[Axel]
Kategoria: Gry PlanszoweWysyłka: od ręki
"W dynastii powiązanej krwią, a przerwanej zdradą, dziedzic
się narodził..." Might & Magic
Heroes: Gra planszowa przeznaczona jest dla 2-4 graczy.
Każdy z uczestników prowadzi...
Pełen opis produktu 'Might and Magic Heroes: Gra planszowa' »
"W dynastii powiązanej
krwią, a przerwanej zdradą, dziedzic się
narodził..."
Might & Magic Heroes: Gra planszowa
przeznaczona jest dla 2-4 graczy. Każdy z uczestników prowadzi
jedną z frakcji i dąży do objęcia panowania nad krainami
Ashanu.
Na początku gracze dysponują jednym bohaterem z niewielką armią
i małym, nierozwiniętym jeszcze miastem. Z czasem heros staje się
coraz potężniejszy, jego armia większa, a miasto zamienia się w
potężną metropolię. Gracze rekrutują kolejne postacie, zdobywają
kontrolę nad kopalniami, które produkują zasoby i złoto dla
frakcji, pokonują panoszące na się planszy potwory, zdobywają
magiczne artefakty. Dzięki temu stają się potężniejsi i
nieuchronnie zbliżają się do konfrontacji z innymi uczestnikami
rozgrywki. W ostatecznym starciu zwycięży frakcja najlepiej
rozwinięta, posiadająca kilku herosów, liczne armie i rozbudowane
miasto. Dziedzicem i nowym władcą krain zostanie gracz, który
zgromadzi w czasie gry największą potęgę – to on, zdobywszy władzę
w Ashanie, wygra grę.
Cel gry:
Celem każdego gracza jest zdobycie określonej liczby punktów
Potęgi. Grający, który osiągnie go jako pierwszy, zwycięża.Gra
kończy się, gdy któryś gracz osiągnie wymaganą liczbę punktów lub
po zakończeniu rundy, w której dobrano ostatnią kartę z Talii
Tygodni. Wygrywa gracz, który do tego czasu zgromadził najwięcej
punktów Potęgi.
Przygotowanie do gry:
Każdy uczestnik musi wybrać jedną z czterech dostępnych frakcji:
Przystań, Nekropolię, Sanktuarium lub Twierdzę. Następnie wszyscy
grający otrzymują związane z wybraną frakcją komponenty: karty
herosów i planszę miasta wraz z pionami, zestaw żetonów jednostek i
budynków, talię kart umiejętności (Siła oraz Magia) oraz
4 karty akcji i znaczniki kontroli. W dalszej kolejności gracze
przygotowują planszę, reprezentującą krainę Ashan w której toczy
się walka o władzę.
Plansza jest modularna: składa się z maksymalnie 16 kafelków i w
każdej rozgrywce inna, tworząc dla graczy nowe możliwości i
wyzwania. Na planszy znajdują się kluczowe dla gry miejsca –
kontrola nad nimi zapewnia Potęgę – a także mniej istotne lokacje,
dające jednorazową korzyść. Oczywiście, aby herosi nie mieli za
łatwo, na planszę trafiają też różnorakie stwory i istoty, na które
mogą natrafić w trakcie gry. Gracze umieszczają na planszy swoje
miasta, przygotowują talię artefaktów, magicznych zwojów, skarbów
oraz talię tygodni, która wyznacza upływ rud w grze. Każdy wybiera
herosa, z którym rozpocznie grę, otrzymuje początkową armię i 3
karty akcji (czwartą można zdobyć w czasie gry). Gracze tworzą też
magazyn zasobów i skarbiec ze złotem, dobierając odpowiednie
żetony.
Rozgrywka:
Gra podzielona jest na szereg rund. Każdą rozpoczyna Pierwszy
gracz. Po nim grają kolejni, według ruchu wskazówek zegara. Gdy
przychodzi jego kolej, gracz zagrywa jedną ze swoich kart akcji.
Znajdują się na niej dwie możliwe akcje – grający wybiera jedną z
nich, a następnie wykonuje. Podczas wykonywania akcji gracze
aktywują herosów, przemieszczają ich po planszy, toczą bitwy - ale
również rozbudowują miasto i rekrutują nowe jednostki. Wykonując
ruch, gracz może przemieścić wszystkich swoich herosów, toczyć
bitwy, eksplorować pola planszy i przejmować kontrolę nad
kluczowymi kopalniami. Oprócz zwykłego ruchu możliwa jest też
podróż przez portale.
Bitwy rozgrywane są przy pomocy żetonów jednostek, kości oraz
mini-planszy. Oczywiście, wynik starcia zależy od umiejętności
herosa, kompozycji armii oraz posiadanych artefaktów, nie tylko do
ślepego losu. Szereg zdolności bojowych jednostek wpływa na
przebieg i wynik bitwy. Herosi walczą nie tylko z potworami –
zmagają się też między sobą. Nie istnieje natomiast możliwość
zdobycia stolicy innego gracza i wyeliminowania go całkowicie z
gry.
Wybierając akcję Pozyskania surowców, gracz wydobywa w swoich
kopalniach i tartakach zasoby oraz złoto. Dodatkowe żetony można
pozyskać posiadając odpowiednie budowle, artefakty lub
umiejętności.
W akcji Rekrutacji gracz werbuje nowe jednostki. Może też
pozyskać kolejnego herosa dla swojej frakcji oraz ulepszać już
posiadane armie.
Podczas akcji Budowy, gracz wznosi w stolicy kolejne budynki lub
zwiększa wielkość miasta. Dzięki temu może rekrutować, nowe
silniejsze jednostki i wznosić lepsze, bardziej zawansowane
budynki.
Rozwój Bohatera:
W trakcie gry herosi zdobywają doświadczenie, tocząc walkę i
wykonując rozmaite akcje.
Posiadanie odpowiedniej ilości doświadczenia zapewnia dostęp do
nowych umiejętności, znacznie zwiększających możliwości postaci.
Bohatera można też wzmocnić przy pomocy artefaktów i magicznych
zwojów.Kolejny aspekt rozwoju herosa to komponowanie armii. Każdego
herosa ogranicza umiejętność dowodzenia i do jego armii nie można
zwerbować nieskończonej liczby jednostek. Dlatego trzeba dobrze
wyważyć ich liczbę, nie zapominając przy tym o potencjale samego
herosa w bitwach.
Zawartość pudełka:
16 kafelków planszy,4 plansze miast,
tor inicjatywy,
12 kart herosów,
150 kart do gry (min.umiejętnosci, artefakty, akcje),
ponad 300 różnych żetonów,
60 drewnianych znaczników kontroli,
12 pionków herosów,
4 drewniane piony miast,
1 specjalna kostka elitarnych jednostek,
5 kości K8,
instrukcja.