[MT Biznes]
Kategoria: Finanse, Rachunkowość, Księgowość, Podatki
na rynku, tworzenie nowych modeli biznesowych i konkurowanie na
skalę globalną.Koncepcje Portera nigdy nie były tak aktualne
jak dziś. Poznaj ich najważniejsze elementy, a
zrozumiesz,...
Pełen opis produktu 'Zrozumieć Michaela Portera. Jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną . Jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną .' »
0.5200Zrozumieć Michaela Portera to przejrzysty, zwięzły i usiany
przykładami przewodnik po koncepcjach dotyczących konkurowania i
strategii. Książka ta, napisana przez Joan Magrettę, wieloletnią
redaktorkę publikacji Portera i jego współpracownicę, przeznaczona
jest nie dla teoretyków, lecz przede wszystkim dla
praktyków.Znajduje się w niej również wywiad z Porterem. Dowiedz
się, co myśli on obecnie na temat pytań i problemów pojawiających
się w każdej organizacji, od najbardziej powszechnych błędów w
dziedzinie strategii po znajdowanie obszarów efektywnego rozwoju,
radzenie sobie z zakłóceniami na rynku, tworzenie nowych modeli
biznesowych i konkurowanie na skalę globalną.Koncepcje Portera
nigdy nie były tak aktualne jak dziś. Poznaj ich najważniejsze
elementy, a zrozumiesz, jak można zyskać i utrzymać przewagę
konkurencyjną przez całe dziesięciolecia i dlaczego dobra strategia
jest w czasach pełnych zawirowań i niepewności jeszcze
ważniejsza.KWINTESENCJA NAJISTOTNIEJSZYCH IDEI BIZNESOWYCH NASZYCH
CZASÓWPrzełomowe idee Michaela Portera dotyczące konkurowania i
strategii rozwijają się od prawie trzech dekad i są obecne w
olbrzymiej liczbie publikacji. Każdy menedżer potrafi nazwać
poszczególne obszary swojej pracy, takie jak tworzenie przewagi
konkurencyjnej, łańcuch wartości czy pięć sił, lecz nikt, nawet sam
Porter, nie zebrał tego w jedną całość. Czyni to ta przejrzysta i
zwięzła książka. Została ona napisana w ścisłej współpracy z
Porterem przez Joan Magrettę, redaktorkę ,,Harvard Business
Review", i zawiera streszczenie jego idei przedstawione w przyjazny
dla czytelnika sposób. Ponadto oferuje ona bezcenną syntezę
koncepcji Portera, wyjaśniając, jak są one ze sobą powiązane i, co
najważniejsze, jak mogą być zastosowane w praktyce przez
menedżerów. Współczesne koncepcje dotyczące konkurowania i
strategii mają swoje źródło w pracach Portera. Są one powszechnie
wykorzystywane przez menedżerów na całym świecie. Jednak, jak pisze
Magretta, są one również często mylnie rozumiane i niewłaściwie
stosowane. Bogate doświadczenie biznesowe Magretty pozwoliło jej
zidentyfikować najczęściej występujące błędy, w tym głęboko
zakorzeniony i niebezpieczny pogląd, że w konkurowaniu chodzi o to,
by być najlepszym. Zrozum Portera, a będziesz wiedział, dlaczego
konkurowanie, by być najlepszym, w nieunikniony sposób rozpoczyna
drogę do upadku.Joan Magretta współpracuje z Michaelem Porterem od
prawie dwóch dekad. Obecnie jest starszym partnerem w Institute for
Strategy and Competitiveness w Harvard Business School. Wcześniej
była partnerem w Bain & Co oraz redaktorem ,,Harvard Business
Review". Jest laureatką nagrody McKinseya oraz autorką książki What
Management Is uznanej za nr 1 roku przez ,,The Economist".