[LEARNING RESOURCES]
Kategoria: Menu > Zabawki edukacyjne > Zabawki i gry edukacyjne 2-3 lata
Dla kogo? Smart Snacks Lody na patyku do nauki
liczenia dla dzieci 18 miesięcy+ Smart Snack Lody na
patyku do nauki liczenia to zabawka przeznaczona
dla dzieci w młodszym...
Pełen opis produktu 'Smart Snacks Lody na patyku do nauki liczenia + KARTY PRACY' »
Dla kogo?Smart Snacks Lody na patyku do nauki
liczenia dla dzieci 18 miesięcy+Smart Snack Lody na patyku do
nauki liczenia to zabawka przeznaczona dla dzieci w młodszym wieku
szkolnym, wieku przedszkolnym oraz nieco młodszych. Głównym celem
zabawki jest nauka liczenia. Przy pomocy kolorowych lodów
dziecko może utrwalić wygląd cyfr, nauczyć się kolejności
następujących po sobie liczb oraz nauczyć się przeliczania od 1 do
10.Korzystając z lodów, dziecko może także porównywać, na
którym lodzie znajduje się więcej, a na którym mniej kropek. Naukę
liczenia utrwala także możliwość dopasowania polewy z liczbą do
loda z odpowiadającą jej liczbą kropek. Dzięki temu dziecku łatwiej
skojarzyć wartość ze znakiem graficznym odpowiadającym danej
liczbie. Lody wykorzystać można także u dzieci szkolnych do
nauki dodawania i odejmowania w zakresie 10.Sprawdzą się
one także podczas wprowadzania obliczeń pieniężnych oraz
liczebników. Polewy lodów są w pięciu kolorach, co wspiera nie
tylko naukę nazywania i rozróżniania kolorów, ale także daje
możliwość łączenia przedmiotów w pary według tego samego koloru.
Nakładanie polewy na loda rozwija u dziecka percepcję
wzrokową poprzez konieczność dopasowania liczby na polewie do
odpowiedniej liczby kropek. Zabawa ta rozwija jednocześnie
motorykę małą – dopasowując do siebie elementy, dziecko ćwiczy
prawidłowy chwyt i sprawność rąk. Zabawka przeznaczona jest dla
dzieci od 2 roku
życia. [ikony-produktu-opisy] Dlaczego
warto?
Nauka liczenia
Zestaw lodów świetnie się sprawdzi na zajęciach przedszkolnych
wprowadzających do nauki liczenia. Początkowo dzieci uczą się
przeliczania przedmiotów poprzez wypowiadanie liczebnika i
wskazywanie elementu w rzędzie. Znając kolejność następujących po
sobie liczb, dziecko podczas wskazywania powinno mieć świadomość,
że dotknięty przez niego przedmiot odpowiada jednemu liczebnikowi.
Liczebniki powinny być wypowiedziane także w odpowiedniej
kolejności. Przy przeliczaniu dziecko uczy się także, że ostatni
liczebnik pełni podwójną funkcję: wskazuje ostatni z elementów oraz
liczbę wszystkich liczonych elementów.Po przyswojeniu tych
wiadomości i opanowaniu umiejętności przeliczania dziecko może
porównywać liczbę elementów w zbiorach, np. porównując liczbę
kropek na dwóch lodach lub porównując dwa zbiory stworzone z lodów.
Może także nauczyć się rozróżniania liczenia prawidłowego od
błędnego. Rozumiejąc wartość liczby, umiejąc poprawnie przeliczać i
porównywać zbiory oraz znając wygląd cyfr, dziecko może przejść na
dalszy etap, czyli naukę dodawania i odejmowania w zakresie
10.
Nauka dodawania i odejmowania w zakresie
10
Zabawkę wykorzystać można na lekcjach matematyki w klasie 1 szkoły
podstawowej. Przydatna będzie m.in. podczas nauki dodawania i
odejmowania w zakresie 10. Początkowo dzieci uczą się dodawać i
odejmować na konkretach, by potem przejść do obliczeń na palcach, a
na końcu w pamięci. Do pierwszych obliczeń wykorzystać można
zarówno kropki na lodach, jak i liczby znajdujące się na polewach.
Będzie to na pewno o wiele bardziej atrakcyjny sposób nauki niż
liczenie na patyczkach, klockach itp.
Wprowadzenie obliczeń pieniężnych
Lody Smart Snack mogą być środkiem pomocnym podczas
wprowadzenia obliczeń pieniężnych. Początkowo dzieci poznają małe
kwoty i zaczynają od monet 1 zł, 2 zł, 5 zł oraz banknotu 10 zł.
Zestaw posłużyć może do ćwiczeń w zakresie posługiwania się
pieniędzmi, odpowiedniego dobierania monet w celu uzyskania
potrzebnej wartości oraz obliczania reszty. Najbardziej znaną
zabawą związaną z obliczeniami pieniężnymi jest zabawa w sklep.
Lody doskonale się tu sprawdzą, a dzieci przyswoją nową wiedzę
podczas przyjemnej zabawy.
Wprowadzenie liczebników
Liczebniki to wyrazy określające kolejność lub liczbę przedmiotów,
osób itp. Po raz pierwszy dzieci stykają się z nimi podczas nauki
liczenia, jednak właściwe zajęcia na temat liczebników mają miejsce
w klasie 3 szkoły podstawowej. Zestaw lodów może być pomocny
podczas wprowadzania tego zagadnienia. Dzieci mogą wskazywać
kolejność danego loda w rzędzie, np. trzeci, siódmy, dziesiąty lub
określać, ile jest lodów w rzędzie. Taka zabawa może być
wprowadzeniem do bardziej skomplikowanych zadań z zastosowaniem
liczebników. Pomysły na zabawę
Kolorowe odejmowanie – utrwalanie odejmowania w
zakresie 10, nauka rozróżniania kolorów, rozwój logicznego myślenia
i spostrzegawczości
Dziecko dobiera w pary lody o tym samym kolorze polewy. Następnie
tworzy działanie z liczb znajdujących się w parze i odejmuje te
liczby od siebie. Musi zwrócić uwagę na to, aby działanie było
ułożone w odpowiedni sposób, a więc np. 9 - 4, a nie 4 – 9. Po
wykonaniu wszystkich obliczeń dziecko wskazuje cechę wspólną
działań – wynik każdego z nich to 5. Zabawę tę można wykonać także
w przypadku dodawania, dziecko musi mieć jednak wtedy opanowaną
umiejętność dodawania w zakresie 20.
Wspólny wynik – utrwalanie dodawania i odejmowania w
zakresie 10, rozwój logicznego myślenia i
spostrzegawczości
Dziecko otrzymuje karteczki z działaniami na dodawanie i
odejmowanie w zakresie 10. Losuje jedną z nich, po czym z zestawu
lodów wybiera te, które pasują do działania oraz oblicza jego
wynik. Następnie tworzy inne działanie, którego wynik będzie taki
sam, jak działanie na kartce oraz wybiera do niego odpowiednie
lody. Niezależnie od tego, jakie jest wylosowane działanie, dziecko
ma możliwość wyboru, czy stworzy działanie na dodawanie czy na
odejmowanie.
Zabawy z liczbami – utrwalanie umiejętności liczenia,
rozwój logicznego myślenia
Do tej zabawy oprócz zestawu lodów potrzebna będzie jeszcze kostka
do gry. Dziecko losuje jednego loda, a następnie kula kostką.
Zadaniem dziecka jest podanie liczby, która jest większa lub
mniejsza o tyle, ile oczek wypadło na kostce. Przykładowo, jeśli
dziecko wylosowało loda z liczbą 7, a na kostce wypadło 3, dziecko
podaje liczbę 10 w przypadku dodawania, a 4 w przypadku
odejmowania. Podczas odejmowania może się zdarzyć, że liczba na
lodzie będzie mniejsza, niż ta na kostce. W przypadku takiego
odejmowania wyszedłby wynik ujemny. Dzieci w młodszym wieku
szkolnym nie znają jednak tego pojęcia, gdyż jest ono przedstawiane
uczniom starszych klas. Wówczas dziecko powinno powiedzieć, że
działanie jest błędne.
Lodowa matematyka – utrwalanie umiejętności dodawania i
odejmowania
Lody ustawione są w rzędzie. Ich kolejność musi być odpowiednio
dobrana przez nauczyciela. Dziecko na przemian dodaje i odejmuje
liczby znajdujące się w rzędzie. Przykładowo może to być
następujący ciąg: 4, 6, 9, 7, 2, 3. Dziecko dodaje do siebie
pierwsze dwie liczby, czyli 4 i 6. Od wyniku dodawania, czyli 10
odejmuje trzecią liczbę z ciągu, czyli 9. Otrzymuje wynik 1, do
którego dodaje czwartą liczbę, czyli 7 i otrzymuje wynik 8. Od
niego odejmuje kolejną liczbę, 2 itd. Aby dziecku było łatwiej,
może zapisywać sobie działania i ich wyniki na kartce, a liczby z
rzędu, które zostały już wykorzystane odkładać na bok. Długość
ciągu należy dostosować do możliwości i umiejętności
dziecka. Co zawiera?Liczba elementów: 20 (10
lodów + 10 kolorowych polew).Co otrzymujesz w prezencie,
kupując na Arante.pl?Tylko u nas, kupując produkt,
otrzymujesz w prezencie 24 karty pracy z ćwiczeniami utrwalającymi
cyfry w zakresie od 0-9 oraz liczbę 10. Karty pracy zapewniają
interaktywny sposób nauki, zachęcając dzieci do aktywnego udziału w
procesie poznawania cyfr. Ćwiczenia obejmują różne zadania, takie
jak dopasowywanie cyfr do odpowiednich ilości, śledzenie kształtu
cyfr za pomocą ołówka, czy też kolorowanie odpowiedniej liczby
kształtów.Te karty pracy nie tylko pomogą w utrwaleniu cyfr i
liczb, ale także rozwiną umiejętności grafomotoryczne dziecka, co
jest ważne dla jego ogólnego rozwoju. Dodatkowo, karty pracy mogą
być wykorzystane jako narzędzie do zabawy i nauki w domu, szkole
lub w innych miejscach.Karty pracy otrzymasz w formacie .pdf do
samodzielnego wydrukowania na podany w zamówieniu adres
e-mail. Główne
informacjeWielkość loda: 10,5 cm x 5
cm.Wiek: zabawka przeznaczona dla dzieci powyżej
18 miesiąca życia.