[Studio Emka]
Kategoria: Rozwój osobisty / Kompetencje osobiste
"Kto zabrał mój ser?" to
prosta, a zarazem mądra, alegoryczna przypowieść, odkrywająca
najgłębsze prawdy o zmianach dokonujących się w naszym życiu. Co
sprawiło,...
Pełen opis produktu 'Kto zabrał mój ser?' »
"Kto zabrał mój ser?" to prosta, a zarazem mądra, alegoryczna
przypowieść, odkrywająca najgłębsze prawdy o zmianach dokonujących
się w naszym życiu.
Co sprawiło, że książka ta gości od wielu tygodni na pierwszych
miejscach list bestsellerów tak poczytnych pism jak: The New York
Times, Wall Street Journal, USA Today. Odpowiedź zawiera się w
jednym zdaniu: jasne, pełne mocy przesłanie zawarte w tej książce -
"To nieprawda, że zmiany są najważniejsze. Po prostu nic innego
ważnym nie jest. Otwórz się na zmiany, nie walcz z nimi."
Bohaterowie tej przypowieści cztery istoty -myszy Nos i Pędziwiatr,
i miniaturowi ludzie - Zastałek i Bojek, są personifikacją
prostych, ale i skomplikowanych części naszej osobowości, które
kryją się w nas niezależnie od wieku, płci, rasy czy narodowości.
Myszy i ludzie - żyjący wewnątrz labiryntu i poszukujący sera,
który jest ich pokarmem i źródłem szczęścia. "Ser" to metafora
wszystkiego, czego pożądamy w życiu - dobrej pracy, zdrowych
związków z innymi ludźmi, majątku, zdrowia czy spokoju duchowego.
"Labirynt" to miejsce, w którym szukamy tego, czego pragniemy -
może jest to firma dla której chcielibyśmy pracować, rodzina czy
społeczność, w której żyjemy. Niekiedy zachowujemy się jak Nos,
który szybko wyczuwa zmiany, lub jak Pędziwiatr, który szybko
rozpoczyna działanie, albo jak Zastałek, który zaprzecza i opiera
się zmianom, bo obawia się, że przyniosą coś złego, albo jak Bojek,
który uczy przystosowania się do zmian, gdy widzi, że mogą
przynieść coś lepszego.
Którąkolwiek z części naszej osobowości wykorzystujemy, mamy
wszyscy wspólną cechę: potrzeby odnalezienia własnej drogi w
labiryncie życia i odnalezienia sukcesu w erze ciągłych zmian.
Jakże wszystko byłoby proste, gdybyśmy mieli własną mapę labiryntu.
Gdyby reguły, do których przywykliśmy niezmiennie obowiązywały.
Gdyby nie zabierano nam od czasu do czasu naszego Sera. Świat
jednak zmienia się nieustannie - rzecz w tym, aby potrafić się do
tych zmian dostosować.
"Kto zabrał mój ser?" S. Johnsona stała się książką niemalże
kultową. Publicysta czasopisma TIME Walter Kirn nazwał ją
"literacką podwaliną Nowej Ekonomii". Opracowanym w oparciu o nią
programem szkoleniowym CHEESE Experience objęto zarządy i grupy
menedżerskie wielu renomowanych firm takich jak Chase Manhattan,
Procter and Gamble, General Motors, Kodak, Marriot, Citibank,
Hewlett - Packard, Hartford Insurance, IBM, Time - Warner, US Army,
Xerox i wiele innych. Sprzedała się, jak dotychczas w
niewiarygodnym łącznym nakładzie 2 000 000 egzemplarzy.