[Res Polona]
Kategoria: KsiążkiWysyłka: od ręki
Ortografia z wyobraźnią dla klasy II to 31 kart
pracy zawirające ćwiczenia, które pomogą zapamiętać i utrwalić
pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi. Na kolejnych
kartach ćwiczona...
Pełen opis produktu 'Ortografia z wyobraźnią. Klasa 2, szkoła podstawowa. Ćwiczenia' »
Ortografia z wyobraźnią dla klasy II to 31 kart pracy zawirające
ćwiczenia, które pomogą zapamiętać i utrwalić pisownię wyrazów z
trudnościami ortograficznymi. Na kolejnych kartach ćwiczona jest
pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h i spółgłoskami miękkimi. Na
początku każdego zestawu znajdują się mapy umysłowe (mentalne),
które porządkują wiadomości, ułatwiając zapamiętanie pisowni
wyrazów z dana trudnością. Na końcu znajdują się karty z
ćwiczeniami kształcącymi pisownię wyrazów ze wszystkimi
wymienionymi trudnościami, tzw. miksy. Proponowane ćwiczenia są tak
przygotowane, że uczeń nie tylko ćwiczy pisownię wyrazów, ale także
wzbogaca słownictwo doskonali umiejętności czytania ze
zrozumieniem, spostrzegania, analizowania, logicznego myślenia.
Książkę uatrakcyjniają naklejki, na których przedstawiono m.in.
podstawowe zasady pisowni polskiej. Ma to na celu przypomnienie
uczniom zasad pisowni, zanim przystąpią do wykonywania ćwiczeń.
Zasób ćwiczonego słownictwa odpowiada wymogom "Podstawy
programowej" dla pierwszego etapu edukacyjnego zreformowanej
szkoły. Z Ortografii z wyobraźnią mogą więc korzystać wszyscy
nauczyciele, niezależnie od tego, jaki wybrali podręcznik i jaki
realizują program. Wszystkie karty są perforowane, przystosowane do
wyrywania w ustalonej przez nauczyciela kolejności. Mogą być
przydatne do pracy na lekcjach podczas omawiania poszczególnych
zasad pisowni, w domu do samodzielnych ćwiczeń oraz jako ćwiczenia
sprawdzające. Karty zawierają zarówno ćwiczenia standardowe, jak
też nowatorskie. Wszystkie uwzględniają możliwości rozwojowe
dziecka dziewięcioletniego. Są tak skonstruowane, aby zaciekawić
ucznia i pobudzić jego aktywność. Zapamiętywanie wyrazów z
trudnościami ortograficznymi jest możliwe dzięki różnorodnym
czynnościom, które uczeń wykonuje (rysuje, wykleja, uzupełnia,
zestawia, kojarzy wyrazy z wymyślonymi przez siebie obrazami lub
określonymi sytuacjami). Dziecko ćwiczy więc nie tylko poprawną
pisownię, ale rozwija logiczne i twórcze myślenie oraz wyobraźnię.
Zróżnicowany stopień trudności ćwiczeń umożliwi dużej liczbie
uczniów osiągnięcie sukcesu w zakresie ortografii.