[Helion]
Kategoria: MOJE HOBBY > InneWysyłka: od ręki
, producentów mebli czy farb kosztowne programy do
modelowania wnętrz doczekały się swoich darmowych
i równie funkcjonalnych konkurentów. Dzięki temu nawet małe studio
projektowe, nie...
Pełen opis produktu 'Modelowanie wnętrz w 3D z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi Helion' »
* Skąd pobrać i jak zainstalować potrzebne
narzędzia?
* Jak wykonać model w Google SketchUp 8?
* Jak renderować model i animację w
Kerkythei?
Nie ma się co oszukiwać, dziś nawet najlepszy projekt aranżacji
wnętrza nie ma szans sprzedaży, jeśli nie stoi za nim efektowna,
wierna wizualizacja. Naszym klientom naprawdę trudno wyobrazić
sobie nasze wzniosłe wizje o tym, jak "chłodny, surowy marmur
pięknie skomponuje się z nowym, śliwkowym kolorem wschodniej ściany
pokoju…". Oni muszą to przecież zobaczyć! Na szczęście powszechnie
wykorzystywane przez architektów, dekoratorów, producentów mebli
czy farb kosztowne programy do modelowania wnętrz doczekały się
swoich darmowych i równie funkcjonalnych konkurentów. Dzięki temu
nawet małe studio projektowe, nie dysponując wielkim budżetem, może
wykonywać swoje usługi naprawdę profesjonalnie… a co za tym idzie,
skutecznie!
Autorka tej książki jest nie tylko specjalistką od grafiki 3D, jest
także doświadczonym architektem, dzięki czemu doskonale wie, jakiej
wiedzy potrzebujesz, by najlepiej wykorzystać potencjał darmowych
narzędzi do modelowania wnętrz. Swoją naukę zaczniesz od poprawnej
instalacji niezbędnych programów, ich konfiguracji i oswojenia
środowiska pracy. Nauczysz się budować dokładny model wnętrza na
podstawie zwymiarowanego rzutu, tworzyć i teksturować modele
nietypowych elementów wyposażenia oraz korzystać z gotowych modeli
do przyspieszenia pracy nad elementami typowymi (standardowe okna,
drzwi, meble kuchenne, sprzęt AGD). Dowiesz się, jak przygotować
model do eksportu, wyrenderować go, pracować ze światłem,
wprowadzić realistyczne materiały i tło sceny. Na koniec odkryjesz,
jak właściwie eksportować i renderować gotową animację. Po tym
etapie zdobędziesz już wszystkie niezbędne umiejętności, by tworzyć
naprawdę autentyczne, trójwymiarowe prezentacje wnętrz!
* Instalowanie odpowiednich narzędzi (Google
SketchUp, Kerkythea)
* Rysowanie rzutów, tworzenie prostokątów,
łuków, kół i obrysów
* Modelowanie ścian, tworzenie i wstawianie
okien oraz drzwi
* Praca z materiałami i teksturami
* Wyposażanie wnętrza w oparciu o własne modele
oraz gotowe komponenty
* Wprowadzanie cieni oraz dodatkowych źródeł
światła na użytek programu renderującego
* Eksportowanie modelu do pliku XML
* Praca z kamerami, światłami i realistycznymi
materiałami
* Zmiana tła sceny odpowiednio do typu
oświetlenia (dzienne, nocne)
* Renderowanie swojego modelu i animacji
Zobacz, jak wykorzystać darmowe narzędzia
w tworzeniu profesjonalnych wizualizacji!
Spis treści:
Rozdział 1. Przygotowanie narzędzi (7)
* Pobieranie plików (7)
* Instalacja i konfiguracja (10)
* Pierwszy rzut oka (10)
Rozdział 2. Rysowanie rzutu (15)
* Nawigacja (16)
* Podpowiedzi (20)
* Tworzenie linii o zadanej długości (22)
* Podawanie współrzędnych punktu końcowego linii
(23)
* Rysowanie według linii pomocniczych (24)
* Precyzyjne tworzenie prostokątów (26)
* Dodawanie obrysu (29)
* Dokładne przemieszczanie (31)
* Łuki i koła (32)
* Wieloboki (33)
* Warto zapamiętać (34)
Rozdział 3. Ściany (35)
* Wytłaczanie prostoliniowe (35)
* Wytłaczanie otworów (36)
* Wytłaczanie wzdłuż dowolnej ścieżki (40)
* Bryły obrotowe (43)
* Warto zapamiętać (44)
Rozdział 4. Okna i drzwi (45)
* Okno. Tworzenie komponentu (45)
* Okno. Edycja komponentu i przypisywanie
materiałów (47)
* Okna Materials i Components (51)
* Wstawianie okien. Precyzyjne obracanie
obiektów (54)
* Drzwi. Zagnieżdżanie grup i komponentów
(56)
* Drzwi. Kopiowanie i modyfikowanie komponentów
(59)
* Skalowanie obiektów (62)
* Komponenty z opcją Cut opening (65)
* Komponenty dynamiczne (67)
* Warto zapamiętać (71)
Rozdział 5. Materiały (73)
* Podział powierzchni podłogi. Narzędzie
Protractor (74)
* Własne tekstury (78)
* Zapisywanie i porządkowanie kolekcji
materiałów (80)
* Edycja materiałów (82)
* Obracanie tekstury (85)
* Narzędzie Paint Bucket (1) (89)
* Narzędzie Paint Bucket (2). Ukrywanie i
wyświetlanie obiektów (91)
* Teksturowanie odnośników do komponentów
(93)
* Warto zapamiętać (97)
Rozdział 6. Wyposażenie wnętrza (99)
* Warstwy (100)
* Blokowanie obiektów (103)
* Rzuty (104)
* Przekroje (108)
* Kuchnia. Operacje Boole'a (113)
* Kuchnia. Odbicia lustrzane (119)
* Rysowanie we własnym układzie współrzędnych
(Axes) (123)
* Wygładzanie (129)
* Importowanie do pliku i komponenty dynamiczne
(133)
* Zasłony (134)
* Warto zapamiętać (137)
Rozdział 7. Oświetlenie i prezentacja (139)
* Źródła światła (139)
* Tworzenie szeregu obiektów (142)
* Mgła (146)
* Gotowe lampy (148)
* Sufit (150)
* Style (153)
* Cienie (158)
* Spacer kamerą (163)
* Wymiary i opisy (169)
* Znak wodny (175)
* Eksportowanie prezentacji (178)
* Warto zapamiętać (181)
Rozdział 8. Materiały i wstępny rendering (183)
* Przygotowanie modelu do eksportu (183)
* Eksport modelu do pliku XML (186)
* Kerkythea. Kamery, światła i obiekty
geometryczne (189)
* Pierwszy rendering i dobieranie jasności
świateł (195)
* Emitery światła (199)
* Korzystanie z gotowych materiałów (202)
* Poprawianie skali tekstury (205)
* Importowanie wybranych obiektów (208)
* Tworzenie materiału teksturowanego (211)
* Materiały emitujące światło (217)
* Lustra (218)
* Szkło (220)
* Tło sceny i oświetlenie dzienne (222)
* Warto zapamiętać (229)
Rozdział 9. Rendering animacji (231)
* Przygotowanie animacji i oświetlenia (231)
* Tworzenie własnej biblioteki materiałów
(233)
* Import materiałów KT (236)
* Eksportowanie animacji (240)
Skorowidz (245)