[MT Biznes]
Kategoria: PodręcznikiWysyłka: od ręki
KAIZEN: klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii to
pierwsza na świecie książka przybliżająca zachodnim menedżerom
kaizen japońską filozofię zarządzania opartą na ciągłym
doskonaleniu....
Pełen opis produktu 'Kaizen' »
KAIZEN: klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii to pierwsza
na świecie książka przybliżająca zachodnim menedżerom kaizen
japońską filozofię zarządzania opartą na ciągłym
doskonaleniu.
Premiera tej książki była kamieniem milowym teorii zarządzania,
szczególnie systemów jakości. Dla autora natomiast był to początek
misji popularyzowania i adaptowania kaizen w firmach zachodnich.
Misji, dla której wyzwaniem były różnice mentalności Japonii i
Zachodu. Czytamy w przedmowie: () zachodni menedżerowie preferują
nagłe zmiany, oparte na technologiach i znacznych inwestycjach,
Japończycy wolą małymi krokami nieustannie doskonalić procesy,
opierając się na zdrowym rozsądku i zaangażowaniu pracowników. ()
Te dwa różne podejścia autor nazywa innowacyjnością i kaizen.
Wyzwaniem, jakie stawia przed menedżerami, jest zaadoptowanie ich
obu. Bowiem jedynie synergia innowacyjności i kaizen warunkuje
osiągnięcie trwałego sukcesu.
Kaizen nie można zgłębić poprzez studiowanie ksiąg. Prawdziwa
nauka płynie z codziennego praktykowania tej dziedziny. Czytelnik,
zanim wejdzie na drogę kaizen, ma okazję poznać tę praktyczną
stronę zarządzania w systemie ciągłego doskonalenia poprzez liczne
analizy przypadków wdrożeń i funkcjonowania kaizen w firmach
japońskich.
O AUTORZE
Masaaki Imai to światowy ekspert kaizen, nazywany guru
lean i architektem ciągłego doskonalenia. Jest pionierem i liderem
w promowaniu kaizen w świecie. Jego przełomowa, pierwsza książka na
ten temat, zatytułowana KAIZEN: Klucz do konkurencyjnego sukcesu
Japonii, została opublikowana w roku 1986 i od tego czasu
przetłumaczona na ponad 20 języków (w tym japoński). Jest również
autorem Gemba Kaizen, kolejnego bestsellera, który wydano w Polsce
w roku 2006. Obecnie kończy pracę nad trzecim tytułem.
W 1985 roku założył KAIZEN Institute, międzynarodową organizację
posiadającą dziś dwadzieścia biur na całym świecie. Jest często
zapraszanym mówcą na międzynarodowe konferencje. Przemawiał w ponad
30 krajach, również w Polsce. Masaaki Imai urodził się w Tokio w
1930 roku.
Uznany na całym świecie guru zarządzania jakością prezentuje
tajniki sukcesu japońskich producentów, ich doświadczenia,
techniki, instrumenty nieustannego doskonalenia organizacji,
zarządzania procesami, produktami i technologią.
Poradnik szczególnie przydatny dla menedżerów, audytorów,
studentów i wszystkich zainteresowanych trwałą przewagą
konkurencyjną swoich organizacji.
prof. dr hab. Krystyna
Cholewicka-Goździk
Filozofia kaizen zakłada pozytywny kierunek zmian
doskonalenie ludzi, procesów, wyrobów i usług, struktur
organizacyjnych itd. Książka zapoznaje Czytelnika z wieloma jej
elementami, m.in. z wykorzystaniem cyklu PDCA, działalnością kół
jakości, podejściem do relacji przełożonypodwładny czy do problemu
konkurencji. Doskonalenie nigdy się nie kończy, a ta świetna
publikacja może być znakomitym wsparciem w tym procesie dla
menedżerów, kadry inżynieryjno-technicznej, operatorów, ludzi nauki
i studentów.
rof. zw. dr hab. inż. Stanisław Borkowski
Wydział Zarządzania Politechniki Częstochowskiej