[WYDAWCA]
Kategoria: Książki > Książki naukowe i popularnonaukowe > Książki biznesowe > Książki o zarządzaniuWysyłka: do 7 dni
WIZJONERSKIE ORGANIZACJE SKUTECZNE PRAKTYKI NAJLEPSZYCH Z
NAJLEPSZYCH J COLLINS J I PORRAS Istnieją firmy
wizjonerskie i pozostałe. Firmy wizjonerskie to te, które trwają
przez całe stulecia...
Pełen opis produktu 'WIZJONERSKIE ORGANIZACJE SKUTECZNE PRAKTYKI NAJLEPSZYCH Z NAJLEPSZYCH J COLLINS J I PORRAS' »
WIZJONERSKIE ORGANIZACJE SKUTECZNE PRAKTYKI NAJLEPSZYCH Z
NAJLEPSZYCH J COLLINS J I PORRAS Istnieją firmy wizjonerskie i
pozostałe. Firmy wizjonerskie to te, które trwają przez całe
stulecia i nieprzerwanie rosną w siłę, mimo że ich założyciele
odeszli dawno temu. To machiny postępu, które żyją własnym życiem.
Pytanie brzmi: jak skonstruować taką machinę? To pytanie
zainspirowało autorów tej książki do zbadania tysiąca ośmiuset lat
łącznej historii osiemnastu wizjonerskich firm, wśród których są
między innymi: Walt Disney, Hewlett-Packard, 3M, Ford, IBM, Philip
Morris, Sony, Wal-Mart, Citicorp, Marriott, Johnson & Johnson,
Motorola, Boeing i American Express. Autorzy sięgają wstecz do
czasów, kiedy te potężne dziś korporacje były raczkującymi
przedsiębiorstwami. Opisują ich drogę do wielkości. Docierają do
tego, co odróżnia firmy wizjonerskie od pozostałych. Opisują
najważniejsze mechanizmy zarządzania wizjonerskimi organizacjami.
To właśnie za sprawą tych mechanizmów przeciętne organizacje stają
się nieśmiertelne: • kultystyczna kultura – jak zmieniać
pracowników w misjonarzy, • wielkie, ryzykowne i śmiałe cele – czym
rozpalać serca i umysły ludzi w firmie, • geniusz „ORAZ” – jak
godzić wiele sprzecznych priorytetów na drodze rozwoju, •
intraprzedsiębiorczość – jak nadać korporacji zwinność i
elastyczność małej firmy, • inkubowanie menedżerów – skąd brać
dobrych ludzi w miejsce tych, którzy odchodzą. Zamiast modnych
chwilowo mądrości menedżerów wypływających na fali koniunktury i
odchodzących z rynku, kiedy tylko prosperity ustępuje miejsca
kryzysowi, zarządzający w firmach znajdą w tej książce sprawdzone
koncepcje, które przetrwały próbę czasu. Koncepcje prowadzące do
produktywnych zmian – zmian, które nie niszczą już istniejących
fundamentów firmy (poza sytuacjami, w których te fundamenty trzeba
dopiero zbudować). Daleka przyszłość twojej firmy waży się już dziś.
Kiedy przeczytasz tę książkę, dostrzeżesz, jak wiele jeszcze masz
do zrobienia w twojej organizacji. Wejdź na ambitną drogę, jaką
obrali inni konstruktorzy wizjonerskich firm. *** Wizjonerskie
organizacje to niezwykły podręcznik biznesowy, poparty szeroko
zakrojonymi badaniami. Znajdziesz w nim mnóstwo niekonwencjonalnych
wniosków. (...) Polecam go wszystkim. Richard J. Tofel, „Wall
Street Journal” Wiele napisano o wyzwaniach, z jakimi zmierzyć się
muszą młode firmy, jednak jeszcze trudniejsze bywa przetrwanie próby
czasu i utrzymanie wcześniej zdobytej pozycji rynkowej. Książka
Wizjonerskie organizacje to efekt wieloletnich, rzetelnych analiz
firm, których strategie dojrzewały jak wino. Autorzy uniknęli
typowych dla menedżerskich bestsellerów uproszczeń – pokazali, że
na długotrwały sukces firmy nie składają się wyłącznie działania
charyzmatycznych przywódców, ale też wypracowywane przez lata
wizja, kultura i sposoby podejmowania decyzji biznesowych. dr hab.
Krzysztof Klincewicz, Katedra Teorii Organizacji Wydziału
Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego Autorzy nie obawiają się
podważać często spotykanych stereotypów o organizacjach
osiągających sukces. Słusznie zauważają, że to nie charyzmatyczne
przywództwo i sztucznie sformułowane wizje, lecz ciągła zdolność do
przezwyciężania samych siebie, zadawania właściwych pytań,
eksperymentowania, a jednocześnie skoncentrowania się na głównym
celu są czynnikami stymulującymi sukces w długim okresie. Ta
lektura motywuje czytelnika do zdefiniowania, co dla jego firmy jest
krytycznym czynnikiem sukcesu. Andrzej Dąbrowski, były prezes
zarządu Philip Morris Polska *** Jim Collins bada trwałe,
nadzwyczajne firmy: jak się rozwijają, jak dochodzą do
ponadprzeciętnych wyników i jak z dobrych stają się wielkie.
Prowadząc seminaria na całym świecie, dzieli się swoimi wnioskami z
zarządzającymi największych korporacji. Jego artykuły regularnie
ukazują się w „Fortune”, „The Economist”, „USA Today” i „Harvard
Business Review”. Jest autorem książek Od dobrego do wielkiego, Jak
upadają giganci oraz Od celu do wyniku. Jerry I. Porras jest
emerytowanym profesorem w dziedzinie zachowań organizacyjnych i
zarządzania zmianą. Był wicedziekanem w Graduate School of Business
na Uniwersytecie Stanforda. Regularnie prowadził wykłady dla
zarządzających. Specjalizuje się w badaniach nad tym, jak spójność
działań firmy z jej rdzennymi celami i wartościami korzystnie wpływa
na wyniki. KSIĄŻKA DOSTĘPNA OD 08.11.2019