Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • [Impuls]

    Kategoria: Dydaktyka. Nauczanie. EdukacjaWysyłka: od ręki

    klas szkoły podstawowej w procesie kształcenia, opis zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalające­go w edukacji wczesnoszkolnej w toku badań eksperymentalno-weryfikacyjnych... Pełen opis produktu 'Kształcenie wyzwalające w edukacji wczesnoszkolnej' »

    W prezentowanej książce Czytelnik znajdzie teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego, zwartą koncepcję takiego kształcenia, wyniki badań nad stanem doświadczenia podmiotowości uczniów niższych klas szkoły podstawowej w procesie kształcenia, opis zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalające­go w edukacji wczesnoszkolnej w toku badań eksperymentalno-weryfikacyjnych oraz uzyskane efekty. Podstawowym warunkiem zaistnienia rzeczywistych przemian edukacyjnych są zmiany zachodzące w samym procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz mentalności, prawach, postawach i działaniach jego uczestników. Warunki te spełnia kształcenie wyzwalające, któremu ta książka jest poświęcona.Praca ma wiele wskazań przydatnych w praktyce szkolnej. Dotyczą one m.in. życzeniowej oceny ucznia i oceny nauczycielskiej (uzasadnionej, obiektywnej i życzliwej), modelów upodmiotowujących zajęcia dydaktyczne z za-stosowaniem różnych teleologicznych strategii, nauki szkolnej bez lęku, wpływu uczniów na proces uczenia się, pobudzania i wspierania zainteresowań. Cenne dla edukacji są także dydaktyczne i ogólnowychowawcze dezyderaty kształcenia wyzwalającego, służące upodmiotowieniu zajęć dydaktycznych.Prof. zw. dr hab. Kazimierz Denek
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kształcenie wyzwalające w edukacji wczesnoszkolnej

  • []

    Kategoria: PEDAGOGIKAWysyłka: do 3 dni

    ................. 1523.8. Ogólny stan poczucia podmiotowości uczniów klas I—III w procesie kształcenia .................... 1554. Próba zastosowania koncepcji kształcenia... Pełen opis produktu 'KSZTAŁCENIE WYZWALAJĄCE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ - W.Puślecki' »

    KSZTAŁCENIE WYZWALAJĄCE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJW.Puślecki1996 rFormat B-5stron 244Spis treściWstęp ........................ 71. Teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego...... 91.1. Istota kształcenia wyzwalającego............. 91.2. Standardy waluacji a podmiotowość i tożsamość....... 151.3. Osobowość w ujęciu C. Rogersa............. 221.4. Prekursorzy kształcenia wyzwalającego........... 271.4.1. Jan Jakub Rousseau............... 281.4.2. Jan Henryk Pestalozzi.............. 301.4.3. Ellen Key.................. 321.4.4. Maria Montessori................ 341.5. Twórcy systemów kształcenia w wolności......... 361.5.1. Wolne szkoły waldorfowskie............ 371.5.2. Wolna Szkoła Summerhill............. 421.5.3. Rogersowska koncepcja kształcenia.......... 471.5.4. Polifonia, dialog i wartościowe dyskursy modernizmu w radykalnej pedagogice Henry'ego Girouxa......... 511.5.5. Przesłanki antypedagogiki kształcenia w wolności..... 561.6. Dialog i relacje dialogowe w procesie kształcenia....... 621.6.1. Korzenie dialogu................ 631.6.2. Podmioty i przedmioty dialogu edukacyjnego...... 641.6.3. Edukacyjny dialog informacyjny........... 661.6.4. Edukacyjny dialog negocjacyjny i jego odmiany..... 691.6.5. Negocjacja jako metoda osiągania pozaedukacyjnych celów . 752. Koncepcja kształcenia wyzwalającego........... 772.1. Dezyderaty kształcenia wyzwalającego skierowane do nauczyciela . 772.1.1. Dezyderaty ogólnowychowawcze........... 772.1.2. Dezyderaty dydaktyczne............. 812.2. Upodmiotowiające zajęcia dydaktyczne........... 8423. Przechodzenie od heterogennych do podmiotowych celów kształcenia ...................... 892.4. Podmiotowe cele kształcenia i strategie ich uzewnętrzniania ... 94 23. Teleologiczne strategie w modelach upodmiotowiających zajęć dydaktycznych ..................... 992.5.1. Podstawowe kategorie pojęciowe modeli upodmiotowiających zajęć dydaktycznych............... 1002.5.2. Postulowane modele upodmiotowiających zajęć dydaktycznych 108 2.6. Kształcenie wyzwalające jako systemowe zmiany w procesie dydaktycznym i interakcjach społecznych jego uczestników..... 1173. Stan doświadczania poczucia podmiotowości ucznia w edukacji wczesnoszkolnej.................... 1253.1. Organizacja badań i charakterystyka badanych........ 1283.2. Metody opracowania zgromadzonego materiału........ 1313.3. Nauka szkolna bez lęku................ 1363.4. Wpływ uczniów na proces uczenia się........... 1413.5. Wyzwalanie motywów uczenia się............ 1453.6. Pobudzanie i wspieranie zainteresowań.......... 1493.7. Postawa nauczyciela................. 1523.8. Ogólny stan poczucia podmiotowości uczniów klas I—III w procesie kształcenia .................... 1554. Próba zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalającego w edukacji wczesnoszkolnej.................... 1594.1. Podstawy metodologiczne badań nad skutecznością kształcenia wyzwalającego ..................... 1594.2. Stwarzanie warunków spełniających założenia kształcenia wyzwalającego 1814.3. Treści programowe i ich realizacja............ 1824.4. Realizacja identycznego tematu z zastosowaniem teleologicznej strategii „O", „D" i „E".................. 1925. Wpływ kształcenia wyzwalającego na rozwój uczniów w młodszym wieku szkolnym.................... 2055.1. Osiągnięcia szkolne uczniów grup porównawczych w badaniach końcowych i dystansowych................ 2055.2. Efektywność kształcenia wyzwalającego w świetle danych pochodzących z obserwacji.................. 2165.3. Podmiotowość w procesie kształcenia w ocenie uczniów grup porównawczych .................... 2225.4. Kształcenie wyzwalające w ocenie uczestników eksperymentu . . . 225Zakończenie...................... 227Bibliografia....................... 233Surnmary ....................... 237Zusammenfassung..................... 239Pe3KMe........................ 241 EDUKACJA WYZWOLONA GIROUX STEINER KEY MONTESSORI...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o KSZTAŁCENIE WYZWALAJĄCE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ - W.Puślecki


paralala.pl

Książki akademickie, książki hobbystyczne, unikaty antykwaryczne z przełomu wieków XIX/XX .
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 17.05.2009
Produkty w ofercie: 968
Promocje: 2
Wysyłka do 3 dni: 968
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, bellona, zielona sowa, amber
Produkty w ofercie: 296847
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 296847
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Być może odnajdziesz szukany produkt wśród: