[]
Kategoria: Drony>Ramy - Chassis - Frame>Elementy do budowy ramWysyłka: od ręki
Nogi zamienne do ramy carbon QAV-250 - podwozie do ramy -
4 sztNogi - Część zamienna do ram QAV250. Wykonne z włókna
weglowego nogi do ram Q-250 Opis:Wymiary:Wymiar
wewnetrzny na wcisk:...
Pełen opis produktu 'Rama - nogi, podwozie do QAV250 - nogi do ramy carbon 250 - 4 szt' »
Nogi zamienne do ramy carbon QAV-250 - podwozie do ramy - 4 sztNogi
- Część zamienna do ram QAV250. Wykonne z włókna weglowego nogi do
ram Q-250 Opis:Wymiary:Wymiar wewnetrzny na wcisk:
18mmWysokośc nogi: 32mmGrubośc płytki: 1,2mmPrzeznaczone do ram
QAV250 Można zastosować również w innych ramach Budujemy
naszego pierwszego drona - relacja dla
początkujących Wstęp: Jaki wybrać model, kto może
budować Temat dronów , multicopterów lub wielowirnikowców
(różne określenia) jest ostatnio bardzo modny.Wiele osób patrząc na
latające potwory z przerażającą ilością przewodów i płytek
elektronicznych patrzy z zazdrością, a zdecydowana większość
„zaraża” się tematem.Jednak sam widok i pozorny stopień
skomplikowania tych maszyn ostatecznie rozwiewa ich chęć budowy
własnej maszyny. Bardziej zawzięci widzowie postanawiają
zakupić tzw. „gotowca” czyli gotowy zmontowany i ustawiony copter,
który niejednokrotnie okazuje się zbyt drogi nie oferując przy tym
żadnej możliwości rozbudowy.Dla tych właśnie osób nasza firma
wychodzi naprzeciw i proponuje zakup elementów, z których sami
Państwo złożycie swój multicopter, bez specjalistycznej wiedzy
elektronicznej i na komponentach dostępnych w naszym
sklepie.Oczywiście wiedza elektroniczna choć w minimalnym stopniu
jest potrzebna, ale chodzi tu głównie o umiejętność posługiwania
się lutownicą. Resztę postaramy się przybliżyć w niniejszym
materiale.Model jaki chcemy Państwu zaproponować to hexacopter
(sześć wirników) oparty na najpopularniejszej ramie czyli TAROT
F550.Wbrew pozorom wielowirnikowe to bardzo proste konstrukcyjnie
modele składające dosłownie z kilku niezbędnych
elementów. Największym atutem własnoręcznie budowanej maszyny
jest możliwość rozbudowy o dodatkowe akcesoria typu, kamery,
Gibale, ,GPS, zdalny przekaz obrazu, programowane trasy przelotu,
OSD lub telemetria itp. ale na razie nie będziemy sobie tym
zaprzątać głowy.Ideą tego artykułu jest przybliżenie podstaw z
wiedzy na temat multicopterów oraz budowa modelu wyjściowego, który
w przyszłości będzie można rozbudować o w/w akcesoria.Budowa drona:
Dobór podzespołów - jakie wybrać - zbieramy materiały
Podstawowe elementy z których zbudowany jest każdy Copter
to:1) Rama2) Silniki
bezszczotkowe. W zależności od konstrukcji będziemy potrzebować
4,6,lub 8 silników3) Elektroniczne regulatory
obrotów do silników bezszczotkowych4)
Śmigła5) Kontroler (główny
komputer)6) Akumulator zasilający oraz ładowarka
Li-po7) Podwozie8) Zestaw
zdalnego sterowania (Nadajnik +
odbiornik)9) Galanteria elektroniczna(wtyki,
przewody, szybkozłącz ki, oświetlenie LED)10)
Gimbal (opcjonalnie) Wszystkie elementy zestawu dostępne
są w naszym sklepie internetowym. Ad.1) Rama Jako ramę
wybraliśmy najtańszą i najbardziej popularną ramę do quadrocoptera
czyli FY-550. Potrzebna nam będzie 1 sztuka Ad. 2)
Silniki bezszczotkoweKażdy wielowirnikowiec posiada silniki tzw.
prawe (CW) oraz lewe (CCW), co oznacza że połowa z nich kręci się w
prawo, a połowa w lewo. Wynika z tego że musimy mieć trzy silniki
prawe oraz trzy silniki lewe. W zależności od konstrukcji będziemy
potrzebować 4(QUADRO) ,6 (HEXA) ,lub 8 (OCTO) silników.Warto
wiedzieć, nie powinno się stosować różnych rodzajów silników na
jednym modelu Generalnie każdy silnik może kręcić się w
dowolną stronę, czyli np. silnik prawy może pracować jako lewy pod
warunkiem, że nie ma kierunkowych piast, ponieważ wtedy śmigła
podczas normalnej pracy by się odkręcały a powinny się dokręcać. Do
budowy naszego coptera zastosowaliśmy tanie i dobre silniki firmy
EMAX MT2216 810kV ,228W o ciągu
950g/silnik.EMAX-MT2216-CCW potrzebne będą 3 sztuki
oraz EMAX-MT2216 również 3 sztuki
Ad.3) Elektroniczne regulatory obrotów do
silników bezszczotkowychRegulatory inaczej nazywane jako ESC (ang.
Elektronic Speed Controller).Są to urządzenia elektroniczne które
na podstawie sygnału PWM przekazywanego z kontrolera sterują
obrotami silników mulicoptera.Podobnie jak w przypadku silników w
jednym modelu powinno się stosować ten sam typ i model regulatora.
Wynika to z faktu, regulatory różnych firm mają różne
charakterystyki pracy, co mogło by powodować niestabilną pracę
całego zespołu napędowego.W naszej hexie wykorzystamy niedrogie ,
ale dobrej jakości regulatory „ABC POWER” 30A przeznaczone do
multicopterów .Mają one oprogramowanie „SimonK”, które jest
odpowiednio przystosowane do pracy w
multicopterach. ABC-Power-ESC-SimonK-30A Będziemy
potrzebowali 6 sztuk. Ad. 4) ŚmigłaŚmigło jest bardzo
ważnym elementem naszego modelu, nie tylko ze względu na ważną rolę
jako odgrywa czyli napęd ale chodzi przede wszystkim o zachowanie
modelu w powietrzu.Mniejsze śmigła wymagają wyższych obrotów co z
kolei wiąże się ze wzrostem wibracji na modelu, co z kolei może się
przełożyć na odchyły wskazań kontrolera. Większe śmigła to mniejsze
obroty i mniejsze drgania oraz mniejsze zapotrzebowanie na
prąd.Powinno się zatem stosować maksymalnie duże śmigła
przeznaczone dla danego modelu silnika, przy czym należy upewnić
się czy dany model śmigła będzie pasował do naszej ramy. Zbyt duże
śmigła mogą podczas pracy zaczepiać o siebie wzajemnie.Śmigła
możemy podzielić na nylon (elastyczne tworzywo), carbon-nylon
(średnio sztywne , nylon z dodatkiem carbonu) oraz carbon (bardzo
sztywne, ale też bardzo kruche)Do naszego modelu zastosujemy śmigła
pośrednie znanej firmy GEMFAN w rozmiarze 10x4,5 (10-średnica
podana w calach, 4.5- to kąt ułożenia łopat.Śmigła podobnie jak
silniki dzielimy na prawe (CW) i lewe (CCW). Kierunek obrotów
silnika określamy odwrotnie niż ma to miejsce w samolocie gdzie
kierunek pracy określamy patrząc od tyłu do przodu modelu.W
multicopterach kierunek pracy śmigła określamy patrząc na model z
góry.Śmigla-gf-10x4-5r-10x4-5-nylon-carbon Potrzebne nam będą
3 komplety (komplet zawiera jedno prawe i jedno lewe
śmigło) Ad 5.) Kontroler Kontroler to serce naszego
modelu. To od niego głównie zależy stabilność i możliwości
rozbudowy naszego multicoptera. Najpopularniejszymi kontrolerami na
rynku są:- NAZA V2 – bardzo dobry i popularny kontroler
oferujący bardzo duże możliwości rozbudowy. Niestety bardzo
drogi- NAZA M-LITE- równie popularny jak NAZA V2 ale znacznie
uproszczony i nie oferujący już takiej ilości akcesoriów, za to
cena zdecydowanie niższa.- APM 2.6 – Stosunkowo nowy
kontroler, oparty o świetne oprogramowani OPEN SOURCE. Zdecydowaną
zaletą jest cena oraz możliwości rozbudowy oraz ilość
akcesoriów Niestety jest stosunkowo trudny do ustawienia, ale
godny polecenia.- OPEN PILOT CCD – Nowość na rynku.
Bardzo łatwy do ustawienia, posiada przyjazny interfejs. Na chwilę
obecną zapowiada się bardzo ciekawie. Zdecydowaną zaletą jest
wielkość, waga, cena oraz możliwości jakie oferuje.- HOBBY
SIGLO HSM-136. Bardzo prosty, mały i tani kontroler bez
zbędnych „wodotrysków” Praktycznie nic nie trzeba w nim
konfigurować. Nie posiada GPS i nie oferuje żadnych dodatkowych
akcesoriów ale jest stabilny i posiada regulację czułości
żyroskopów.- MULTIWII – bardzo rozbudowywany swojego
czasu kontroler występujący w kilku wersjach wyposażenia. Obecnie
rzadko stosowany, ale jednak cały czas funkcjonalny. Ad.6)
AkumulatorDo zasilania wielowirnikowców używamy ogniw (pakietów)
Litowo-polimerowych. Są one bardzo wydajne prądowo , a wybór na
rynku jest ogromny.Pakiety Li-po składają się z kilku cel
(parametr „S”) i każda cela obliczana jest na 3.7 Volta. Czyli dla
przykładu pakiet 3S to 3*3.7=11.1V. Oprócz liczby cel przy wyborze
akumulatora bardzo istotny jest parametr „C”, który oznacza
maksymalny prąd jaki akumulator może oddać do urządzenia
(Ampery).A=pojemność (podana w Amperogodzinach) x „C”Dla przykładu
pakiet 2200mAh o współczynniku „C”=25 powinien oddać prąd o
wartości 2,2A*25= 55APrzy wyborze akumulatora trzeba się kierować
jego wagą oraz pojemnością. Pojemność może być jak największa
niestety idzie w parze z wagą pakietu, co już nie jest takie dobre
dla naszego coptera.Do copterów typu FY550 powinien wystarczyć nam
akumulator o pojemności 2600mAh i współczynniku
C=252600mAh-3S-25C-lipol Zdjęcie poglądowe akumulatora Li-po
firmy „ABC POWER” Do ładowania pakietów li-po używamy TYLKO I
WYŁĄCZIE ładowarek do tego przeznaczonych.Do wyboru mamy dwa
rodzaje:Bardzo prostą do pakietów 2S,3S o ograniczonym prądzie
ładowania IMAX B3. ............... Zobacz całość...