[Helion]
Kategoria: Programowanie gierWysyłka: od ręki
, potem projektowanie realistycznej grafiki gry i jej ciekawe
udźwiękowienie, a uwieńczeniem Twoich działań będzie stworzenie
profesjonalnych projektów dla konsoli Xbox 360®,
telefonów...
Pełen opis produktu 'Microsoft XNA Game Studio 4.0. Projektuj i buduj własne gry dla konsoli Xbox 360, urządzeń z systemem Windows Phone 7 i własnego PC' »
Każdy pasjonat gier komputerowych zadawał sobie czasem pytania
typu: "Niesamowite, jak oni to zrobili?" albo
"Jak można uzyskać taki efekt?". A co się dzieje,
jeśli to pytanie przychodzi do głowy programiście? Jego następną
myślą zwykle jest: "Muszę spróbować sam to zrobić!".
Na co czekasz? Dziś już nic nie stoi na przeszkodzie! Odkąd
Microsoft udostępnił framework XNA, każdy może wymyślić i stworzyć
swoją własną profesjonalną grę komputerową, uruchomić ją na
prawdziwej konsoli, a nawet wprowadzić na rynek dzięki usłudze Xbox
Live lub Windows Phone Marketplace.
Jeśli zawsze marzyłeś o profesjonalnym programowaniu gier, ale
nie do końca wiedziałeś, jak się za to zabrać, oto książka, która
wszystko zmieni! Ten podręcznik będzie dla Ciebie doskonałym
przewodnikiem, prowadzącym od opanowania podstaw frameworku XNA,
przez zasady programowania w użytecznym języku C#, aż po tworzenie
własnych gier. Przejdziesz niezwykłą drogę: na jej początku czeka
Cię instalacja i przygotowanie środowiska programistycznego, potem
projektowanie realistycznej grafiki gry i jej ciekawe
udźwiękowienie, a uwieńczeniem Twoich działań będzie stworzenie
profesjonalnych projektów dla konsoli Xbox 360®, telefonów z
systemem Windows® Phone 7 czy komputerów PC. Co ważne, nie musisz
być zaawansowanym i doświadczonym programistą. Wszystko, czego
będziesz potrzebował do realizacji tej misji, znajdziesz w tej
książce!
Nauczysz się m.in.:
pisać kod tworzący zachowania w grze i sterujący nimi
projektować wygląd gry - grafikę, czcionki, kolory, oświetlenie
i efekty trójwymiarowe
budować obiekty gry, tzw. sprajty
nagrywać i odtwarzać dźwięki
przetwarzać dane wejściowe uzyskiwane z padów i klawiatur
korzystać z ekranu dotykowego i akcelerometru w systemie
Windows Phone
dodawać stopery, systemy punktacji, elementy zagrażające
graczowi i postęp w rozgrywce
tworzyć gry wieloosobowe i sieciowe
Opanuj sztukę programowania gier i zmieniaj własne pomysły w
ekscytującą rzeczywistość!
Rob Miles uczy programowania od ponad dwudziestu pięciu
lat. Jest ekspertem w dziedzinie programowania w języku Visual C#,
przy użyciu frameworku XNA oraz Microsoft MVP for Windows Phone
Development. Oprócz pisania własnych gier i aplikacji oraz pracy
dydaktycznej na uniwersytecie Rob brał udział w wielu różnych
komercyjnych projektach informatycznych.