Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
Włączyłeś filtrowanie wyników wyszukiwania. Aby znaleźć więcej produktów wyłącz część lub wszystkie filtry.
  • Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne [Władysław Miodunka] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    25,60 zł
    32,00 zł

    [UNIVERSITAS]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki

    " pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne [Władysław Miodunka]' »

    Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością (lub nie) elementów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Datę początkową wyznaczają dwie prace: Wojciecha Jekiela i Cezarego Rowińskiego z Instytutu "Polonicum" Uniwersytetu Warszawskiego, opublikowane w tomie "Vademecum lektora języka polskiego" pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako obcego: praca W. Jekiela odnosi się do tej obecności na zajęciach językowych dla początkujących, praca C. Rowińskiego zaś - do wprowadzania wiedzy o kulturze polskiej na lektoratach dla studentów z poziomu średniego i zaawansowanego.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne [Władysław Miodunka]

  • [Universitas]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Materiały metodyczne

    " pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne' »

    Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością (lub nie) elementów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Datę początkową wyznaczają dwie prace: Wojciecha Jekiela i Cezarego Rowińskiego z Instytutu "Polonicum" Uniwersytetu Warszawskiego, opublikowane w tomie "Vademecum lektora języka polskiego" pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako obcego: praca W. Jekiela odnosi się do tej obecności na zajęciach językowych dla początkujących, praca C. Rowińskiego zaś - do wprowadzania wiedzy o kulturze polskiej na lektoratach dla studentów z poziomu średniego i zaawansowanego. The volume presents a variety of suggestions concerning culture in teaching Polish as a foreign language. The scholarly articles bring important considerations that provide the entire context and insightful analysis of the problem. The book also offers three curricula which take into consideration elements of culture in teaching Polish: presentation of sociocultural competence, culture-focused thematic and functional-notional inventories in teaching Polish as a foreign language, and a syllabus of teaching Polish realities to foreigners. Das Werk enthält Vorschläge der Lösungen bezüglich der Kultur und Alltagssituationen in der Lehre des Polnischen als Fremdsprache. Die wichtigen Bemerkungen, die in den Artikeln der Spezialisten enthalten sind, bringen einen vollen Kontext und eine tiefgründige Analyse dieses Problems Es wurden auch Vorschläge von drei Programmen enthalten, die im unterschiedlichen Ausmass die Anwesenheit der Kultur im Unterricht der polnischen Sprache berücksichtigen: Beschreibung der soziokulturellen Kompetenz, ein thematisches und begriffsfunktionales Inventar im Unterricht des Polnischen als Fremdsprache im kulturellen Hinblick, der Ausländerunterrichtung der polnischen Realitäten Предлагаются три программы, в различной степени учитывающие роль вопросов из области культуры в обучении польскому языку: описание социокультурных компетенций, тематический и функционально-смысловой перечень понятий, необходимых для обучения польскому языку как иностранному в плане культуры, а также программа ознакомления иностранцев с польскими реалиями.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne

  • [UNIVERSITAS]

    Kategoria: / Ebooki / Nauka języków

    Tytuł Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne Język polski Wydawnictwo Universitas ISBN... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne' »

    Tytuł Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne Język polski Wydawnictwo Universitas ISBN 978-83-242-1098-5 Seria JĘZYK POLSKI DLA CUDZOZIEMCÓW Rok
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne

  • [Universitas]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Wiedza o języku i procesie nauczania

    pedagogicznej. Służą temu przykładowe materiały praktyczne opracowane dla potrzeb wdrażania dydaktyki zadaniowej do nauczania języka polskiego jako obcego.... Pełen opis produktu 'Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11' »

    Książka Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych wyrosła na gruncie potrzeb współczesnej dydaktyki językowej, które pojawiły się po opublikowaniu Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Podejmuje ona w sposób całościowy kwestie związane z podejściem zadaniowym - nową koncepcją uczenia się i nauczania języków obcych przedstawioną w tym dokumencie. Celem pracy jest nie tylko wszechstronna analiza i prezentacja zagadnień teoretycznych, dotyczących stosowania zadań w procesie przyswajania języka, ale również interpretacja zasad podejścia zadaniowego w świetle praktyki pedagogicznej. Służą temu przykładowe materiały praktyczne opracowane dla potrzeb wdrażania dydaktyki zadaniowej do nauczania języka polskiego jako obcego. Praca adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych kształceniem językowym: uczących się i nauczycieli, twórców programów i podręczników, autorów zadań egzaminacyjnych. Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpretacja założeń teoretycznych w świetle praktyki pedagogicznej. Wypracowane i przedstawione w niniejszej pracy materiały, strategie i procedury przyczynić się mogą do uściślenia i rozpowszechnienia metodyki zadaniowej, a przede wszystkim do podniesienia jakości nauczania i uczenia się języków obcych. The book tries to answer the needs that arose in the field of language teaching methodology after the publication of The Common European Framework of Reference for Languages. It provides a comprehensive view on the task-based approach – a new conception of foreign language learning and teaching as presented in this document. The aim of the book is not only to analyse thoroughly and describe theoretical issues behind the use of tasks in the process of language learning, but also to interpret the principles of the task-based approach in the light of teaching practice. The book is addressed to readers interested in language teaching: learners and teachers, authors of teaching programmes and materials, and writers of examination questions. Dieses Buch entstand mit der Beachtung der Anforderungen einer zeitgenössischen Sprachdidaktik, wie sie nach der Veröffentlichung des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens GER auftraten. Es geht mit ganzheitlicher Art und Weise auf die mit dem Aufgabenansatz verbundenen Fragen ein – eine neue Konzeption des Lernens und Unterrichtens von Fremdsprachen, die in diesem Dokument präsentiert wird. Das Ziel dieser Arbeit ist nicht nur eine umfassende Analyse und Präsentation theoretischer Fragen, die die Aufgabenverwendung im Prozess des Spracherwerbs betreffen, sondern auch eine Interpretation der Grundsätze eines die Aufgaben betreffenden Ansatzes hinsichtlich der pädagogischen Praxis. Die Arbeit richtet sich an alle an der Sprachbildung Interessierten, also Lernende und Lehrkräfte, Autoren von didaktischen Programmen, Lehrwerken und Prüfungsaufgaben. Фундаментом для данного учебного пособия послужили современные требования языковой дидактики, которые появились после объявления «Европейской Системы Уровней Владения Иностранными Языками». Учебник представляет новый подход к вопросу относительно используемых упражнений- представлена новая коцепция изучения языка. Главной целью является не только обширный анализ и презентация теории, в области применения учебного материала в форме упражнений в процессе изучения языка, а также интерпретация основных правил научного подхода в педагогическом аспекте. Научный материал предназначен прежде всего для заинтересованных изучением языка: учеников и учителей, создателей программ и учебных пособий, авторов экзаминационных заданий
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11

  • Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11 [Iwona Janowska] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    28,00 zł
    35,00 zł

    [UNIVERSITAS]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki

    pedagogicznej. Służą temu przykładowe materiały praktyczne opracowane dla potrzeb wdrażania dydaktyki zadaniowej do nauczania języka polskiego jako obcego.... Pełen opis produktu 'Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11 [Iwona Janowska]' »

    Książka Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych wyrosła na gruncie potrzeb współczesnej dydaktyki językowej, które pojawiły się po opublikowaniu Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego. Podejmuje ona w sposób całościowy kwestie związane z podejściem zadaniowym - nową koncepcją uczenia się i nauczania języków obcych przedstawioną w tym dokumencie. Celem pracy jest nie tylko wszechstronna analiza i prezentacja zagadnień teoretycznych, dotyczących stosowania zadań w procesie przyswajania języka, ale również interpretacja zasad podejścia zadaniowego w świetle praktyki pedagogicznej. Służą temu przykładowe materiały praktyczne opracowane dla potrzeb wdrażania dydaktyki zadaniowej do nauczania języka polskiego jako obcego. Praca adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych kształceniem językowym: uczących się i nauczycieli, twórców programów i podręczników, autorów zadań egzaminacyjnych. Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpretacja założeń teoretycznych w świetle praktyki pedagogicznej. Wypracowane i przedstawione w niniejszej pracy materiały, strategie i procedury przyczynić się mogą do uściślenia i rozpowszechnienia metodyki zadaniowej, a przede wszystkim do podniesienia jakości nauczania i uczenia się języków obcych.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego. Tom 11 [Iwona Janowska]

  • [UNIVERSITAS]

    Kategoria: / Ebooki / Pedagogika Oświata i szkolnictwo

    Tytuł Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych Podtytuł Na przykładzie języka polskiego jako obcego Autor Iwona Janowska Język... Pełen opis produktu 'Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych Na przykładzie języka polskiego jako obcego' »

    Tytuł Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych Podtytuł Na przykładzie języka polskiego jako obcego Autor Iwona Janowska Język polski Wydawnictwo Universitas ISBN 978-83-242-1535-5 Rok
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych Na przykładzie języka polskiego jako obcego

  • [Universitas]

    Kategoria: Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Kultura. Cywilizacja. EtnografiaWysyłka: do 3 dni

    0x0036b9de00000000

    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura W Nauczaniu Języka Polskiego Jako Obcego. Stan Obecny - Programy Nauczania - Pomoce Dydaktyczne

  • [Universitas]

    Kategoria: Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Pedagogika. Oświata i szkolnictwo>Dydaktyka. Nauczanie. EdukacjaWysyłka: do 3 dni

    0x0021f2a800000000

    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Podejście Zadaniowe Do Nauczania I Uczenia Się Języków Obcych. Na Przykładzie Języka Polskiego Jako Obcego

  • [Universitas]

    Kategoria: /Książki/Kultura i sztuka/
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego

  • [Universitas]

    Kategoria: MetodykaWysyłka: od ręki

    Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością elementów kultury w nauczaniu języka polskiego... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego t.1' »

    Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością elementów kultury w nauczaniu języka polskiego oraz obcego.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego t.1

  • [Universitas]

    Kategoria: MetodykaWysyłka: od ręki

    pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego' »

    Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością (lub nie) elementów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Datę początkową wyznaczają dwie prace: Wojciecha Jekiela i Cezarego Rowińskiego z Instytutu "Polonicum" Uniwersytetu Warszawskiego, opublikowane w tomie Vademecum lektora języka polskiego pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako obcego: praca W. Jakiela odnosi się do tej obecności na zajęciach językowych dla początkujących, praca C. Rowińskiego zaś - do wprowadzania wiedzy o kulturze polskiej na lektoratach dla studentów z poziomu średniego i zaawansowanego. Prace publikowane w niniejszym tomie różnią się od nich znacznie, gdyż odwołują się do pomocy dydaktycznych, uwzględniających elementy kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego, biorą pod uwagę przeprowadzone później badania P. Garncarka, G. Zarzyckiej, J. Rokickiego, A. Burzyńskiej i S. Schmidt, przyjmują wreszcie jako punkt odniesienia programy realioznawcze w nauczaniu języka niemieckiego jako obcego oraz standardy europejskie zaproponowane w tym zakresie przez Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie (2003).
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego

  • [Universitas]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Materiały metodyczne

    ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Anny Seretny i Ewy Lipińskiej to pierwszy podręcznik do metodyki nauczania polszczyzny jako... Pełen opis produktu 'ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego' »

    ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Anny Seretny i Ewy Lipińskiej to pierwszy podręcznik do metodyki nauczania polszczyzny jako języka obcego, uwzględniający zarówno nauczanie części systemu języka, jak też nauczanie sprawności. Z recenzji prof. W.T. Miodunki ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego (...) ma charakter książki metodycznej z bardzo dobrą zawartością wiedzy z zakresu systemu języka polskiego. Autorki umiały wyznaczyć właściwe proporcje między praktycznym kształtem sprawności językowej a teoretyczną wiedzą o języku, całkiem słusznie uznając prymat praktyki językowej i komunikacyjnej, redukując natomiast wiedzę teoretyczną przeznaczoną głównie dla lektorów do takiego zakresu, który stanowi niezbędne zaplecze doskonalenia praktyki. Poradnik (...) realizuje w pełni treści merytoryczne i metodyczne, jest doskonale skonstruowany i spełnia wszystkie kryteria określające jego wartość dydaktyczną. Z recenzji prof. U. Żydek-Bednarczuk ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego to propozycja adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, a także do nauczycieli polonijnych. Dzięki ABC zainteresowani będą mogli wejść w krąg podstawowych zagadnień związanych z metodyką nauczania języka polskiego jako obcego, zapoznać się z ciekawymi technikami nauczania i różnorodnymi typami ćwiczeń językowych. SPIS TREŚCIWładysław Miodunka - WSTĘP OD AUTOREK WPROWADZENIECZĘŚĆ I NAUCZANIE CZĘŚCI SYSTEMU JĘZYKOWEGO POLSZCZYZNYNAUCZANIE WYMOWY I INTONACJI I. Fonetyka II. Wymowa i jej znaczenie w opanowywaniu języka obcego III. Miejsca trudne IV. Techniki nauczania wymowy V. PodsumowanieNAUCZANIE PISOWNI I. Alfabet II. Pismo a mowa III. Zasady pisowni IV. Ortografia w nauczaniu języka polskiego jako obcego V. Techniki nauczania pisowniNAUCZANIE SŁOWNICTWA I. Słownictwo a kompetencja komunikacyjna II. Kompetencja leksykalna III. Dobór materiału leksykalnego IV. Słownictwo w nauczaniu języka polskiego jako obcego V. Techniki nauczania słownictwa VI. Gęstość słownictwa VII. Słownictwo a sprawności językowe VIII. Słowniki użyteczne w nauce języka polskiego jako obcego IX. Repetitio est mater studiorumNAUCZANIE GRAMATYKI I. Gramatyka w nauczaniu języka obcego II. Kompetencja gramatyczna III. Gramatyka pedagogiczna a gramatyka naukowa IV. Pierwsze programy gramatyczne do nauczania języka polskiego jako obcego V. Uwagi ogólne na temat nauczania gramatyki VI. Techniki nauczania gramatyki VII. Poprawianie błędów VIII. PodsumowanieCZĘŚĆ II NAUCZANIE I ROZWIJANIE SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCHROZUMIENIE ZE SŁUCHU I. Słuchanie ze zrozumieniem II. Słyszenie a słuchanie III. Efektywność słuchania IV. Słuchanie a mówienie V. Słuchanie a czytanie VI. Sprawność rozumienia ze słuchu VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem IX. Wskazówki praktyczne X. Podstawowe zasady nauczania rozumienia ze słuchuMÓWIENIE I. Komunikowanie (porozumiewanie się) II. Komunikacja werbalna III. Komunikacja niewerbalna IV. Kod mówiony a kod pisany V. Kod mówiony - kiedy i jak go uczyć? VI. Techniki nauczania mówienia VII. Łączenie mówienia z innymi sprawnościami VIII. Ocena postępów w mówieniu IX. Podstawowe zasady nauczania mówieniaNAUCZANIE CZYTANIA I. Czytanie II. Akt czytania a sprawność czytania III. Czytanie w nauczaniu języka obcego IV. Metody nauczania języków obcych a sprawność czytania V. Materiały do nauczania czytania VI. Cele nauczania czytania w języku obcym VII. Techniki nauczania czytania w języku obcym VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem IX. PodsumowaniePISANIE I. Komunikacja pisemna II. Dlaczego pisanie jest trudne? III. Pisanie a czytanie IV. Jezyk pisany a język mówiony V. Język pisany - czy i jak go uczyć? VI. Techniki nauczania pisania VII. Poprawa i ocena pracCZĘŚĆ III KONTROLA WYNIKÓW W NAUCZANIU JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGOTESTY JĘZYKOWE I ICH RODZAJE. KRYTERIA POPRAWNOŚCI TESTU JĘZYKOWEGO I. Wstęp II. Klasyfikacja testów III. Kryteria poprawności testu IV. EwaluacjaTYPY ZADAŃ TESTOWYCH W TESTOWANIU ZNAJOMOŚCI JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO I. Wstęp II. Rodzaje zadań testowych i jednostek testu III. Przykłady zadań testowych w testowaniu języka polskiego jako obcegoCZĘŚĆ IV ANEKSCERTYFIKATOWE EGZAMINY Z JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO I. Certyfikacja II. Ogólny opis umiejętności językowych dla poszczególnych poziomów zaawansowaniaPODRĘCZNIKI I POMOCE DYDAKTYCZNE. WYBÓR. Podręczniki ogólne Podręczniki do nauczania wymowy polskiej Pomoce do nauczania ortografii Pomoce do nauczania słownictwa Pomoce do nauczania gramatyki Pomoce do nauczania rozumienia ze słuchu Pomoce do nauczania mówienia Pomoce do nauczania czytania Pomoce do nauczania pisania Zbiory testów Słowniki ogólne języka polskiego (wybór) Słowniki specjalistyczne Słowniki ogólne dla cudzoziemców Słowniki specjalistyczne dla cudzoziemcówBIBLIOGRAFIA An Introduction to Teaching Polish as a Foreign Language. Readers are introduced to basic problems of teaching Polish as a foreign language and they can familiarize themselves with intersting teaching techniques and various types of language exercises. The book is directed at teachers who have little experience or who wish to enhance their skills, as well as at graduate and postgraduate students of Polish as a foreign language. It will also be useful for teachers teaching Polish abroad. ABC der Lehrmethodik der polnischen Sprache Dieses Buch ermöglicht allen Interessierten ein Eintauchen in den Kreis der Grundfragen der Lehrmethodik Polnisch als Fremdsprache. Vorgestellt werden neue Lehrtechniken und diverse Typen von Sprachübungen. Dieses Buch richtet sich an Lehrer, die ihre Berufslaufbahn als Polnischlehrer anfangen, weiter an alle, die ihre methodische Werkstatt erweitern wollen, an Studenten der Aufbaustudiengänge und Magisterstudiengänge im Fach Methodik der polnischen Sprache als Fremdsprache sowie an Polnischlehrer im Ausland. Благодаря этой книге заинтересованные смогут войти в круг основных проблем, связанных с методикой обучения польскому языку как иностранному, ознакомиться с любопытными разновидностями техники обучения и многочисленными типами лингвистических упражнений. Книга предназначена для учителей – как начинающих, так и стремящихся усовершенствовать свои профессиональные возможности, а также для участников курсов повышения квалификации с учетом методики преподавания польского языка какиностранного, для студентов высших учебных заведений, готовящихся к экзаменам на степень магистра, и для обучения родному языку поляков, проживающих за границей.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

  • ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego [Ewa Lipińska, Anna Seretny] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    28,00 zł
    35,00 zł

    [UNIVERSITAS]

    Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki

    ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Anny Seretny i Ewy Lipińskiej to pierwszy podręcznik do metodyki nauczania polszczyzny jako... Pełen opis produktu 'ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego [Ewa Lipińska, Anna Seretny]' »

    ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Anny Seretny i Ewy Lipińskiej to pierwszy podręcznik do metodyki nauczania polszczyzny jako języka obcego, uwzględniający zarówno nauczanie części systemu języka, jak też nauczanie sprawności. Z recenzji prof. W.T. Miodunki ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego (...) ma charakter książki metodycznej z bardzo dobrą zawartością wiedzy z zakresu systemu języka polskiego. Autorki umiały wyznaczyć właściwe proporcje między praktycznym kształtem sprawności językowej a teoretyczną wiedzą o języku, całkiem słusznie uznając prymat praktyki językowej i komunikacyjnej, redukując natomiast wiedzę teoretyczną przeznaczoną głównie dla lektorów do takiego zakresu, który stanowi niezbędne zaplecze doskonalenia praktyki. Poradnik (...) realizuje w pełni treści merytoryczne i metodyczne, jest doskonale skonstruowany i spełnia wszystkie kryteria określające jego wartość dydaktyczną. Z recenzji prof. U. Żydek-Bednarczuk ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego to propozycja adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, a także do nauczycieli polonijnych. Dzięki ABC zainteresowani będą mogli wejść w krąg podstawowych zagadnień związanych z metodyką nauczania języka polskiego jako obcego, zapoznać się z ciekawymi technikami nauczania i różnorodnymi typami ćwiczeń językowych. SPIS TREŚCI Władysław Miodunka - WSTĘP OD AUTOREK WPROWADZENIE CZĘŚĆ I NAUCZANIE CZĘŚCI SYSTEMU JĘZYKOWEGO POLSZCZYZNY NAUCZANIE WYMOWY I INTONACJI I. Fonetyka II. Wymowa i jej znaczenie w opanowywaniu języka obcego III. Miejsca trudne IV. Techniki nauczania wymowy V. Podsumowanie NAUCZANIE PISOWNI I. Alfabet II. Pismo a mowa III. Zasady pisowni IV. Ortografia w nauczaniu języka polskiego jako obcego V. Techniki nauczania pisowni NAUCZANIE SŁOWNICTWA I. Słownictwo a kompetencja komunikacyjna II. Kompetencja leksykalna III. Dobór materiału leksykalnego IV. Słownictwo w nauczaniu języka polskiego jako obcego V. Techniki nauczania słownictwa VI. Gęstość słownictwa VII. Słownictwo a sprawności językowe VIII. Słowniki użyteczne w nauce języka polskiego jako obcego IX. Repetitio est mater studiorum NAUCZANIE GRAMATYKI I. Gramatyka w nauczaniu języka obcego II. Kompetencja gramatyczna III. Gramatyka pedagogiczna a gramatyka naukowa IV. Pierwsze programy gramatyczne do nauczania języka polskiego jako obcego V. Uwagi ogólne na temat nauczania gramatyki VI. Techniki nauczania gramatyki VII. Poprawianie błędów VIII. Podsumowanie CZĘŚĆ II NAUCZANIE I ROZWIJANIE SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCH ROZUMIENIE ZE SŁUCHU I. Słuchanie ze zrozumieniem II. Słyszenie a słuchanie III. Efektywność słuchania IV. Słuchanie a mówienie V. Słuchanie a czytanie VI. Sprawność rozumienia ze słuchu VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem IX. Wskazówki praktyczne X. Podstawowe zasady nauczania rozumienia ze słuchu MÓWIENIE I. Komunikowanie (porozumiewanie się) II. Komunikacja werbalna III. Komunikacja niewerbalna IV. Kod mówiony a kod pisany V. Kod mówiony - kiedy i jak go uczyć? VI. Techniki nauczania mówienia VII. Łączenie mówienia z innymi sprawnościami VIII. Ocena postępów w mówieniu IX. Podstawowe zasady nauczania mówienia NAUCZANIE CZYTANIA I. Czytanie II. Akt czytania a sprawność czytania III. Czytanie w nauczaniu języka obcego IV. Metody nauczania języków obcych a sprawność czytania V. Materiały do nauczania czytania VI. Cele nauczania czytania w języku obcym VII. Techniki nauczania czytania w języku obcym VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem IX. Podsumowanie PISANIE I. Komunikacja pisemna II. Dlaczego pisanie jest trudne? III. Pisanie a czytanie IV. Jezyk pisany a język mówiony V. Język pisany - czy i jak go uczyć? VI. Techniki nauczania pisania VII. Poprawa i ocena prac CZĘŚĆ III KONTROLA WYNIKÓW W NAUCZANIU JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO TESTY JĘZYKOWE I ICH RODZAJE. KRYTERIA POPRAWNOŚCI TESTU JĘZYKOWEGO I. Wstęp II. Klasyfikacja testów III. Kryteria poprawności testu IV. Ewaluacja TYPY ZADAŃ TESTOWYCH W TESTOWANIU ZNAJOMOŚCI JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO I. Wstęp II. Rodzaje zadań testowych i jednostek testu III. Przykłady zadań testowych w testowaniu języka polskiego jako obcego CZĘŚĆ IV ANEKS CERTYFIKATOWE EGZAMINY Z JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO I. Certyfikacja II. Ogólny opis umiejętności językowych dla poszczególnych poziomów zaawansowania PODRĘCZNIKI I POMOCE DYDAKTYCZNE. WYBÓR. Podręczniki ogólne Podręczniki do nauczania wymowy polskiej Pomoce do nauczania ortografii Pomoce do nauczania słownictwa Pomoce do nauczania gramatyki Pomoce do nauczania rozumienia ze słuchu Pomoce do nauczania mówienia Pomoce do nauczania czytania Pomoce do nauczania pisania Zbiory testów Słowniki ogólne języka polskiego (wybór) Słowniki specjalistyczne Słowniki ogólne dla cudzoziemców Słowniki specjalistyczne dla cudzoziemców BIBLIOGRAFIA
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego [Ewa Lipińska, Anna Seretny]

  • [Universitas]

    Kategoria: Podręczniki do nauki językówWysyłka: od ręki

    Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych... Pełen opis produktu 'ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego' »

    Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpretacja założeń teoretycznych w świetle praktyki pedagogicznej. Wypracowane i przedstawione w niniejszej pracy materiały, strategie i procedury przyczynić się mogą do uściślenia i rozpowszechnienia metodyki zadaniowej, a przede wszystkim do podniesienia jakości nauczania i uczenia się języków obcych.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

  • [UNIVERSITAS]

    Kategoria: / Ebooki / Nauka języków

    Tytuł ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Autorzy Anna Seretny, Ewa Lipińska Język polski Wydawnictwo Universitas ISBN 978-83-242-1044-2 Seria... Pełen opis produktu 'ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego' »

    Tytuł ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Autorzy Anna Seretny, Ewa Lipińska Język polski Wydawnictwo Universitas ISBN 978-83-242-1044-2 Seria Język Polski dla Cudzoziemców Rok
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

  • [TAiWPN Universitas]

    Kategoria: Książki/Językoznawstwo i translatologia

    ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Anny Seretny i Ewy Lipińskiej to pierwszy podręcznik do metodyki nauczania polszczyzny jako... Pełen opis produktu 'Anna Seretny, Ewa Lipińska ABC METODYKI NAUCZANIA JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO. TOM 3' »

    ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Anny Seretny i Ewy Lipińskiej to pierwszy podręcznik do metodyki nauczania polszczyzny jako języka obcego, uwzględniający zarówno nauczanie części systemu języka, jak też nauczanie sprawności [Z recenzji prof. W.T. Miodunki]
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Anna Seretny, Ewa Lipińska ABC METODYKI NAUCZANIA JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO. TOM 3

  • [Universitas]

    Kategoria: Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Pedagogika. Oświata i szkolnictwo>Dydaktyka. Nauczanie. EdukacjaWysyłka: do 3 dni

    0x008c670100000000

    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Abc Metodyki Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego

  • [universitas]

    Kategoria: Podręczniki. Ćwiczenia i zadania>Podręczniki dla nauczycieli. Pomoce dydaktyczneWysyłka: od ręki

    pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako... Pełen opis produktu 'Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego' »

    Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością (lub nie) elementów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Datę początkową wyznaczają dwie prace: Wojciecha Jekiela i Cezarego Rowińskiego z Instytutu "Polonicum" Uniwersytetu Warszawskiego, opublikowane w tomie Vademecum lektora języka polskiego pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako obcego: praca W. Jakiela odnosi się do tej obecności na zajęciach językowych dla początkujących, praca C. Rowińskiego zaś - do wprowadzania wiedzy o kulturze polskiej na lektoratach dla studentów z poziomu średniego i zaawansowanego. Prace publikowane w niniejszym tomie różnią się od nich znacznie, gdyż odwołują się do pomocy dydaktycznych, uwzględniających elementy kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego, biorą pod uwagę przeprowadzone później badania P. Garncarka, G. Zarzyckiej, J. Rokickiego, A. Burzyńskiej i S. Schmidt, przyjmują wreszcie jako punkt odniesienia programy realioznawcze w nauczaniu języka niemieckiego jako obcego oraz standardy europejskie zaproponowane w tym zakresie przez Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie (2003)....
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego

  • ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego w sklepie internetowym Prolibri.pl

    Powiększ zdjęcie

    31,50 zł
    35,00 zł

    [universitas]

    Kategoria: Nauki humanistyczne >JęzykoznawstwoWysyłka: do 3 dni

    Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych... Pełen opis produktu 'ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego' »

    Książka Iwony Janowskiej jest próbą objęcia całokształtu zagadnień związanych z podejściem zadaniowym do uczenia się i nauczania języków obcych. Celem książki jest prezentacja podstawowych założeń programowych tego podejścia oraz interpretacja założeń teoretycznych w świetle praktyki pedagogicznej. Wypracowane i przedstawione w niniejszej pracy materiały, strategie i procedury przyczynić się mogą do uściślenia i rozpowszechnienia metodyki zadaniowej, a przede wszystkim do podniesienia jakości nauczania i uczenia się języków obcych....
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

  • [Universitas]

    Kategoria: Książki/Kultura i sztuka/KulturaWysyłka: do 3 dni
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego


Polishbookstore.pl

Książki, multimedia oraz zabawki
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 25.06.2015
wiedza powszechna, rea, delta w-z, festina, edgard, lingea, dreams, universitas, poltext, wagros
Produkty w ofercie: 2414
Promocje: 2308
Wysyłka do 3 dni: 2404
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Prolibri.pl

Książki i audiobooki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 27.05.2011
wydawnictwo naukowe pwn, wolters kluwer, cambridge university press, olesiejuk, helion, zielona sowa, egmont, umcs, zysk i s-ka, pzwl
Produkty w ofercie: 91751
Promocje: 90639
Wysyłka do 3 dni: 91750
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Gigant.pl

Książki, muzyka oraz filmy.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 18.06.2008
cd baby, universal music, warner music, naxos classical, imports, sony music entertainment, sony music, bis records, chandos, essential media afw
Produkty w ofercie: 2183576
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 163230
Opinie pozytywne: 22
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 5

Selkar.pl

Literatura popluarnonaukowa oraz książki wielogatunkowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 06.03.2007
pwn wydawnictwo naukowe, egmont, helion, Świat książki, wolters kluwer polska, albatros, c.h. beck, bellona, w.a.b., olesiejuk sp. z o.o.
Produkty w ofercie: 74490
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 72862
Opinie pozytywne: 5
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 1

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, zielona sowa, bellona, wolters kluwer
Produkty w ofercie: 329777
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 329777
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Hatteria.pl

Książki, płyty CD, pocztówki oraz koperty.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 13.07.2011
pozostałe, pwm-polskie wydawnictwo muzyczne, nomos-zakład wydawniczy, piw-państwowy instytut wydawniczy, wl-wydawnictwo literackie, czytelnik, gamma, taiwpn universitas, kaw-krajowa agencja wydawnicza, iskry
Produkty w ofercie: 5972
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Wieszcz.pl

Książki nowe oraz używane.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 04.05.2011
warszawa, czytelnik warszawa, wolters kluwer polska sa, storybox, harlequin, piw warszawa, wydawnictwo naukowe pwn, wydawnictwo e-bookowo, armoryka, novae res
Produkty w ofercie: 137488
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 8
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Godi.pl

Książki dla dzieci oraz naukowe i kulinarne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 14.05.2005
wydawnictwo naukowe pwn, lexisnexis, umcs, harmonia, wydawnictwo szkolne pwn, w.a.b., adam marszałek wydawnictwo, egmont, skrzat, muza
Produkty w ofercie: 50822
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 125
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 2

Księgarnia.Poltax.waw.pl

Książki językowe oraz podręczniki do nauki języka polskiego dla obcokrajowców.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 28.09.2005
edgard, lektorklett, olesiejuk, level trading, rea, wiedza powszechna, marksoft, pwn s.a., delta, arti
Produkty w ofercie: 9154
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 4
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Bonusmedia

Książki, audiobooki, filmy oraz nagrania muzyczne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 17.01.2013
wydawnictwo naukowe pwn, wolters kluwer, helion, c.h. beck, bellona, zysk i s-ka, egmont, lexisnexis, literackie, rebis
Produkty w ofercie: 51304
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 51299
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0