[Łośgraf]
Kategoria: Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweWysyłka: od ręki
w pierwszych dziesięciu latach życia [?] przeciętnego polskiego
dziecka na początku XXI wieku. Jej bohaterami są Feliks i
inne dzieciz jego klasy, sąsiedztwa, rodziny, ale głównym tematem
są...
Pełen opis produktu 'Pasażer z tylnego siedzenia Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym' »
Autorka jako pierwsza na polskim rynku wydawniczym podejmuje
problematykę komercyjnej popkultury dziecięcej. W rozdziale
wstępnym omawia kwestie enkulturacji, socjalizacji, kształtowania
kompetencji komunikacyjnych i kulturowych oraz roli w tych
procesach mediów i popkultury, a także rodziny, rówieśników,
Kościoła itp., ze szczególnym uwzględnieniem sprzeczności w
przesłaniu i sposobie oddziaływania tych instytucji. Kolejne
rozdziały to krótkie eseje ? analizy zjawisk z szeroko pojętej
kultury popularnej dla dzieci: zabawek (LEGO, czyli do czego służą
zabawki), gier, filmów, książek (Harry Potter i Mr Hyde, czyli o
podwójnym życiu kultury dziecięcej), czasopism, reklam (Wszyscy
mają Mambę, czyli do kogo mówi reklama), kultowych bohaterów, pod
kątem opisu tego, jak razem tworzą konsekwentny ? choć w wielu
miejscach wewnętrznie sprzeczny ? system socjalizacji dziecka do
roli konsumenta.Odrębna grupa esejów poświęcona jest specyficznemu
traktowaniu dziecka przez rodziców (Baby Einstein, czyli dziecko
jako projekt kompetencyjny; Dziecko-bombonierka, czyli o tym, co
przewidział Thorstein Veblen) oraz problemom szerszych zmian
zachodzących w społeczeństwie (KAGOY, czyli zanikanie dzieciństwa;
Dozwolone do lat 18 ? nastoletniość jako ideał; Kidult ?
infantylizacja dorosłych).Książka jest przeznaczona dla socjologów,
pedagogów, kulturoznawców i medioznawców. Ta książka została oparta
na zapiskach czynionych w pierwszych dziesięciu latach życia [?]
przeciętnego polskiego dziecka na początku XXI wieku. Jej
bohaterami są Feliks i inne dzieciz jego klasy, sąsiedztwa,
rodziny, ale głównym tematem są media i kultura popularna;to, jak
przy ich udziale [?] dokonuje się socjalizacja [?] dziecka do życia
w [?] społeczeństwie konsumpcyjnym. Pierwsza na polskim rynku
książka o komercyjnej popkulturze dziecięcej!