[ACADEMICA]
Kategoria: ProjektowanieWysyłka: od ręki
roku została przetłumaczona na wiele języków i wydana w
wielu krajach. Opublikowano ją we Włoszech, Francji, w Brazylii,
Chinach, Japonii i Holandii, a teraz w Polsce. W przygotowaniu są
także...
Pełen opis produktu 'Na grzbiecie fali' »
Przenikliwa i zachwycająca książka z pogranicza biznesu,
technologii, designu i kultury, z miejsca, gdzie tworzy się
przyszłość... Od czasu swojej premiery (publikacja przez prestiżowy
MIT) w 2005 roku została przetłumaczona na wiele języków i wydana w
wielu krajach. Opublikowano ją we Włoszech, Francji, w Brazylii,
Chinach, Japonii i Holandii, a teraz w Polsce. W przygotowaniu są
także wersje językowe takich krajów, jak Indie, Korea, Argentyna,
Finlandia i Norwegia. Jej autor - John Thackara, uznany ekspert i
konsultant w dziedzinie projektowania - wskazuje na inny sposób
rozwoju i funkcjonowania społeczeństw, prowadzenia biznesu i
kreowania otaczającej nas rzeczywistości niemal w każdym wymiarze,
gdzie ideą przewodnią jest rozwój zrównoważony, a głównym zasobem
są ludzie. Książka, która kwestionuje niezmienność status quo i
proponuje do realizacji Plan B. Autor zauważa, że projektanci i
decydenci powinni działać na pograniczu różnych dyscyplin,
bezustannie ucząc się od otaczającego świata. Książka adresowana
przede wszystkim do projektantów, twórców, artystów i innowatorów,
by tworzyli ?z ludźmi? a nie ?dla ludzi?; do przedsiębiorców i
ludzi biznesu, którzy pamiętają dewizę jednego z byłych szefów IBM,
brzmiącą Good design is good business; do odpowiedzialnych liderów
i przedstawicieli władz różnego szczebla; do wszystkich, którzy
lubią łamać myślowe schematy i są zainteresowani alternatywnymi
propozycjami rozwoju społeczeństw we szerokim spektrum zagadnień
politycznych, ekonomicznych, społecznych i kulturowych; do
Czytelników, którzy kochają dobrze napisane, ciekawe książki, które
czyta się jednym tchem od ?deski do deski?, a ich lektura skłania
do myślenia i zmienia nasze widzenie świata.Patronaty branżowe i
medialne polskiego wydania:Pro design, Vox design, Architektura
Murator, Stowarzyszenie Projektantów Form Przemysłowych, portal
domosfera.pl, Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w
Cieszynie.Wybrane opinie o książce w wersji anglojęzycznej: "...
wizjonerska..."Paul Makovsky, "Metropolis Magazine" "...
inspirująca i skłaniająca do myślenia..." Gerd Waloszek, SAP Design
Guild "... żywa, aktualna i na temat..."James Hunt, "ID
Magazine""Moim zdaniem to jedna z najlepszych książek biznesowych
roku"Howard Rheingold, "Strategy+Business magazine""... dogłębna i
pełna refleksji analiza podskórnych zmian zachodzących w strukturze
światowej społeczności, dobitnie uświadamiająca jak duży wpływ na
zapewnienie trwałości i zrównoważonego rozwoju tej dynamicznej
struktury mają projektanci..."J. C. Herz"Aby inaczej postępować,
powinniśmy inaczej spojrzeć na świat", pisze John Thackara, z
którym w pełni się zgadzam! Jego książka jest pierwszym tak
wyraźnym i szczegółowo udokumentowanym opisem znaczenia lokalnych,
wbudowanych zasobów w kontekście naszego niestabilnego świata
oplecionego siecią wzajemnych powiązań. To nieoceniony wkład w
rozwój nowej kultury projektowania"Ezio Manzini, autor książki "The
Material of Invention"John Thackara trafnie zauważa powiązania
pomiędzy odległymi zdarzeniami, miejscami, zjawiskami i pozornymi
drobiazgami, a następnie w syntetycznej formie prezentuje aktualny
obraz świata ludziom, którzy na co dzień posługują się potężnym i
twórczym narzędziem, jakim jest design. Lektura wzbogacająca i
zwyczajnie przyjemna"Paola Antonelli, Kurator wystawy "Architecture
and Design" w nowojorskim Museum of Modern Art"Gdy w ciągu
ostatniej dekady mówiono o innowacji, tak naprawdę zawsze chodziło
o design"Bruce Nussbaum, "Business Week", 4 stycznia 2005
"Niezależnie od tego, co projektujesz, zawsze miej tę książkę pod
ręką"Bill Moggridge, współzałożyciel IDEO