[helion]
Kategoria: Nauki społeczne, ekonomiczne, prawne >Ekonomia. Marketing. Biznes.Wysyłka: od ręki
pytania w swojej książce.Klient lojalny, klient
nielojalny…Budowanie marki, wobec której konsumenci będą
lojalni po prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka -
jest trudne i cza...
Pełen opis produktu 'Lojalność konsumenta Jak budować trwałe relacje z klientem' »
Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z
czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane
z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział
na ich pytania w swojej książce.Klient lojalny, klient
nielojalny…Budowanie marki, wobec której konsumenci będą lojalni po
prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka - jest
trudne i czasochłonne. Wymaga też konsekwencji planowania i
działania. Jednak to wszystko bardzo się opłaca. Cena, jakość,
dostępność oferty schodzą na dalszy plan wobec przyjemności
płynącej z faktu korzystania z tego właśnie produktu czy tej
usługi. Właściciel takiej marki może zawsze liczyć na jej
wyznawców. Staje się odporny na spadki koniunktury, nowe mody,
dumpingowe ceny. Musi oczywiście nadal szukać nowych odbiorców
swojej oferty, jednak ma do pomocy dotychczasowych klientów,
reklamujących ukochany brand wśród przyjaciół.Maciej Tesławski
napisał książkę kompleksową. Zaczyna od samego pojęcia marketingu,
wyjaśnia, czym naprawdę jest marketing relacji oraz na czym polega
miks marketingowy nastawiony na lojalność. Następnie pokazuje, że
czasami miłość do marki nie ma znaczenia, ponieważ w pewnych
sytuacjach i wobec pewnych klientów liczą się jedynie twarde fakty
- dotyczy to przede wszystkim oferty B2B. Szeroko omawia ideę
programów lojalnościowych, formułuje dekalog programu
lojalnościowego, zasady identyfikacji uczestników programu, sposoby
komunikacji z nimi oraz nagradzania lojalności. Pracuje na
przykładach. Wszystko to czyni zgodnie z ideą marketingu relacji,
czyli w porozumieniu z grupą około stu czytelników, recenzujących
kolejne rozdziały jego książki w trakcie pisania!Maciej Tesławski
od lat piętnuje w swoich publikacjach działania
quasi-lojalnościowe. W piętnowaniu tym jest stanowczy i
konsekwentny. Wynikiem tej konsekwencji jest również ta książka,
której lekturę polecam Wszystkim osobom poszukującym marketingowych
inspiracji. Lojalność konsumentów to dziś jedno z kluczowych wyzwań
coraz bardziej dojrzałych i nasyconych rynków. Tworzenie i
utrzymywanie prawdziwej więzi z klientami wymaga nie tylko
wyrafinowanych narzędzi, ale także pogłębionej wiedzy i refleksji –
na czym ta więź właściwie ma polegać? Tzw. lojalność behawioralna,
którą warunkują sztucznie tworzone bariery, zachęty i wyrabiane
nawyki to zbyt mało by kształtować trwałe relacje. Zupełnie innym
rodzajem więzi jest ta oparta na zrozumieniu, wzajemnej akceptacji,
wspólnych przeżyciach i doświadczeniu. Książka Maćka traktuję jako
znakomitą bazę wyjściową do dalszej refleksji na temat lojalności
konsumentów. Z niecierpliwością czekam też na kolejną!Marek
StaniszewskiCMO, Canal + Cyfrowy...