[dr lex]
Kategoria: Książki naukowe>Psychologia i psychoterapia>Osobowość i samorealizacjaWysyłka: od ręki
komunikowania zbiorze takich pojęć, jak: DYSKURS, NARRACJA i
KONTEKST.Ontologia sukcesuUcieczka z mitu nicości. Znany
gnostyk, Bazylides, miał napisać niegdyś, że był taki czas, kiedy
nie było...
Pełen opis produktu 'Ontologia sukcesu Zasady kultu wyobraźni' »
Zestaw 2 książek:Zasady kultu wyobraźniDlaczego chodzi nam akurat o
„kult wyobraźni”? Czyżby dlatego, że „rozum śpi”? Otóż niezupełnie.
Ten ostatni na pewno - na swój sposób - czuwa nieustannie nawet gdy
o tym nie wiemy. To wyobraźnia działa jak życie poety: poetą się
nie jest - nim się BYWA.Czy istnieją takie zasady, wedle których
możemy mówić, że wyobraźnia stanowi podstawę naszych przedstawień
rzeczywistości w sferze biznesu? Na pewno tak; temu ważkiemu
problemowi poświęcam całą pracę. Nie chodzi tutaj oczywiście o
żadną teorię, czy paradygmat. Chodzi głównie o właściwą artykulację
wyobraźni np. w komunikacie reklamowym. O modyfikację utrwalonych i
nieco skostniałych pojęć, np. w dziedzinie jakości życia, estetyki
itp. Chodzi także o używanie całkowicie nowych pojęć, które
powstają chociażby w sferze NOWYCH MEDIÓW i które mogą dać bogatszy
i wyrazistszy obraz tego, co obiecuje producent w sferze nowych
produktów, usług, pomysłów, idei i technologii. Takie nowe
podejście do znanych kwestii może uruchomić nawet NOWE LOGIKI, jak
logika emocji, potrzeby, motywacji itp. A może wyobraźnia stanowi
remedium na wszystkie nasze życiowe niepewności? Tę tezę postaram
się dowieść w dalszych rozważaniach.Wszystkie te i inne przesłanki
wspomagają i w ogóle umożliwiają dekonstrukcje, czy też
dezorganizację zastanych hierarchii wartości, potrzeb, marzeń,
pragnień itp. Wymagają te zjawiska NOWEGO OPISU i to być może w
innych kategoriach pojęciowych. Wymaga taka nowatorska DEKOMPOZYCJA
ukształtowania się nowego rozumienia zawiłości naszego świata.
Nowej jego interpretacji, co trąci już nie tylko biznesem, ale
wręcz swoistą filozofią nowego biznesu. Na koniec tych propozycji
pozostaje kwestia ich OCENY. Wszystkie te procesy, procedury, opcje
i koncepcje opieraja się na fundamentalnych dla wszelkiego
komunikowania zbiorze takich pojęć, jak: DYSKURS, NARRACJA i
KONTEKST.Ontologia sukcesuUcieczka z mitu nicości. Znany gnostyk,
Bazylides, miał napisać niegdyś, że był taki czas, kiedy nie było
NICZEGO. Co więcej, kiedy nie było nawet tego niczego, co by w
jakiś sposób było pomiędzy istniejącymi rzeczami. Jeśli takowe
rzeczy oczywiście były; to to COŚ mogło być, jak się zdaje, tym co
dziś nazywamy KOMUNIKOWANIEM. Autor podkreślał, że nawet jak owo
coś BYŁO, to nie musiało być naprawdę, ale było dlatego, aby nie
można powiedzieć wprost. NIE BYŁO NICZEGO…...