłacania Długu Moralnego Z Jednej Strony, A Wyrażania Skruchy Za Nie Poczuwających Się Do Winy I Narastającej Wraz Z Lekturami Ludzkiej, Ale I Profesjonalnej Złości Na środowisko, Z Drugiej. Czy Można Było Beznamiętnie Pisać O Upadku Etosu Akademickiego, O Zagrażającym Nam Kryzysie Instytucji Edukacyjnych Z Uniwersytetem Włącznie, Czy O Niesprawiedliwym Losie Wielkich Ludzi I I O Niedoczytaniu Ważnych Idei, Zmarnowanych Przez Lata Dominowania Narracji Dogmatycznie Albo Patetycznie Marksistowskich?
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Pedagogika Alternatywna Przełom Dwoistości W Pedagogice Polskiej


Gigant.pl

Książki, muzyka oraz filmy.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 18.06.2008
cd baby, universal music, warner music, naxos classical, imports, sony music entertainment, sony music, warner music poland, bis records, chandos
Produkty w ofercie: 1149416
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 149767
Opinie pozytywne: 22
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 4

Madbooks.pl

Książki i komiksy oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 15.04.2009
wydawnictwo naukowe pwn, helion, wolters kluwer, olesiejuk, c.h. beck, zielona sowa, prószyński media, egmont, wam, difin
Produkty w ofercie: 83659
Promocje: 48532
Wysyłka do 3 dni: 83659
Opinie pozytywne: 4
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, helion, wydawnictwo olesiejuk, egmont, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, c.h. beck, bellona, muza, prószyński i s-ka, amber
Produkty w ofercie: 191227
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 191227
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Być może odnajdziesz szukany produkt wśród: