[Harmonia]
Kategoria: Pedagogika>Ped. osób niepełnosprawnych>Autyzm i Zespół AspergeraWysyłka: do 3 dni
młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie:
Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika
Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika
Miłosz,...
Pełen opis produktu 'Ja i mój świat Karty pracy Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Etap obrazka' »
2014, wydanie 1, format 215 x 300, objętość 118 str., oprawa miękka
Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów
ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i
młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena
Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka,
Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz,
Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia
Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.Karty pracy zostały
przygotowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego
dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym i
w szczególny sposób uwzględniają specyfikę edukacji osób z
autyzmem. Pozwalają na utrwalenie i pogłębienie wiedzy
społeczno-przyrodniczej przedstawionej w podręczniku „Ja i mój
świat”. Różnorodne i ciekawie zilustrowane ćwiczenia przeplatane są
zadaniami plastycznymi i elementami zabawy. Poziom trudności zadań
wzrasta w kolejnych tematach. Część ćwiczeń tego samego typu
planowo się powtarza, co, co pozwala uczniom na samodzielną pracę i
stopniowe zdobywanie poszczególnych umiejętności.Rozpoznając i
wskazując poszczególne osoby, przedmioty i zjawiska, uczniowie uczą
się nowych pojęć związanych z ich najbliższym otoczeniem. Nazywając
obiekty prezentowane na zdjęciach i ilustracjach oraz odpowiadając
na pytania zawarte w tekście, rozwijają umiejętności językowe.
Rozpoznając własne i cudze stany emocjonalne, nabywają umiejętności
społecznych. Dopasowując elementy, ćwiczą zdolności percepcyjne.
Rozwiązując proste labirynty lub uzupełniając ciągi przedmiotów,
uczą się myślenia przyczynowo-skutkowego. Wykonując różnorodne
zadania grafomotoryczne i plastyczne, stopniowo kształtują
zdolności manualne....