Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne [Władysław Miodunka] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    25,60 zł
    32,00 zł

    [UNIVERSITAS]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki

    " pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne [Władysław Miodunka]' »

    Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością (lub nie) elementów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Datę początkową wyznaczają dwie prace: Wojciecha Jekiela i Cezarego Rowińskiego z Instytutu "Polonicum" Uniwersytetu Warszawskiego, opublikowane w tomie "Vademecum lektora języka polskiego" pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako obcego: praca W. Jekiela odnosi się do tej obecności na zajęciach językowych dla początkujących, praca C. Rowińskiego zaś - do wprowadzania wiedzy o kulturze polskiej na lektoratach dla studentów z poziomu średniego i zaawansowanego.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne [Władysław Miodunka]

  • [Universitas]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Materiały metodyczne

    " pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne' »

    Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością (lub nie) elementów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Datę początkową wyznaczają dwie prace: Wojciecha Jekiela i Cezarego Rowińskiego z Instytutu "Polonicum" Uniwersytetu Warszawskiego, opublikowane w tomie "Vademecum lektora języka polskiego" pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako obcego: praca W. Jekiela odnosi się do tej obecności na zajęciach językowych dla początkujących, praca C. Rowińskiego zaś - do wprowadzania wiedzy o kulturze polskiej na lektoratach dla studentów z poziomu średniego i zaawansowanego. The volume presents a variety of suggestions concerning culture in teaching Polish as a foreign language. The scholarly articles bring important considerations that provide the entire context and insightful analysis of the problem. The book also offers three curricula which take into consideration elements of culture in teaching Polish: presentation of sociocultural competence, culture-focused thematic and functional-notional inventories in teaching Polish as a foreign language, and a syllabus of teaching Polish realities to foreigners. Das Werk enthält Vorschläge der Lösungen bezüglich der Kultur und Alltagssituationen in der Lehre des Polnischen als Fremdsprache. Die wichtigen Bemerkungen, die in den Artikeln der Spezialisten enthalten sind, bringen einen vollen Kontext und eine tiefgründige Analyse dieses Problems Es wurden auch Vorschläge von drei Programmen enthalten, die im unterschiedlichen Ausmass die Anwesenheit der Kultur im Unterricht der polnischen Sprache berücksichtigen: Beschreibung der soziokulturellen Kompetenz, ein thematisches und begriffsfunktionales Inventar im Unterricht des Polnischen als Fremdsprache im kulturellen Hinblick, der Ausländerunterrichtung der polnischen Realitäten Предлагаются три программы, в различной степени учитывающие роль вопросов из области культуры в обучении польскому языку: описание социокультурных компетенций, тематический и функционально-смысловой перечень понятий, необходимых для обучения польскому языку как иностранному в плане культуры, а также программа ознакомления иностранцев с польскими реалиями.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne

  • [UNIVERSITAS]

    Kategoria: / Ebooki / Nauka języków

    Tytuł Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne Język polski Wydawnictwo Universitas ISBN... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne' »

    Tytuł Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne Język polski Wydawnictwo Universitas ISBN 978-83-242-1098-5 Seria JĘZYK POLSKI DLA CUDZOZIEMCÓW Rok
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne

  • [Universitas]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Wiedza o języku i procesie nauczania

    pedagogicznej. Służą temu przykładowe materiały praktyczne opracowane dla potrzeb wdrażania dydaktyki zadaniowej do nauczania języka polskiego jako obcego.... Pełen opis produktu 'Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11' »

    Książka Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych wyrosła na gruncie potrzeb współczesnej dydaktyki językowej, które pojawiły się po opublikowaniu Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Podejmuje ona w sposób całościowy kwestie związane z podejściem zadaniowym - nową koncepcją uczenia się i nauczania języków obcych przedstawioną w tym dokumencie. Celem pracy jest nie tylko wszechstronna analiza i prezentacja zagadnień teoretycznych, dotyczących stosowania zadań w procesie przyswajania języka, ale również interpretacja zasad podejścia zadaniowego w świetle praktyki pedagogicznej. Służą temu przykładowe materiały praktyczne opracowane dla potrzeb wdrażania dydaktyki zadaniowej do nauczania języka polskiego jako obcego. Praca adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych kształceniem językowym: uczących się i nauczycieli, twórców programów i podręczników, autorów zadań egzaminacyjnych. Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpretacja założeń teoretycznych w świetle praktyki pedagogicznej. Wypracowane i przedstawione w niniejszej pracy materiały, strategie i procedury przyczynić się mogą do uściślenia i rozpowszechnienia metodyki zadaniowej, a przede wszystkim do podniesienia jakości nauczania i uczenia się języków obcych. The book tries to answer the needs that arose in the field of language teaching methodology after the publication of The Common European Framework of Reference for Languages. It provides a comprehensive view on the task-based approach – a new conception of foreign language learning and teaching as presented in this document. The aim of the book is not only to analyse thoroughly and describe theoretical issues behind the use of tasks in the process of language learning, but also to interpret the principles of the task-based approach in the light of teaching practice. The book is addressed to readers interested in language teaching: learners and teachers, authors of teaching programmes and materials, and writers of examination questions. Dieses Buch entstand mit der Beachtung der Anforderungen einer zeitgenössischen Sprachdidaktik, wie sie nach der Veröffentlichung des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens GER auftraten. Es geht mit ganzheitlicher Art und Weise auf die mit dem Aufgabenansatz verbundenen Fragen ein – eine neue Konzeption des Lernens und Unterrichtens von Fremdsprachen, die in diesem Dokument präsentiert wird. Das Ziel dieser Arbeit ist nicht nur eine umfassende Analyse und Präsentation theoretischer Fragen, die die Aufgabenverwendung im Prozess des Spracherwerbs betreffen, sondern auch eine Interpretation der Grundsätze eines die Aufgaben betreffenden Ansatzes hinsichtlich der pädagogischen Praxis. Die Arbeit richtet sich an alle an der Sprachbildung Interessierten, also Lernende und Lehrkräfte, Autoren von didaktischen Programmen, Lehrwerken und Prüfungsaufgaben. Фундаментом для данного учебного пособия послужили современные требования языковой дидактики, которые появились после объявления «Европейской Системы Уровней Владения Иностранными Языками». Учебник представляет новый подход к вопросу относительно используемых упражнений- представлена новая коцепция изучения языка. Главной целью является не только обширный анализ и презентация теории, в области применения учебного материала в форме упражнений в процессе изучения языка, а также интерпретация основных правил научного подхода в педагогическом аспекте. Научный материал предназначен прежде всего для заинтересованных изучением языка: учеников и учителей, создателей программ и учебных пособий, авторов экзаминационных заданий
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11

  • Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11 [Iwona Janowska] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    28,00 zł
    35,00 zł

    [UNIVERSITAS]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki

    pedagogicznej. Służą temu przykładowe materiały praktyczne opracowane dla potrzeb wdrażania dydaktyki zadaniowej do nauczania języka polskiego jako obcego.... Pełen opis produktu 'Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11 [Iwona Janowska]' »

    Książka Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych wyrosła na gruncie potrzeb współczesnej dydaktyki językowej, które pojawiły się po opublikowaniu Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Podejmuje ona w sposób całościowy kwestie związane z podejściem zadaniowym - nową koncepcją uczenia się i nauczania języków obcych przedstawioną w tym dokumencie. Celem pracy jest nie tylko wszechstronna analiza i prezentacja zagadnień teoretycznych, dotyczących stosowania zadań w procesie przyswajania języka, ale również interpretacja zasad podejścia zadaniowego w świetle praktyki pedagogicznej. Służą temu przykładowe materiały praktyczne opracowane dla potrzeb wdrażania dydaktyki zadaniowej do nauczania języka polskiego jako obcego. Praca adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych kształceniem językowym: uczących się i nauczycieli, twórców programów i podręczników, autorów zadań egzaminacyjnych. Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpretacja założeń teoretycznych w świetle praktyki pedagogicznej. Wypracowane i przedstawione w niniejszej pracy materiały, strategie i procedury przyczynić się mogą do uściślenia i rozpowszechnienia metodyki zadaniowej, a przede wszystkim do podniesienia jakości nauczania i uczenia się języków obcych.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11 [Iwona Janowska]

  • [UNIVERSITAS]

    Kategoria: / Ebooki / Pedagogika Oświata i szkolnictwo

    Tytuł Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych Podtytuł Na przykładzie języka polskiego jako obcego Autor Iwona Janowska Język... Pełen opis produktu 'Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych Na przykładzie języka polskiego jako obcego' »

    Tytuł Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych Podtytuł Na przykładzie języka polskiego jako obcego Autor Iwona Janowska Język polski Wydawnictwo Universitas ISBN 978-83-242-1535-5 Rok
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych Na przykładzie języka polskiego jako obcego

  • [Universitas]

    Kategoria: Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Kultura. Cywilizacja. EtnografiaWysyłka: do 3 dni

    0x0036b9de00000000

    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura W Nauczaniu Języka Polskiego Jako Obcego. Stan Obecny - Programy Nauczania - Pomoce Dydaktyczne

  • [Universitas]

    Kategoria: Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Pedagogika. Oświata i szkolnictwo>Dydaktyka. Nauczanie. EdukacjaWysyłka: do 3 dni

    0x0021f2a800000000

    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Podejście Zadaniowe Do Nauczania I Uczenia Się Języków Obcych. Na Przykładzie Języka Polskiego Jako Obcego

  • [Collegium Polonicum]

    Kategoria: NAUKOWE I POPULARNONAUKOWE

    ...

    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Bariery i/ jako wyzwania w nauczaniu Języka polskiego jako obcego

  • [Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika]

    Kategoria: / Ebooki / Językoznawstwo

    Tytuł W kręgu kultury i języka. Innowacje w nauczaniu i promocji języka polskiego jako obcego Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe... Pełen opis produktu 'W kręgu kultury i języka. Innowacje w nauczaniu i promocji języka polskiego jako obcego' »

    Tytuł W kręgu kultury i języka. Innowacje w nauczaniu i promocji języka polskiego jako obcego Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika ISBN 978-83-231-4457-1 Rok wydania 2020
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o W kręgu kultury i języka. Innowacje w nauczaniu i promocji języka polskiego jako obcego

  • [AVALON]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowców / A2 - Waystage

    "Po polsku po Polsce" to pierwszy podręcznik do zintegrowanego nauczania języka i kultury polskiej dla początkujących. "Nowoczesny, wciągający, pełen nieszablonowych pomysłów"... Pełen opis produktu 'Po polsku po Polsce. Podręcznik do nauczania języka polskiego jako obcego oraz kultury polskiej dla początkujących z płytą CD' »

    "Po polsku po Polsce" to pierwszy podręcznik do zintegrowanego nauczania języka i kultury polskiej dla początkujących. "Nowoczesny, wciągający, pełen nieszablonowych pomysłów" - to tylko niektóre z ocen odbiorców, którzy, jak twierdzą, dzięki tej publikacji mają jeszcze większy apetyt na Polskę.Spośród dostępnych na rynku pozycji wyróżnia go przyjazny sposób prezentacji ważnych zagadnień językowych, które - zgrabnie wplecione w podróż po Polsce – przyswajane są wraz z treściami kulturowo-krajoznawczymi jakby mimochodem, stając się jedną z atrakcji tej wędrówki.Ucząc się z podręcznika "Po polsku po Polsce" towarzyszymy polsko-włoskiej rodzinie. Państwo Rossini odwiedzają wszystkie regiony Polski – poznają ich historię, dorobek kulturowy, walory turystyczne oraz najnowsze osiągnięcia. Odwiedzają także swoją rodzinę, odświeżają stare znajomości i nawiązują nowe relacje, a wszystko to dzieje się we współczesnej Polsce, poznawanej poprzez język, jakim mówią dziś Polacy.Najmłodszy członek rodziny, jedenastoletnia Emilka, wciąż zapisuje w swoim słowniczku słowa, które są dla niej nowe. Jest ona postacią, z którą mogą identyfikować się najmłodsi odbiorcy podręcznika. Młodzież odnajdzie swych reprezentantów w postaciach Julki, która z pasją dokumentuje podróż, oraz jej brata Antka, który prowadzi swój alternatywny słownik, notując w nim wyrazy i zwroty używane przez rówieśników. Do dorosłych odbiorców powinny przemawiać postacie mamy - Polki, która przewodniczy rodzinie w tej podróży, oraz taty, który pragnie lepiej poznać kraj żony. Postacie te reprezentują szeroki krąg odbiorców: są nimi obcokrajowcy uczący się języka polskiego, osoby polskiego pochodzenia na stałe przebywające za granicą oraz dzieci cudzoziemców uczące się w polskich szkołach.Książka ma szesnaście rozdziałów, a każdy z nich to wędrówka przez jedno województwo. Podróż po nim rozpoczynamy od zapoznania się z mapą kulturową regionu oraz celami nauczania realizowanymi w danej jednostce. Kody QR odsyłają do platformy internetowej „Po polsku po Polsce”, na której uczący się znajdą wiele interaktywnych zadań. Dostęp do platformy jest bezpłatny, co bez wątpienia stanowi ogromną zaletę tej propozycji dydaktycznej.Pracę z podręcznikiem ułatwia graficzne opracowanie materiału – tło, na którym zamieszczone są prezentacje gramatyczne, słowniczki oraz układ treści nauczania. Skuteczne poruszanie się po podręczniku umożliwiają ikonki informujące, jaką sprawność doskonali dane ćwiczenie, a także numery ścieżek dźwiękowych przy każdym z ćwiczeń, odsyłające do nagrań na dołączonej do podręcznika płycie.Tym, co z pewnością przykuje uwagę odbiorców, są ilustracje, które doskonale wpasowują się w styl podręcznika. Pełnią one funkcję dydaktyczną, przedstawiają atrakcje turystyczne i zjawiska kulturowe związane z danym regionem, stanowią tło podróży oraz prezentują sytuacje z życia rodziny Rossinich. Uczą, bawią i cieszą oko, a jednocześnie wspomagają proces dydaktyczny.Ogromną zaletą książki są zamieszczone na końcu: kompendium gramatyczne napisane przystępnym językiem, klucz do zadań oraz transkrypcje nagrań. W ten sposób odbiorca otrzymuje komplet materiałów, dzięki którym może również samodzielnie uczyć się języka polskiego.Spis treści1. Mazowieckie. Witamy w Polsce2. Warmińsko-mazurskie. Zwiedzamy Mazury3. Pomorskie. Smaczne Pomorze4. Zachodniopomorskie. Odpoczywamy nad morzem!5. Lubuskie. Odwiedziny u dziadków!6. Wielkopolskie. Lubię szkolę, ale nie lubię matematyki!7. Kujawsko-pomorskie. Przepraszam, jak dojść do hotelu "Copernicus"?8. Łódzkie. Kim będziesz. Planujemy!9. Dolnośląskie. Weekend atrakcji10. Opolskie. Która jest godzina?11. Śląskie. Jak się czujesz?12. Świętokrzyskie. Ale piękny dom!13. Podlaskie. W lesie, na łące, nad jeziorem14. Lubelskie. Na sportowo15. Podkarpackie. Rowerem czy kajakiem? Góry czy jezioro?16. Małopolskie. Nareszcie w Krakowie. Zajrzyj do środka książki
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Po polsku po Polsce. Podręcznik do nauczania języka polskiego jako obcego oraz kultury polskiej dla początkujących z płytą CD

  • [Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki

    Prezentowana publikacja to praktyczny poradnik dla nauczycieli języka polskiego jako obcego/drugiego, a szczególnie dla młodych lektorów, rozpoczynających zawodową karierę,... Pełen opis produktu 'Znajdź z polskim wspólny język. Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny [Michalina Biernacka]' »

    Prezentowana publikacja to praktyczny poradnik dla nauczycieli języka polskiego jako obcego/drugiego, a szczególnie dla młodych lektorów, rozpoczynających zawodową karierę, zarówno polonistów, jak i neofilologów. Informuje o spodziewanych trudnościach w nauczaniu podsystemu fonicznego (norma językowa, błąd i sposoby korekty, tzw. miejsca trudne), omawia rolę, jaką fonetyka odgrywa w przyswajaniu innych podsystemów języka i podsumowuje wiedzę z zakresu kształcenia kompetencji fonologicznej uczących się (wraz z czynnikami implikującymi jej nabywanie). Szczególnie przyjrzano się fonetyce korektywnej, opisano podstawowe zasady nauczania, wybrane metody i techniki kształcenia słuchu mownego oraz wymowy cudzoziemców, a także sposoby wykorzystania niestandardowych technik pracy, np. logopedycznych, opartych na tekstach kultury czy podejściu komunikacyjnym.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Znajdź z polskim wspólny język. Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny [Michalina Biernacka]

  • Po polsku po Polsce. Podręcznik do nauczania języka polskiego jako obcego oraz kultury polskiej dla początkujących [Adriana Prizel-Kania, Dominika Bucko, Urszula Majcher-Legawiec, Katarzyna Sowa] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    55,20 zł
    69,00 zł

    [AVALON]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki

    "Po polsku po Polsce" to pierwszy podręcznik do zintegrowanego nauczania języka i kultury polskiej dla początkujących. "Nowoczesny, wciągający, pełen nieszablonowych pomysłów"... Pełen opis produktu 'Po polsku po Polsce. Podręcznik do nauczania języka polskiego jako obcego oraz kultury polskiej dla początkujących [Adriana Prizel-Kania, Dominika Bucko, Urszula Majcher-Legawiec, Katarzyna Sowa]' »

    "Po polsku po Polsce" to pierwszy podręcznik do zintegrowanego nauczania języka i kultury polskiej dla początkujących. "Nowoczesny, wciągający, pełen nieszablonowych pomysłów" - to tylko niektóre z ocen odbiorców, którzy, jak twierdzą, dzięki tej publikacji mają jeszcze większy apetyt na Polskę. Spośród dostępnych na rynku pozycji wyróżnia go przyjazny sposób prezentacji ważnych zagadnień językowych, które - zgrabnie wplecione w podróż po Polsce – przyswajane są wraz z treściami kulturowo-krajoznawczymi jakby mimochodem, stając się jedną z atrakcji tej wędrówki. Ucząc się z podręcznika "Po polsku po Polsce" towarzyszymy polsko-włoskiej rodzinie. Państwo Rossini odwiedzają wszystkie regiony Polski – poznają ich historię, dorobek kulturowy, walory turystyczne oraz najnowsze osiągnięcia. Odwiedzają także swoją rodzinę, odświeżają stare znajomości i nawiązują nowe relacje, a wszystko to dzieje się we współczesnej Polsce, poznawanej poprzez język, jakim mówią dziś Polacy. Najmłodszy członek rodziny, jedenastoletnia Emilka, wciąż zapisuje w swoim słowniczku słowa, które są dla niej nowe. Jest ona postacią, z którą mogą identyfikować się najmłodsi odbiorcy podręcznika. Młodzież odnajdzie swych reprezentantów w postaciach Julki, która z pasją dokumentuje podróż, oraz jej brata Antka, który prowadzi swój alternatywny słownik, notując w nim wyrazy i zwroty używane przez rówieśników. Do dorosłych odbiorców powinny przemawiać postacie mamy - Polki, która przewodniczy rodzinie w tej podróży, oraz taty, który pragnie lepiej poznać kraj żony. Postacie te reprezentują szeroki krąg odbiorców: są nimi obcokrajowcy uczący się języka polskiego, osoby polskiego pochodzenia na stałe przebywające za granicą oraz dzieci cudzoziemców uczące się w polskich szkołach. Książka ma szesnaście rozdziałów, a każdy z nich to wędrówka przez jedno województwo. Podróż po nim rozpoczynamy od zapoznania się z mapą kulturową regionu oraz celami nauczania realizowanymi w danej jednostce. Kody QR odsyłają do platformy internetowej „Po polsku po Polsce”, na której uczący się znajdą wiele interaktywnych zadań. Dostęp do platformy jest bezpłatny, co bez wątpienia stanowi ogromną zaletę tej propozycji dydaktycznej. Pracę z podręcznikiem ułatwia graficzne opracowanie materiału – tło, na którym zamieszczone są prezentacje gramatyczne, słowniczki oraz układ treści nauczania. Skuteczne poruszanie się po podręczniku umożliwiają ikonki informujące, jaką sprawność doskonali dane ćwiczenie, a także numery ścieżek dźwiękowych przy każdym z ćwiczeń, odsyłające do nagrań na dołączonej do podręcznika płycie. Tym, co z pewnością przykuje uwagę odbiorców, są ilustracje, które doskonale wpasowują się w styl podręcznika. Pełnią one funkcję dydaktyczną, przedstawiają atrakcje turystyczne i zjawiska kulturowe związane z danym regionem, stanowią tło podróży oraz prezentują sytuacje z życia rodziny Rossinich. Uczą, bawią i cieszą oko, a jednocześnie wspomagają proces dydaktyczny. Ogromną zaletą książki są zamieszczone na końcu: kompendium gramatyczne napisane przystępnym językiem, klucz do zadań oraz transkrypcje nagrań. W ten sposób odbiorca otrzymuje komplet materiałów, dzięki którym może również samodzielnie uczyć się języka polskiego. Spis treści 1. Mazowieckie. Witamy w Polsce 2. Warmińsko-mazurskie. Zwiedzamy Mazury 3. Pomorskie. Smaczne Pomorze 4. Zachodniopomorskie. Odpoczywamy nad morzem! 5. Lubuskie. Odwiedziny u dziadków! 6. Wielkopolskie. Lubię szkolę, ale nie lubię matematyki! 7. Kujawsko-pomorskie. Przepraszam, jak dojść do hotelu "Copernicus"? 8. Łódzkie. Kim będziesz. Planujemy! 9. Dolnośląskie. Weekend atrakcji 10. Opolskie. Która jest godzina? 11. Śląskie. Jak się czujesz? 12. Świętokrzyskie. Ale piękny dom! 13. Podlaskie. W lesie, na łące, nad jeziorem 14. Lubelskie. Na sportowo 15. Podkarpackie. Rowerem czy kajakiem? Góry czy jezioro? 16. Małopolskie. Nareszcie w Krakowie.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Po polsku po Polsce. Podręcznik do nauczania języka polskiego jako obcego oraz kultury polskiej dla początkujących [Adriana Prizel-Kania, Dominika Bucko, Urszula Majcher-Legawiec, Katarzyna Sowa]

  • [Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Materiały metodyczne

    Prezentowana publikacja to praktyczny poradnik dla nauczycieli języka polskiego jako obcego/drugiego, a szczególnie dla młodych lektorów, rozpoczynających zawodową karierę,... Pełen opis produktu 'Znajdź z polskim wspólny język. Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny' »

    Prezentowana publikacja to praktyczny poradnik dla nauczycieli języka polskiego jako obcego/drugiego, a szczególnie dla młodych lektorów, rozpoczynających zawodową karierę, zarówno polonistów, jak i neofilologów. Informuje o spodziewanych trudnościach w nauczaniu podsystemu fonicznego (norma językowa, błąd i sposoby korekty, tzw. miejsca trudne), omawia rolę, jaką fonetyka odgrywa w przyswajaniu innych podsystemów języka i podsumowuje wiedzę z zakresu kształcenia kompetencji fonologicznej uczących się (wraz z czynnikami implikującymi jej nabywanie).Szczególnie przyjrzano się fonetyce korektywnej, opisano podstawowe zasady nauczania, wybrane metody i techniki kształcenia słuchu mownego oraz wymowy cudzoziemców, a także sposoby wykorzystania niestandardowych technik pracy, np. logopedycznych, opartych na tekstach kultury czy podejściu komunikacyjnym.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Znajdź z polskim wspólny język. Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny

  • [Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego]

    Kategoria: Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweWysyłka: od ręki

    System certyfikacji a zmiany strategii nauczania polszczyzny cudzoziemcówNauczanie języka polskiego jako obcego w środowiskach polonijnychProblematyka gramatyczna... Pełen opis produktu 'Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej' »

    System certyfikacji a zmiany strategii nauczania polszczyzny cudzoziemcówNauczanie języka polskiego jako obcego w środowiskach polonijnychProblematyka gramatyczna i leksykalna w nauczaniu polszczyznyObecność polskiej kultury narodowej w procesie glottodydaktycznymZagadnienia metodyczne, nowe materiały i podręcznikiNauczanie polszczyzny w grupach jednorodnych językowoAudiowizualność, film i Internet w nauczaniu języka polskiego jako obcego
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Nauczanie języka polskiego jako obcego i polskiej kultury w nowej rzeczywistości europejskiej

  • [wydawnictwo uniwersytetu łódzkiego]

    Kategoria: / Ebooki / Językoznawstwo

    Tytuł Znajdź z polskim wspólny język Podtytuł Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny Autor Michalina Biernacka Język... Pełen opis produktu 'Znajdź z polskim wspólny język Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny' »

    Tytuł Znajdź z polskim wspólny język Podtytuł Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny Autor Michalina Biernacka Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-021-4 Rok
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Znajdź z polskim wspólny język Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny

  • [Uniwersytet Śląski]

    Kategoria: / Ebooki / Nauka języków

    Tytuł Polska półka filmowa. Krótkometrażowe filmy aktorskie i animowane w nauczaniu języka polskiego jako obcego Autorzy Justyna Hanna Budzik, Agnieszka... Pełen opis produktu 'Polska półka filmowa. Krótkometrażowe filmy aktorskie i animowane w nauczaniu języka polskiego jako obcego' »

    Tytuł Polska półka filmowa. Krótkometrażowe filmy aktorskie i animowane w nauczaniu języka polskiego jako obcego Autorzy Justyna Hanna Budzik, Agnieszka Tambor Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-3479-0 Seria Podręczniki
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Polska półka filmowa. Krótkometrażowe filmy aktorskie i animowane w nauczaniu języka polskiego jako obcego

  • []

    Kategoria: Książki & Multimedia > KsiążkiWysyłka: do 3 dni

    Opis - Tom `Sukcesy, problemy i wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego` zawiera teksty wystąpień uczestników międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia... Pełen opis produktu 'Sukcesy, problemy i wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego - Praca zbiorowa' »

    Opis - Tom `Sukcesy, problemy i wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego` zawiera teksty wystąpień uczestników międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia Bristol Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako Obcego, która odbyła się w Gnieźnie w 2012 roku. Zgodnie z tytułem celem książki jest więc prezentacja aktualnego stanu polskiej i europejskiej myśli w zakresie glottodydaktyki polonistycznej. Składają się na nią artykuły specjalistów w tej dziedzinie, w tym teoretyków i praktyków. Ponieważ reprezentują oni różne ośrodki akademickie oraz środowiska krajowe i zagraniczne, publikacja ma charakter poglądowy i przeglądowy. Ponadto w wielu tekstach, w tym w artykule Władysława T. Miodunki, który otwiera tom, podsumowując ostatnią dekadę nauczania jpjo, czytelnik znajdzie prognozy dotyczące najbliższej przyszłości glottodydaktyki polonistycznej oraz liczne postulaty służące jej skutecznemu rozwojowi. Nazwa - Sukcesy, problemy i wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego Autor - Praca zbiorowa Oprawa - Miękka Wydawca - PTPN Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk Kod ISBN - 9788376542270 Kod EAN - 9788376542270 Rok wydania - 2016 Format - 17x24 cm Ilość stron - 376 Podatek VAT - 5%
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Sukcesy, problemy i wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego - Praca zbiorowa

  • []

    Kategoria: Książki & Multimedia > KsiążkiWysyłka: do 3 dni

    polskiego pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego - Władysław T. Miodunka' »

    Opis - Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością (lub nie) elementów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Datę początkową wyznaczają dwie prace: Wojciecha Jekiela i Cezarego Rowińskiego z Instytutu "Polonicum" Uniwersytetu Warszawskiego, opublikowane w tomie Vademecum lektora języka polskiego pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako obcego: praca W. Jakiela odnosi się do tej obecności na zajęciach językowych dla początkujących, praca C. Rowińskiego zaś - do wprowadzania wiedzy o kulturze polskiej na lektoratach dla studentów z poziomu średniego i zaawansowanego. Prace publikowane w niniejszym tomie różnią się od nich znacznie, gdyż odwołują się do pomocy dydaktycznych, uwzględniających elementy kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego, biorą pod uwagę przeprowadzone później badania P. Garncarka, G. Zarzyckiej, J. Rokickiego, A. Burzyńskiej i S. Schmidt, przyjmują wreszcie jako punkt odniesienia programy realioznawcze w nauczaniu języka niemieckiego jako obcego oraz standardy europejskie zaproponowane w tym zakresie przez Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie (2003). Nazwa - Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego Autor - Władysław T. Miodunka Oprawa - Miękka Wydawca - Universitas Kod ISBN - 9788324209262 Kod EAN - 9788324209262 Wydanie - 2 Rok wydania - 2009 Język - polski Format - 14.0x20.5cm Ilość stron - 172 Podatek VAT - 5%
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego - Władysław T. Miodunka

  • Integrowanie kompetencji lingwistycznych w glottodydaktyce na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego [Anna Seretny, Ewa Lipińska] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    16,10 zł
    28,00 zł

    [Księgarnia Akademicka Sp. z o.o.]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki

    Integrowanie kompetencji lingwistycznych w glottodydaktyce na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego to praca poświęcona zintegrowanemu... Pełen opis produktu 'Integrowanie kompetencji lingwistycznych w glottodydaktyce na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego [Anna Seretny, Ewa Lipińska]' »

    Integrowanie kompetencji lingwistycznych w glottodydaktyce na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego to praca poświęcona zintegrowanemu podejściu do nauczania części systemu językowego, które przyczynia się nie tylko do podniesienia efektywności procesu dydaktycznego, lecz także sprawia, że staje się on bardziej przyjazny i użyteczny dla samych uczących się. Dzięki sprzężonemu nauczaniu podsystemów języka są oni bowiem w stanie szybciej dostrzegać relacje między tym, co słyszą/mówią, a tym, co widzą/piszą, i w rezultacie pełniej rozwijać kompetencję lingwistyczną, bez której osiągnięcie biegłości językowej nie jest możliwe. W książce ukazanych zostało wiele sposobów łączenia technik rozwijających poszczególne umiejętności językowe, zaś proponowane w niej rozwiązania dydaktyczne pokazują, jak w naturalny sposób włączać ćwiczenia językowe, mające sensu stricto charakter przedkomunikacyjny, w tok zajęć rozwijających sprawności językowe. Autorki Proponowane w poradniku ćwiczenia są urozmaicone i ciekawe, a komentarz do nich zachęca czytelnika do refleksji na temat uczenia się i nauczania języka poprzez integrację kompetencji lingwistycznych. Jest to jedna z nielicznych prac podkreślających (jakże ważną!) rolę percepcji słuchowej w glottodydaktyce. Książka ta w istotny sposób wzbogaci polską literaturę dydaktyczną oraz będzie ogromną pomocą dla wszystkich uczących języka polskiego jako obcego, drugiego czy odziedziczonego, gdyż znajdą w niej nie tylko różnorodne ćwiczenia, lecz także plany konkretnych lekcji, możliwe do wykorzystania w wielu kontekstach dydaktycznych. Z recenzji dr Liliany Madelskiej Integrowanie kompetencji lingwistycznych w glottodydaktyce na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego to pozycja nowatorska. Przydatność takiej publikacji w biblioteczce każdego lektora i każdej instytucji zajmującej się nauczaniem języka polskiego jako obcego jest nieoceniona. Podręcznik ten łączy bowiem teoretyczny wywód metodyczny z przykładami konkretnych ćwiczeń i zestawów scenariuszy lekcji. Brak pomocy dydaktycznej tego rodzaju był od dawna odczuwany szczególnie przez początkujących nauczycieli języka polskiego jako nierodzimego. Z recenzji prof. dr hab. Jolanty Tambor
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Integrowanie kompetencji lingwistycznych w glottodydaktyce na przykładzie nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego [Anna Seretny, Ewa Lipińska]


Polishbookstore.pl

Książki, multimedia oraz zabawki
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 25.06.2015
wiedza powszechna, rea, delta w-z, festina, edgard, lingea, dreams, universitas, poltext, wagros
Produkty w ofercie: 2414
Promocje: 2308
Wysyłka do 3 dni: 2404
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Prolibri.pl

Książki i audiobooki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 27.05.2011
wydawnictwo naukowe pwn, wolters kluwer, cambridge university press, olesiejuk, helion, zielona sowa, egmont, umcs, zysk i s-ka, pzwl
Produkty w ofercie: 91751
Promocje: 90639
Wysyłka do 3 dni: 91750
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Gigant.pl

Książki, muzyka oraz filmy.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 18.06.2008
cd baby, universal music, warner music, naxos classical, imports, sony music entertainment, sony music, bis records, chandos, essential media afw
Produkty w ofercie: 2183576
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 163230
Opinie pozytywne: 22
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 5

Selkar.pl

Literatura popluarnonaukowa oraz książki wielogatunkowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 06.03.2007
pwn wydawnictwo naukowe, egmont, helion, Świat książki, wolters kluwer polska, albatros, c.h. beck, bellona, w.a.b., olesiejuk sp. z o.o.
Produkty w ofercie: 74490
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 72862
Opinie pozytywne: 5
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 1

InBook.pl

Książki , płyty CD, DVD, multimedia, zegarki, zabawki
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 19.04.2008
Produkty w ofercie: 163450
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 163450
Opinie pozytywne: 9
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 6

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, zielona sowa, bellona, wolters kluwer
Produkty w ofercie: 329777
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 329777
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Wieszcz.pl

Książki nowe oraz używane.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 04.05.2011
warszawa, czytelnik warszawa, wolters kluwer polska sa, storybox, harlequin, piw warszawa, wydawnictwo naukowe pwn, wydawnictwo e-bookowo, armoryka, novae res
Produkty w ofercie: 137488
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 8
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Godi.pl

Książki dla dzieci oraz naukowe i kulinarne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 14.05.2005
wydawnictwo naukowe pwn, lexisnexis, umcs, harmonia, wydawnictwo szkolne pwn, w.a.b., adam marszałek wydawnictwo, egmont, skrzat, muza
Produkty w ofercie: 50822
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 125
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 2

Księgarnia.Poltax.waw.pl

Książki językowe oraz podręczniki do nauki języka polskiego dla obcokrajowców.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 28.09.2005
edgard, lektorklett, olesiejuk, level trading, rea, wiedza powszechna, marksoft, pwn s.a., delta, arti
Produkty w ofercie: 9154
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 4
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

staradobraksiazka.pl

Antykwariat.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 18.05.2022
- brak informacji -, harlequin, czytelnik, kaw - krajowa agencja wydawnicza, książka i wiedza, piw - państwowy instytut wydawniczy, nasza księgarnia, mon - ministerstwo obrony narodowej, Świat książki, bauer
Produkty w ofercie: 88982
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 51848
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Bonusmedia

Książki, audiobooki, filmy oraz nagrania muzyczne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 17.01.2013
wydawnictwo naukowe pwn, wolters kluwer, helion, c.h. beck, bellona, zysk i s-ka, egmont, lexisnexis, literackie, rebis
Produkty w ofercie: 51304
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 51299
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0