[onepress]
Kategoria: Poradniki. Informatory. SpisyWysyłka: od ręki
pytania w swojej książce. Klient lojalny, klient nielojalny...
Budowanie marki , wobec której konsumenci będą lojalni po
prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka - jest
trudne i...
Pełen opis produktu 'Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem' »
Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z
czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane
z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział
na ich pytania w swojej książce.
Klient lojalny, klient nielojalny...
Budowanie marki, wobec której konsumenci będą lojalni po
prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka - jest
trudne i czasochłonne. Wymaga też konsekwencji planowania i
działania. Jednak to wszystko bardzo się opłaca. Cena, jakość,
dostępność oferty schodzą na dalszy plan wobec przyjemności
płynącej z faktu korzystania z tego właśnie produktu czy tej
usługi. Właściciel takiej marki może zawsze liczyć na jej
wyznawców. Staje się odporny na spadki koniunktury, nowe mody,
dumpingowe ceny. Musi oczywiście nadal szukać nowych odbiorców
swojej oferty, jednak ma do pomocy dotychczasowych klientów,
reklamujących ukochany brand wśród przyjaciół.
Maciej Tesławski napisał książkę kompleksową. Zaczyna od samego
pojęcia marketingu, wyjaśnia, czym naprawdę jest marketing relacji
oraz na czym polega miks marketingowy nastawiony na lojalność.
Następnie pokazuje, że czasami miłość do marki nie ma znaczenia,
ponieważ w pewnych sytuacjach i wobec pewnych klientów liczą się
jedynie twarde fakty - dotyczy to przede wszystkim oferty B2B.
Szeroko omawia ideę programów lojalnościowych, formułuje dekalog
programu lojalnościowego, zasady identyfikacji uczestników
programu, sposoby komunikacji z nimi oraz nagradzania lojalności.
Pracuje na przykładach. Wszystko to czyni zgodnie z ideą marketingu
relacji, czyli w porozumieniu z grupą około stu czytelników,
recenzujących kolejne rozdziały jego książki w trakcie pisania!
Maciej Tesławski od lat piętnuje w swoich publikacjach działania
quasi-lojalnościowe. W piętnowaniu tym jest stanowczy i
konsekwentny. Wynikiem tej konsekwencji jest również ta książka,
której lekturę polecam Wszystkim osobom poszukującym marketingowych
inspiracji. Lojalność konsumentów to dziś jedno z kluczowych wyzwań
coraz bardziej dojrzałych i nasyconych rynków. Tworzenie i
utrzymywanie prawdziwej więzi z klientami wymaga nie tylko
wyrafinowanych narzędzi, ale także pogłębionej wiedzy i refleksji -
na czym ta więź właściwie ma polegać? Tzw. lojalność behawioralna,
którą warunkują sztucznie tworzone bariery, zachęty i wyrabiane
nawyki to zbyt mało by kształtować trwałe relacje. Zupełnie innym
rodzajem więzi jest ta oparta na zrozumieniu, wzajemnej akceptacji,
wspólnych przeżyciach i doświadczeniu. Książka Maćka traktuję jako
znakomitą bazę wyjściową do dalszej refleksji na temat lojalności
konsumentów. Z niecierpliwością czekam też na kolejną!
Marek Staniszewski
CMO, Canal + CyfrowyZ konsternacją spełniam prośbę autora,
który poprosił mnie o recenzję tej książki. Z zakłopotaniem, bo
pozostajemy w przyjacielskiej relacji marketingowej. W relacji
zbudowanej na wspólnych zainteresowaniach i zaufaniu. Autor
odważnie definiuje czym jest lojalność, nie bojąc się obalać mitów
i zwyczajowych schematów myślenia. Udowadnia, że marka, która ma
lojalnych konsumentów musi mieć osobowość. Pokazuje, że cech
ludzkich, budujących lojalność nie może mieć produkt, bo on jest
tylko cząstką marki - jej fizycznym bytem. Lojalność konsumenta to
obowiązkowa lektura dla pracownika działu marketingu czy agencji
reklamowej. To lektura podsumowująca i porządkująca wiedzę o
markach, rozwijająca i kształcąca. Pokazująca, że brak myślenia i
posługiwanie się w marketingu schematami oraz stereotypami są
największym błędem, który prowadzi do porażki.Chapeau bas!
Marcin Kalkhoff
BrandDoctor
Maciej Tesławski - pierwszy filozof marketingu. Był
współtwórcą pierwszego polskiego letterhouse...u ABC Direct Contact
i pierwszej wersji Ustawy o ochronie danych osobowych, a także
współzałożycielem SMB. Współpracował z największymi agencjami w
kraju i pracował dla największych firm, takich jak Nestlé czy
General Motors. Był prezesem zarządu MRM, pracował też m.in. dla J.
Walter Thompson i Grey Worldwide. Jest członkiem jury najbardziej
prestiżowych konkursów: Złotej Strzały, Boomerangu i Superbrands.
Oprócz pracy w charakterze stratega rozwijał się jako dydaktyk.
Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię
MCA, w której przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest
związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i
marketing relacji oraz współtworzy kierunek komunikacja
wizerunkowa.