[MT Biznes]
Kategoria: Droga do bogactwa
. „Niepowstrzymany rozwój” to książka, która wyjaśnia, z
jakiej perspektywy należy spojrzeć na organizację aby odkryć
niedoceniane, platformy biznesowe,niedostrzegane i
niewykorzystywane zasoby...
Pełen opis produktu 'Niepowstrzymany rozwój' »
Jaka będzie kolejna działalność podstawowa
firmy?
W nadchodzącym czasie dwie trzecie firm będzie musiało stawić czoło
niezwykłemu wyzwaniu: aby zachować konkurencyjność, będą musiały
znaleźć nową definicję swojej działalności podstawowej. W świecie
coraz szybszych zmian, nieustannie nasilającej się globalnej
konkurencji i ciągłej modyfikacji mechanizmów rynkowych przyszłość
dzisiejszych liderów nie jest już pewna. Menedżerowie coraz
częściej zdają sobie żesprawę, że nie mogą koncentrować się
wyłącznie na dniu dzisiejszym ich firmy potrzebują radykalnych
zmian i nowych impulsów do rozwoju.
„Niepowstrzymany rozwój” to książka, która
wyjaśnia, z jakiej perspektywy należy spojrzeć na organizację aby
odkryć niedoceniane, platformy biznesowe,niedostrzegane i
niewykorzystywane zasoby które można wykorzystać jakoinformacje o
rynku, kompetencje fundament dla nowej strategii rozwoju. Książka
łączy trzy wielkie aspekty zarządzania:
- Analiza wielkich zmian – strategiczny wymiar reformowania
działalności podstawowej firmy
- Poszukiwanie możliwości rozwoju na trudnych, powoli rozwijających
się rynkach
- Innowacje strategiczne – nacisk na ukryte zasoby jako czynniki
zwiększające szanse stworzenia firmy nie do pokonania
Odwołując się do wniosków z rozległych badań oraz treści ponad
trzydziestu rozmów z dyrektorami takich firm jak De Beers, American
Expres, Li & Fung czy Harman International, Chris Zook wskazuje
sygnały, które świadczą o potrzebie poszukiwania nowej formuły
działalności. Wyjaśnia jednocześnie, jak firma może znaleźć i
zagospodarować zasoby, które dziś są „ukryte”, a które mogą stać
się w przyszłości impulsem do dalszego rozwoju. Prezentuje
doskonałe narzędzia i metody diagnostyczne, za pomocą których można
zastosować zdobytą wiedzę w praktyce.
Poszukiwanie klucza do transformacji w obrębie dotychczasowej
działalności podstawowej niesie ze sobą mniejsze ryzyko niż inne
popularne metody, takie jak wchodzenie na nowe, atrakcyjne rynki,
radykalne reformy czy przejęcia. Pomaga także zrozumieć, dlaczego
błędem jest odwoływanie się do dotychczasowej formuły sukcesu,
zwłaszcza jeżeli formuła ta zaczyna się wyczerpywać.
Dzięki analizie Zooka firmy mają szansę nauczyć się dostrzegać
zagrożenie z odpowiednim wyprzedzeniem. Cenne wnioski sformułowane
w tej książce pozwolą także wprowadzić kluczowe zmiany, dzięki
którym firma będzie mogła uniknąć stagnacji, a nawet śmierci, i
ponownie wejść na ścieżkę rozwoju.
O AUTORZE:
Chris Zook pracuje w Bain & Company. Jest szefem działu
Praktyki Strategii Globalnej i kieruje Projektem Rozwojowym
Bain.
OPINIE:
”Dążenie do wzrostu organicznego jest priorytetem każdego
przywódcy. Decyzja Zooka o skupieniu się na możliwości
zagospodarowania potencjału działalności podstawowej to strzał w
dziesiątkę. Niepowstrzymany rozwój opisuje praktyczną i sprawdzoną
metodę formułowania nowej strategii rozwoju, przystosowanej do
warunków współczesnego, targanego zmianami świata.”
- John Donahoe, prezes eBay Marketplaces
”Niepowstrzymany rozwój to opis wspaniałej podróży po
zakamarkach korporacyjnego świata. Przewodnikiem w tej podróży jest
wybitny specjalista w dziedzinie tworzenia strategii. Elementem
podróży jest polowanie na „ukryte zasoby”, które czytelnicy mogą
wykorzystywać, by odmieniać oblicza swoich firm. Co jednak
szczególnie ważne, wiedzę przedstawioną na kartach tej książki
można bez trudu przełożyć na praktyczne działanie. To poradnik
odnawiania oblicza firmy (…).”
- Robert Salerno, prezes i dyrektor operacyjny Avis Budget Group,
Inc.
„Najważniejszym czynnikiem kształtującym oblicze współczesnego
zmiany zachodzą szybko, na rynek trzebaświata biznesu jest
szybkość docierać szybko, klienci reagują i przystosowują się
szybko. Niepowstrzymany rozwój odwołuje się do wyników zakrojonych
na szeroką skalę badań oraz do doświadczeń Zooka. Odnosi się do
kwestii nieustannie zmieniających się wyzwań i szans, przed którymi
stają firmy. Analizę przykładów omówionych w tej wspaniałej książce
warto polecić każdemu, komu zależy na utrzymaniu zdolności firmy do
generowania wartości i rozwijania się w długim okresie.”
- Charcie Denson, prezes NIKE Brand