[Axel]
Kategoria: Gry planszowe > StrategiczneWysyłka: do 3 dni
Klasyczny komputerowy hit tym razem na planszy! ÃÂ
Might&Magic Heroes: Gra planszowa
przeznaczona jest dla 2-4 graczy. KaÃ
¼dy z uczestników
prowadzi jednÃÂ
z frakcji...
Pełen opis produktu 'Might & Magic Heroes: Gra planszowa' »
Klasyczny komputerowy hit tym razem na planszy! Â
Might&Magic Heroes: Gra planszowa przeznaczona
jest dla 2-4 graczy. Każdy z uczestników prowadzi jednÄ
z
frakcji i dÄ
ży do objÄcia panowania nad krainami Ashanu.
Na poczÄ
tku gracze dysponujÄ
jednym bohaterem z niewielkÄ
armiÄ
i maÅym, nierozwiniÄtym jeszcze miastem. Z czasem heros staje
siÄ coraz potÄżniejszy, jego armia wiÄksza, a miasto zamienia
siÄ w potÄżnÄ
metropoliÄ. Gracze rekrutujÄ
kolejne postacie,
zdobywajÄ
kontrolÄ nad kopalniami, które produkujÄ
zasoby i
zÅoto dla frakcji, pokonujÄ
panoszÄ
ce na siÄ planszy potwory,
zdobywajÄ
magiczne artefakty. DziÄki temu stajÄ
siÄ
potÄżniejsi i nieuchronnie zbliżajÄ
siÄ do konfrontacji z
innymi uczestnikami rozgrywki. W ostatecznym starciu zwyciÄży
frakcja najlepiej rozwiniÄta, posiadajÄ
ca kilku herosów, liczne
armie i rozbudowane miasto. Dziedzicem i nowym wÅadcÄ
krain
zostanie gracz, który zgromadzi w czasie gry najwiÄkszÄ
potÄgÄ
â to on, zdobywszy wÅadzÄ w Ashanie, wygra grÄ. Â
Cel gry:
Celem każdego gracza jest zdobycie okreÅlonej liczby punktów
PotÄgi. GrajÄ
cy, który osiÄ
gnie go jako pierwszy,
zwyciÄża.Gra koÅczy siÄ, gdy któryÅ gracz osiÄ
gnie wymaganÄ
liczbÄ punktów lub po zakoÅczeniu rundy, w której dobrano
ostatniÄ
kartÄ z Talii Tygodni. Wygrywa gracz, który do tego
czasu zgromadziÅ najwiÄcej punktów PotÄgi.
Przygotowanie do gry:
Każdy uczestnik musi wybraÄ jednÄ
z czterech dostÄpnych
frakcji: PrzystaÅ, NekropoliÄ, Sanktuarium lub TwierdzÄ.
NastÄpnie wszyscy grajÄ
cy otrzymujÄ
zwiÄ
zane z wybranÄ
frakcjÄ
komponenty: karty herosów i planszÄ miasta wraz z
pionami, zestaw żetonów jednostek i budynków, taliÄ kart
umiejÄtnoÅci (SiÅa oraz Magia) oraz
4 karty akcji i znaczniki kontroli. W dalszej kolejnoÅci gracze
przygotowujÄ
planszÄ, reprezentujÄ
cÄ
krainÄ Ashan w której
toczy siÄ walka o wÅadzÄ.
Plansza jest modularna: skÅada siÄ z maksymalnie 16 kafelków i w
każdej rozgrywce inna, tworzÄ
c dla graczy nowe możliwoÅci i
wyzwania. Na planszy znajdujÄ
siÄ kluczowe dla gry miejsca â
kontrola nad nimi zapewnia PotÄgÄ â a także mniej istotne
lokacje, dajÄ
ce jednorazowÄ
korzyÅÄ. OczywiÅcie, aby herosi
nie mieli za Åatwo, na planszÄ trafiajÄ
też różnorakie stwory
i istoty, na które mogÄ
natrafiÄ w trakcie gry. Gracze
umieszczajÄ
na planszy swoje miasta, przygotowujÄ
taliÄ
artefaktów, magicznych zwojów, skarbów oraz taliÄ tygodni,
która wyznacza upÅyw rud w grze. Każdy wybiera herosa, z którym
rozpocznie grÄ, otrzymuje poczÄ
tkowÄ
armiÄ Â i 3 karty
akcji (czwartÄ
można zdobyÄ w czasie gry). Gracze tworzÄ
też
magazyn zasobów i skarbiec ze zÅotem, dobierajÄ
c odpowiednie
żetony.
Rozgrywka:
Gra podzielona jest na szereg rund. KażdÄ
rozpoczyna Pierwszy
gracz. Po nim grajÄ
kolejni, wedÅug ruchu wskazówek zegara. Gdy
przychodzi jego kolej, gracz zagrywa jednÄ
ze swoich kart akcji.
ZnajdujÄ
siÄ na niej dwie możliwe akcje â grajÄ
cy wybiera
jednÄ
z nich, a nastÄpnie wykonuje. Podczas wykonywania akcji
gracze aktywujÄ
herosów, przemieszczajÄ
ich po planszy, toczÄ
bitwy - ale również rozbudowujÄ
miasto i rekrutujÄ
nowe
jednostki. WykonujÄ
c ruch, gracz może przemieÅciÄ wszystkich
swoich herosów, toczyÄ bitwy, eksplorowaÄ pola planszy i
przejmowaÄ kontrolÄ nad kluczowymi kopalniami. Oprócz zwykÅego
ruchu możliwa jest też podróż przez portale.
Bitwy rozgrywane sÄ
przy pomocy żetonów jednostek, koÅci oraz
mini-planszy. OczywiÅcie, wynik starcia zależy od umiejÄtnoÅci
herosa, kompozycji armii oraz posiadanych artefaktów, nie tylko do
Ålepego losu. Szereg zdolnoÅci bojowych jednostek wpÅywa na
przebieg i wynik bitwy. Herosi walczÄ
nie tylko z potworami â
zmagajÄ
siÄ też miÄdzy sobÄ
. Nie istnieje natomiast
możliwoÅÄ zdobycia stolicy innego gracza i wyeliminowania go
caÅkowicie z gry.
WybierajÄ
c akcjÄ Pozyskania surowców, gracz wydobywa w swoich
kopalniach i tartakach zasoby oraz zÅoto. Dodatkowe żetony można
pozyskaÄ posiadajÄ
c odpowiednie budowle, artefakty lub
umiejÄtnoÅci.
W akcji Rekrutacji gracz werbuje nowe jednostki. Może też
pozyskaÄ kolejnego herosa dla swojej frakcji oraz ulepszaÄ już
posiadane armie.
Podczas akcji Budowy, gracz wznosi w stolicy kolejne budynki lub
zwiÄksza wielkoÅÄ miasta. DziÄki temu może rekrutowaÄ, nowe
silniejsze jednostki i wznosiÄ lepsze, bardziej zaawansowane
budynki.
Rozwój Bohatera:
W trakcie gry herosi zdobywajÄ
doÅwiadczenie, toczÄ
c walkÄ i
wykonujÄ
c rozmaite akcje.
 Posiadanie odpowiedniej iloÅci doÅwiadczenia zapewnia
dostÄp do nowych umiejÄtnoÅci, znacznie zwiÄkszajÄ
cych
możliwoÅci postaci. Bohatera można też wzmocniÄ przy pomocy
artefaktów i magicznych zwojów.Kolejny aspekt rozwoju herosa to
komponowanie armii. Każdego herosa ogranicza umiejÄtnoÅÄ
dowodzenia i do jego armii nie można zwerbowaÄ nieskoÅczonej
liczby jednostek. Dlatego trzeba dobrze wyważyÄ ich liczbÄ, nie
zapominajÄ
c przy tym o potencjale samego herosa w bitwach. Â
ZawartoÅÄ pudeÅka:
16 kafelków planszy
4 plansze miast
tor inicjatywy
12 kart herosów
150 kart do gry (min.umiejÄtnosci, artefakty,
akcje)
ponad 300 różnych żetonów
60 drewnianych znaczników kontroli
12 pionków herosów
4 drewniane piony miast
1 specjalna kostka elitarnych jednostek
5 koÅci K8
instrukcja