[MK EBOOKI]
Kategoria: MARKETING
Tytuł: Zarządzanie procesami
logistycznymi w działalności zaopatrzeniowej
przedsiębiorstwa na przykładzie, Liczba
stron: 101, Wysyłka: gratis (poczta
elektroniczna e-mail), ...
Pełen opis produktu 'Zarządzanie procesami logistycznymi w działalności zaopatrzeniowej przedsiębiorstwa na przykładzie' »
Tytuł: Zarządzanie procesami
logistycznymi w działalności zaopatrzeniowej przedsiębiorstwa na
przykładzie, Liczba
stron: 101,
Wysyłka: gratis (poczta elektroniczna
e-mail),
Język publikacji: polski,
Literatura: tak,
Przypisy: tak,
Format: publikacja w formacie pliku
PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego
oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do
dowolnego edytora tekstu, np. Worda.
=========================================================================
Opis
W warunkach gospodarki wolno rynkowej zdecydowana większość
przedsiębiorstwa zmaga się z problemami związanymi z
konkurencyjnością i konkurowaniem. Firmy konkurują ze sobą o
względy klientów, po to aby zwiększyć swoje zyski, utrzymać się na
rynku i osiągnąć w konsekwencji zadawalające rezultaty. Często
konkurowanie przybiera formy bardzo agresywne, a czasami nawet
dochodzi do wojen między firmami. W walce konkurencyjnej
techniki i narzędzia logistyczne okazać się mogą bardzo pomocne.
Rozwiązania logistyczne mogą przyczynić się do poprawy pozycji
konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Dzięki takim procesom jak
zarządzanie łańcuchem dostaw, wykorzystaniu strategii ECR oraz
koncepcji zarządzania jakością klienci otrzymują towar szybko, na
czas, po wcześniej ustalonej cenie, a na wypadek problemów lub
awarii mogą liczyć na obsługę po sprzedażową i profesjonalny z
punktu widzenia logistyki serwis.
Dynamicznie zmieniający się rynek, a w istocie oczekiwania i
potrzeby szeroko pojętego konsumenta wymagają zintegrowanych
działań marketingowych i logistycznych. Zadowolenie nabywcy jest
bowiem nie tylko wynikiem pozytywnej oceny produktu, jego jakości i
ceny, ale także jego dostępności w odpowiednim czasie i miejscu
zapotrzebowania.
Obecnie nie można wyraźnie wskazać na to, jakie źródła przewagi
konkurencyjnej są najważniejsze do jej zdobycia. Również nie wydaje
się, aby była jedna i tylko jedna uniwersalna strategia zdobywania
tejże przewagi. Otoczenie zarówno to bliższe i dalsze ma największy
wpływ na wybór strategii i na to, które ze źródeł bardziej wpływają
na przewagę danej firmy.
Godny uwagi jest fakt, że firmy polskie są w pewien sposób skazane
na przestrzeganie różnych wymogów stanowiących standard w krajach
wysoce rozwiniętych. Szczególny nacisk kładzie się na wymagania
dotyczące jakości produktów. Firmy starają się zdobyć certyfikat,
stanowiący świadectwo ich dorobku i pozycji na rynku. Normy ISO są
dowodem bezpieczeństwa dla klientów i wysokiej jakości
produktów.
Zarządzanie logistyczne w dystrybucji w szczególny sposób traktuje
jakość obsługi klienta. Chociaż polityka obsługi klienta wykracza
znacznie poza obszar zainteresowań logistyki i obejmuje działania z
zakresu marketingu, finansów i innych sfer przedsiębiorstwa, to
jednak wśród działań mających na celu zapewnienie należytej obsługi
klienta szczególną rolę odgrywają działania logistyczne. Ponieważ
każde z tych działań ma wpływ na otrzymanie przez klienta
właściwego produktu, o właściwej jakości, we właściwym miejscu, we
właściwym czasie i po właściwych kosztach. Dążenie do właściwej
obsługi klienta sprowadza się do zintegrowanego zarządzania
działaniami logistycznymi w taki sposób, aby osiągnąć niezbędny
poziom zadowolenia klienta przy możliwie najniższych kosztach
globalnych. Obsługę klienta można więc zdefiniować jako zdolność
systemu logistycznego przedsiębiorstwa do zaspokojenia klientów pod
względem czasu, niezawodności, komunikacji i wygody. Każdy z tych
elementów odgrywa w logistyce specyficzną
rolę.=========================================================================Spis
treściWSTĘPROZDZIAŁ I
CHARAKTERYSTYKA PROCESÓW LOGISTYCZNYCH W PRZEDSIĘBIORSTWIE
1. Pojęcie przedsiębiorstwa
2. Pojęcie i istota logistyki oraz zarządzania logistycznego
3. Funkcje logistyki oraz zarządzania logistycznego
4. Związek logistyki z zarządzaniem logistycznym
5. Zarządzanie logistyczne a koncepcja zarządzania jakością
6. Zarządzanie łańcuchem dostawROZDZIAŁ II
WYKORZYSTANIE ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO
W DZIAŁALNOŚCI ZAOPATRZENIOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA
1. Podstawowe funkcje procesów zaopatrzenia
2. Planowanie potrzeb materiałowych
3. Kryteria wyboru dostawców i źródeł zakupu
4. Sterowanie zapasami w procesach logistycznych
5. Wybrane decyzje logistyczne w sferze zaopatrzeniaROZDZIAŁ
III
ANALIZA FUNKCJONOWANIA ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO
SYSTEMEM ZAOPATRZENIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE „X”
1. Charakterystyka przedsiębiorstwa „X”
2. Ocena procesów logistycznych
3. Metody określania potrzeb materiałowych
4. Zasady prowadzenia gospodarki magazynowej
5. Relacje z dostawcami i możliwości dokonywania zakupówANKIETA
DOSTAWCY DO FIRMY "X"PODSUMOWANIESPIS TABELSPIS RYSUNKÓW