[Impuls]
Kategoria: Pedagogika>Ped. osób niepełnosprawnych>PozostałeWysyłka: do 3 dni
Osoba głęboko upośledzona
umysłowo w systemie edukacji Analiza porównawcza zajęć
rewalidacyjno-wychowawczychKraków 2011, wydanie 1, format 165 x
235, objętość 192 str.,...
Pełen opis produktu 'Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji' »
Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji Analiza
porównawcza zajęć rewalidacyjno-wychowawczychKraków 2011, wydanie
1, format 165 x 235, objętość 192 str., oprawa miękkaPrezentowane
materiały mają charakter teoretyczno-badawczy z właściwymi
procedurami metodologicznymi oraz interdyscyplinarną podbudową
teoretyczną […]. W przedstawionym tu spektrum walorów pracy należy
podkreślić praktyczną przydatność zawartych w niej treści.Książka
może być adresowana do różnych instytucji, osób i służb, a
mianowicie specjalistów ds. rehabilitacji, nauczycieli,
wychowawców, opiekunów, personelu pracującego w domach pomocy
społecznej, zakładach aktywności zawodowej i zakładach pracy
chronionej, różnych ogniw administracji rządowej, organizacji
pozarządowych, ruchów samopomocowych, rodziców. Monografia może
stanowić cenną pomoc naukową dla studentów, zwłaszcza kierunków
pedagogicznych, socjologicznych i psychologicznych. Z recenzji dr
hab. Teresy Żółkowskiej, prof. USPrzedstawione w tym opracowaniu
badania są próbą nakreślenia charakterystyki zajęć
rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży głęboko
upośledzonej umysłowo, prowadzonych w ośrodkach pozarządowych oraz
na terenie domów pomocy społecznej. Jestem przekonana, że niniejsza
książka pozwoli na ukazanie zarówno słabych, jak i mocnych stron
zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, ale przede wszystkim rozwiązań,
które mogą się stać inspiracją dla innych osób pracujących z
omawianą grupą wychowanków, tak aby najlepiej i najowocniej
wpływały one na rozwój psychofizyczny dziecka z głęboką
niepełnosprawnością intelektualną.Autorka ufa, że informacje
zebrane w niniejszej książce pozwolą na przynajmniej częściowe
uzupełnienie luki teoretycznej dotyczącej funkcjonowania osób
głęboko upośledzonych umysłowo, a także ich edukacji. Ponadto mogą
stać się inspiracją do zainicjowania i wdrożenia zmian
organizacyjnych.Spis treściWstęp Rozdział IOsoba z głębokim
upośledzeniem umysłowym – symptomatologia i etiologia
Charakterystyka osób głęboko upośledzonych umysłowo Etiologia i
sposoby diagnozowania upośledzenia umysłowego w stopniu głębokim
Rozdział IIRewalidacja i edukacja uczniów głęboko upośledzonych
umysłowo Kształcenie ucznia z głęboką niepełnosprawnością
intelektualną w świetle przepisów prawnych Rewalidacja – pojęcie i
zasady pracy rewalidacyjnej Strategie postępowania
rewalidacyjno-wychowawczego Metody pracy z uczniem głęboko
upośledzonym umysłowo Rozdział IIIMetodologiczne podstawy badań
Rozdział IVStruktura organizacyjno-prawna zajęć
rewalidacyjno-wychowawczych w badanych placówkach a rozwój
psychomotoryczny osób głęboko upośledzonych umysłowo Organizacja
zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i jej wpływ na osiąganie różnych
rodzajów umiejętności przez osoby głęboko upośledzone Metodyka
zajęć rewalidacyjno-wychowawczych a wyniki dotyczące różnych
dziedzin funkcjonowania osób z głębokim upośledzeniem umysłowym
Współpraca ze środowiskiem rodzinnym lub personelem opiekuńczym
placówek pobytu stałego Rozdział VSpecyficzne warunki rozwoju
psychofizycznego i somatycznego uczniów zajęć
rewalidacyjno-wychowawczych wpływającena efektywność prowadzonej
edukacji Występowanie sprzężonych zaburzeń rozwojowych i zachowań
trudnych a rozwój społeczny i psychomotoryczny uczniów Objawy i
przebieg chorób somatycznych a rozwój funkcjonalny badanych osób
Udział badanych uczniów we wcześniejszych formach usprawniania
rewalidacyjnego a ich umiejętności funkcjonalne Rozdział VIAnaliza
indywidualnych przypadków Agata M. (ur. w 1999 r.) – mieszkanka
domu pomocy społecznej Tomasz Ch. (ur. w 1996 r.) – uczeń ośrodka
pozarządowego Beata D. (ur. w 1986 r.) – mieszkanka domu pomocy
społecznej Sabina T. (ur. w 1982 r.) – mieszkanka domu pomocy
społecznej Krzysztof G. (ur. w 1990 r.) – uczeń ośrodka
pozarządowego Rozdział VIIWnioski i uogólnienia wynikające z badań.
Zarys modelu zajęć rewalidacyjno-wychowawczych Zakończenie
Bibliografia ...