[Stentor]
Kategoria: KSIĄŻKI > podręczniki > Gimnazjum > Klasa 1 > język polskiWysyłka: od ręki
współczesności – to najważniejszy atut podręczników STENTORA. Seria
podręczników „Jest tyle do powiedzenia!”
przygotowuje uczniów do życia W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM, w...
Pełen opis produktu 'JĘZYK POLSKI JEST TYLE DO POWIEDZENIA! GIMN KL.1 PODRĘCZNIK CZ.1 Marciszuk Teresa, Kosyra-Cieślak Teresa, Załazińska Aneta' »
Lekturze, pracy z tekstem i kształceniu kulturowemu towarzyszy
ściśle z nimi zintegrowana nauka o języku jako narzędziu
komunikacji i sposobie widzenia świata. W sposób planowy i
konsekwentny podręcznik uczy, jak sprawnie, poprawnie i skutecznie
porozumiewać się z innymi, podpowiada, jak radzić sobie w różnych
sytuacjach komunikacyjnych, jak stopniowo doskonalić formy pisemne
i jak mówić do słuchaczy.
Wiedza gramatyczna, przydatna do lepszego rozumienia języka i
sprawniejszego władania tym narzędziem, podawana jest w sposób
systematyczny w stałym miejscu każdego rozdziału.
Teksty zebrane w podręczniku należą do różnych gatunków
piśmiennictwa: literatury pięknej, piśmiennictwa
popularnonaukowego, publicystyki, dziennikarstwa. Reprezentowany
jest też dział tekstów użytkowych. Dobór materiału odbija
zróżnicowanie języka i jego funkcji, a zarazem ilustruje rozmaitość
aspektów omawianego tematu. Ważne miejsce w podręcznikach zajmuje
także przekaz ikoniczny.
Nowoczesna metodyka, odpowiadająca wyzwaniom współczesności – to
najważniejszy atut podręczników STENTORA. Seria podręczników „Jest
tyle do powiedzenia!” przygotowuje uczniów do życia W
SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM, w którym łatwy i powszechny dostęp do
informacji wymaga wysokich umiejętności posługiwania się tymi
informacjami.
Autorzy podręczników z serii „Jest tyle do powiedzenia!” kładą
nacisk na naukę czytania tekstów ze zrozumieniem i ich krytyczną
analizę, formułowanie problemów i poszukiwanie własnych
rozwiązań.
Konsekwentnie odchodzą od metody wykładu, którego celem jest
wyłącznie przekaz informacji. Wiadomościom podawanym w podręczniku
towarzyszą zadania, które pokazują, w jakim celu i w jaki sposób
można daną informację wykorzystać.
Każdy temat naświetlany jest z różnych stron, tak by pobudzić
dociekliwość ucznia, pomóc w zdefiniowaniu własnych problemów,
otworzyć go na różne opinie i wizje, zachęcić do niestereotypowego
myślenia.
Problemy, które odwołują się do doświadczeń ucznia, w pierwszej
kolejności mają go skłonić do rozmowy, wyzwolić chęć dzielenia się
własnymi doświadczeniami, a następnie pobudzić refleksję i chęć
pogłębionej lektury.
Produkt poekspozycyjny lub końcówka magazynowa.
Może posiadać nieznaczne uszkodzenia (np. metki cenowe,
przybrudzenia, zarysowania, zagięcia).