[Res Polona]
Kategoria: Klasa 2Wysyłka: od ręki
Jes to kontynuacja zbioru testów, kart pracy do
kształcenia zintegrowanego, opracowanych pod tym samym tytułem dla
klasy pierwszej. Karty pracy zostały przygotowane zgodnie
z obowiązującą...
Pełen opis produktu 'Utrwalamy i sprawdzamy. Klasa 2, szkoła podstawowa. Język polski. Testy, karty pracy' »
Jes to kontynuacja zbioru testów, kart pracy do kształcenia
zintegrowanego, opracowanych pod tym samym tytułem dla klasy
pierwszej. Karty pracy zostały przygotowane zgodnie z obowiązującą
"PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ" dla pierwszego etapu edukacyjnego nowej
zreformowaneh szkoły - nauczania początkowego. Książka zawiera 36
kart pracy. To, w jaki sposób będą funkcjonować w toku procesu
dydaktycznego zależy od decyzji nauczyciela. Zaproponowany materiał
może być wykorzystany jako ćwiczenia sprawdzające treści
kształcenia polonisycznego. Każda karta pracy zawiera 4 różnorodne
ćwiczenia. Są to ćwiczenia w opracowywaniu tekstu, gramatyczne i
ortograficzne, ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne i syntaktyczne.
Ponieważ są one podporządkowane określonej tematyce i
wielopłaszczyznowo zintegrowane z innymi dziedzinami wiedzy,
nauczyciel, jeśli zachce skorzystać z przedstawionej propozycji
bloków tematycznych, może wykorzystywać karty pracy do podsumowania
tygodniowej pracy z uczniem. Autorki pragną podkreślić, że
formułując tytuły bloków tematycznych i zaproponowane w nich
ćwiczenia, uwzględniły wybrane treści z kręgów tematycznych
zawartych w "PODSTAWIE PROGRAMOWEJ", np.: dziecko jako członek
rodziny, jako uczeń, kolega; przyroda w otoczeniu dziecka; ojczyzna
i jej symbole, święta narodowe, obrazy z przeszłości; zabawy,
zajęcia, przygody dzieci. Jeśli nauczyciel zdecyduje się na inny
model pracy z uczniem (dzienne bloki tematyczne, inaczej
sformułowane itp.) to i tak będzie mógł wykorzystać przygotowane
przez nas zestawy ćwiczeń w wybranym przez siebie momencie, gdyż
niemal każda karta pracy została przyporządkowana ogólniejszej
tematyce realizowanej w toku nauczania w klasie drugiej, np.:
Edukacji ekologicznej, Edukacji regionalnej, Edukacji medialnej. Z
tych względów spis treści umieszczony w książce został podzielony
na dwie części. Część pierwsza zawiera zoperacjonalizowane,
szczegółowe cele kształcenia polonistycznego do każdej karty. Część
druga to tematyka kart pracy sformułowana w dwojaki sposób -
szczegółowo jako tytuły proponowanych bloków tematycznych i
ogólnie: Edukacja prozdrowotna, Edukacja ekologiczna, Wychowanie do
życia w społeczeństwie. Wszystkie wersje spisu treści mają
znaczenie merytoryczne, ponieważ umożliwiają nauczycielowi
korzystanie z książki w wybranym przez siebie sposób, adekwatny do
ustalonego toku dydaktycznego.