[stentor]
Kategoria: Nauki humanistyczne >JęzykoznawstwoWysyłka: do 3 dni
współczesności – to najważniejszy atut podręczników STENTORA. Seria
podręczników „Jest tyle do powiedzenia!”
przygotowuje uczniów do życia W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM, w...
Pełen opis produktu 'Jest tyle do powiedzenia 2 Język polski Podręcznik Część 1' »
Lekturze, pracy z tekstem i kształceniu kulturowemu towarzyszy
ściśle z nimi zintegrowana nauka o języku jako narzędziu
komunikacji i sposobie widzenia świata. W sposób planowy i
konsekwentny podręcznik uczy, jak sprawnie, poprawnie i skutecznie
porozumiewać się z innymi, podpowiada, jak radzić sobie w różnych
sytuacjach komunikacyjnych, jak stopniowo doskonalić formy pisemne
i jak mówić do słuchaczy.Wiedza gramatyczna, przydatna do lepszego
rozumienia języka i sprawniejszego władania tym narzędziem,
podawana jest w sposób systematyczny w stałym miejscu każdego
rozdziału.Teksty zebrane w podręczniku należą do różnych gatunków
piśmiennictwa: literatury pięknej, piśmiennictwa
popularnonaukowego, publicystyki, dziennikarstwa. Reprezentowany
jest też dział tekstów użytkowych. Dobór materiału odbija
zróżnicowanie języka i jego funkcji, a zarazem ilustruje rozmaitość
aspektów omawianego tematu. Ważne miejsce w podręcznikach zajmuje
także przekaz ikoniczny.Nowoczesna metodyka, odpowiadająca
wyzwaniom współczesności – to najważniejszy atut podręczników
STENTORA. Seria podręczników „Jest tyle do powiedzenia!”
przygotowuje uczniów do życia W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM, w
którym łatwy i powszechny dostęp do informacji wymaga wysokich
umiejętności posługiwania się tymi informacjami. Autorzy
podręczników z serii „Jest tyle do powiedzenia!” kładą nacisk na
naukę czytania tekstów ze zrozumieniem i ich krytyczną analizę,
formułowanie problemów i poszukiwanie własnych rozwiązań.
Konsekwentnie odchodzą od metody wykładu, którego celem jest
wyłącznie przekaz informacji. Wiadomościom podawanym w podręczniku
towarzyszą zadania, które pokazują, w jakim celu i w jaki sposób
można daną informację wykorzystać. Każdy temat naświetlany jest z
różnych stron, tak by pobudzić dociekliwość ucznia, pomóc w
zdefiniowaniu własnych problemów, otworzyć go na różne opinie i
wizje, zachęcić do niestereotypowego myślenia. Problemy, które
odwołują się do doświadczeń ucznia, w pierwszej kolejności mają go
skłonić do rozmowy, wyzwolić chęć dzielenia się własnymi
doświadczeniami, a następnie pobudzić refleksję i chęć pogłębionej
lektury....