[Start Polish]
Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki
Dodatkowym składnikiem serii są Zeszyty Lektora na płycie
CD, opisujące metodę pracy z podręcznikiem, zawierające
dodatkowe ćwiczenia i gry, uszeregowane zgodnie z zawartością
kolejnych...
Pełen opis produktu 'Start 1. Survival Polish. Zeszyt lektora na CD [Kamila Dembińska, Agnieszka Małyska]' »
Dodatkowym składnikiem serii są Zeszyty Lektora na płycie CD,
opisujące metodę pracy z podręcznikiem, zawierające dodatkowe
ćwiczenia i gry, uszeregowane zgodnie z zawartością kolejnych
jednostek lekcyjnych, dwa testy do wykonania po piątej i dziesiątej
lekcji, transkrypcję tekstów oraz Intensywny Trening Fonetyczny.
Zeszyt Lektora zawiera:
szczegółowe komentarze i wskazówki do podręcznika,
2 testy sprawdzające stopień przyswojenia materiału,
gry i dodatkowe ćwiczenia
teksty nagrań i Intensywny Trening Fonetyczny.
Komentarz Zajęcia z podręcznikiem od
samego początku powinny być prowadzone w języku polskim, przez co
uczniowie prowokowani są do szybszego otwarcia się na komunikację.
Zadanie to ułatwia lektorowi komentarz, który dokładnie, krok po
kroku opisuje sposób prowadzenia zajęć, wskazuje także warianty
pracy z materiałem w zależności od celów lekcji, wielkości grupy
czy zaawansowania uczniów. Testy W czasie pracy z materiałem
przewidziane są dwa testy po 5 i po 10 lekcji. Zamieszczono je w
Zeszycie Lektora, natomiast nagrania znajdują się na płycie cd w
podręczniku. Testy sprawdzają wszystkie sprawności językowe, czyli
słuchanie, czytanie, pisanie i mówienie. Zostały tak skonstruowane,
aby być dla ucznia potwierdzeniem osiągnięcia konkretnych
kompetencji językowych, zamknąć pewien etap nauki i zachęcić go do
kontynuowania wysiłków. Dodatkowe gry i ćwiczenia Celem każdej
lekcji jest opanowanie przez ucznia materiału - lekcja służy
nauczeniu. Aby wykształcić u studenta nawykowe opanowanie tworzenia
omawianej struktury i manipulowania nią, proponujemy duży wybór
dodatkowych, prostych ćwiczeń automatyzujących w Zeszycie Lektora.
Chodzi nam o możliwość ćwiczenia poszczególnych struktur
składniowych, które polega na ciągłym powtarzaniu tego samego
wzorca i wypełnianiu go za każdym razem inną treścią leksykalną.
Ważne jest to, że w czasie takiego drylu jednocześnie ćwiczymy i
kontrolujemy. Oprócz materiałów do prostych ćwiczeń
automatyzujących w dziale tym znajdują się także bardziej
skomplikowane gry, służące urozmaiceniu lekcji po opanowaniu
materiału oraz role playe, które stawiają ucznia przed
koniecznością zmierzenia się z konkretnym zadaniem komunikacyjnym.
Ważnym celem tych dodatkowych ćwiczeń, dostępnych tylko lektorowi
jest to, że dzięki nim możliwe jest wprowadzenie w czasie zajęć
elementu zaskoczenia i oderwanie ucznia od ciągłej pracy z
podręcznikiem. Intensywny trening fonetyczny Stała praca nad
poprawnością i płynnością wypowiedzi jest kluczowa z punktu
widzenia sukcesu dydaktycznego, można nawet zaryzykować
twierdzenie, że ważniejsza niż praca nad poprawnością gramatyczną.
Dlatego oprócz ćwiczeń fonetycznych pojawiających się w każdej
jednostce podręcznika START, w dziale FONETYKA, istotnym
składnikiem naszego programu przeznaczonego na początkowy etap
nauki jest INTENSYWNY TRENING FONETYCZNY - innowacyjny element
materiału do nauki języka na poziomie A. INTENSYWNY TRENING
FONETYCZNY to zbiór nagrań utrwalających poznane w podręczniku
konstrukcje gramatyczne i komunikacyjne. Proponowane nagrania mają
albo charakter bardzo prostych dryli utrwalających tylko jedną
trudność językową (np. odmianę czasownika albo formę przypadka),
albo są zbiorem najistotniejszych z punkt widzenia komunikacji,
zróżnicowanych stylistycznie zdań z danej jednostki lekcyjnej.
Ćwiczenia mogą być wykorzystywane na lekcji lub do samodzielnej
pracy ucznia. Praca z nim polega na słuchaniu i powtarzaniu wzorca,
co ma na celu doskonalenie rozumienia ze słuchu i wymowy, ale także
pomaga zapamiętywać kompletne, gotowe do użycia konstrukcje.
Transkrypcja W trosce o wygodę uczniów i lektorów w Zeszycie
Lektora podajemy transkrypcje nagrań, które nie pojawiły się w
całości w podręczniku studenta.