[Jerozolima]
Kategoria: Dla Rodziny, Małżeństwa, Narzeczonych
SKĄD SIĘ BIORĄ DZIECI? Jak rozmawiać
z dziećmi o przekazywaniu życia, K. Meissner OSB
Autor: Karol Meissner OSB Książka posiada IMPRIMATUR ISBN
83-89282-64-4 Format:...
Pełen opis produktu 'SKĄD SIĘ BIORĄ DZIECI? Jak rozmawiać z dziećmi o przekazywaniu życia, K. Meissner OSB' »
SKĄD SIĘ BIORĄ DZIECI? Jak rozmawiać z dziećmi o przekazywaniu
życia, K. Meissner OSB
Autor: Karol Meissner OSB
Książka posiada IMPRIMATUR
ISBN 83-89282-64-4
Format: 13x13 cm;
Ilość stron: 48 s.
Autor Skąd się biorą dzieci? kładzie duży nacisk na rolę rozmowy w
wychowaniu.
Jak czytamy w książce:
Do całej naszej wiedzy, do systemu przyjętych wartości, ostatecznie
też i do wiary, dochodzimy w procesie wychowania w dialogu ze
światem ludzi dorosłych. To rozmowa, to dialog w najszerszym
znaczeniu tego słowa, jest tym środkiem, dzięki któremu rozwija się
nasze człowieczeństwo. W oddziaływaniu wychowawczym dialog,
rozmowa, jest istotnym czynnikiem. I chodzi tu nie tylko o samą
wiedzę przekazywaną w dialogu, ale i o to, że w dialogu dziecko
doświadcza akceptacji ze strony rodziców, doświadcza tego, że
rzeczywiście liczy się ono i w ich oczach, i w ich życiu. Gdy jakaś
dziedzina życia ludzkiego nie stanowi przedmiotu rozmowy, dialogu,
to nie jest w niej możliwe dojście do pełni człowieczeństwa, gdyż
dziedzina ta nie może wejść w całość życia osobowego człowieka.
Problemy związane z odrębnością płciową, z seksualnością człowieka,
z początkiem życia ludzkiego stanowią często temat tabu, a
rodzicom próbującym go podejmować w rozmowie sprawiają
trudność. Dlatego też, aby nie zabrakło żadnej dziedziny życia,
która jest wyłączona z dialogu, powstała ta książka. O. Karol nie
tylko wyjaśnia rolę rozmowy na "te" tematy z dziećmi, ale także
pomaga w formułowaniu odpowiedzi na pojawiające z ich strony
pytania, dotyczące tej ważnej sfery życia człowieka.
A w odpowiedzi na tytułowe pytanie budowa ciała zostaje wyjaśniona
rzeczywistością rodzicielstwa, co jest warunkiem prawidłowego
rozwoju psychoseksualnego i dojrzałości psychoseksualnej. Jeżeli
mężczyzna nie przeżywa siebie jako możliwego ojca, a kobiety jako
możliwej matki, jeżeli kobieta nie przeżywa siebie jako możliwej
matki i mężczyzny jako możliwego ojca, to nie można o nich
powiedzieć, że są to ludzie psychoseksualnie dorośli, dojrzali.
SPIS TREŚCI: Rola rozmowy w wychowaniu; Wartości
związane z płcią; Doniosłość szczerości i prawdy; Zasady
podstawowe; Pytania dzieci i odpowiedzi na nie.