[WYDAWCA]
Kategoria: Książki > Książki naukowe i popularnonaukowe > Książki biznesowe > Książki o zarządzaniuWysyłka: do 7 dni
leadership (przywództwa służebnego) jako optymalnego sposobu
budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w
którym lider jest przede wszystkim wsparciem dla swego otoczenia,
zajmuje...
Pełen opis produktu 'SERVANT LEADERSHIP W PRAKTYCE JAK BUDOWAĆ ZNAKOMITE RELACJE I POMAGAĆ PRACOWNIKOM OSIĄGAĆ IMPONUJĄCE WYNIKI' »
Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie wiele zdziałać bez
skutecznych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie
drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na
ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników. W wielu sektorach
biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od tradycyjnych
autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz
servant leadership (przywództwa służebnego) jako optymalnego
sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w
którym lider jest przede wszystkim wsparciem dla swego otoczenia,
zajmuje się usuwaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im
osiągać cele. Wiele spośród firm nominowanych przez magazyn
„Fortune” do rankingu 100 Najlepszych Pracodawców” uczyniło go
integralną częścią własnej kultury korporacyjnej. Koncepcja ta
polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry
nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak aby mogli służyć
swoim pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie
podejście wykracza poza hierarchiczną relację – zarówno lider, jak
i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider poprzez
wspieranie zespołu dąży do promocji wydajności i wzrostu poziomu
satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w
ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła
przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za
nimi nie dlatego, że się ich boją, lecz dlatego, że ich podziwiają.
Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami. Niniejszy zbiór
esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i
praktyków modelu servant leadership — wybitnych ludzi biznesu,
autorów bestsellerów i szanowanych liderów takich jak m.in. John C.
Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith
czy Brené Brown — którzy służą radą i oferują narzędzia niezbędne
do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego
za radykalny, modelu przywództwa. Zbiór został opracowany przez
legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu
zarządzania, Kena Blancharda, oraz od lat współpracującą z nim
redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak
wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się
lepszym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu. *** Jedyna droga
do znakomitych relacji i wyników wiedzie przez servant leadership
(przywództwo służebne). Chodzi o to, aby zawsze stawiać innych
ludzi na pierwszym miejscu. John Maxwell Najlepsi podwładni wiedzą,
jak być swoimi własnymi przywódcami. Robert E. Kelley
KSIĄŻKA DOSTĘPNA OD 2019-03-13