[Nowa Era]
Kategoria: Podręczniki>Język polskiWysyłka: do 7 dni
Podręcznik „Swoimi słowami”, uporządkowany według
ponadczasowych problemów, pozwala na pogłębioną refleksję na temat
człowieka i świata. Tematyczny układ tekstów umożliwia zapoznanie
uczniów ...
Pełen opis produktu 'JĘZYK POLSKI. SWOIMI SŁOWAMI. PODRĘCZNIK DO KSZTAŁCENIA LITERACKIEGO I KULTUROWEGO DLA KL. 2 GIMNAZJ' »
Podręcznik „Swoimi słowami”, uporządkowany według ponadczasowych
problemów, pozwala na pogłębioną refleksję na temat człowieka i
świata. Tematyczny układ tekstów umożliwia zapoznanie uczniów
zarówno z dziełami klasycznymi, jak i współczesnymi. Ich dobór
został dostosowany do możliwości poznawczych, a także zainteresowań
gimnazjalistów. Jednocześnie utwory literackie są w podręczniku
łączone z innymi tekstami kultury – zwłaszcza z filmem, muzyką,
sztukami plastycznymi. Wprowadzenie elementów edukacji medialnej
ułatwia uczniom uczestniczenie we współczesnej kulturze.
Podręcznik „Swoimi słowami 2” składa się z dziewięciu rozdziałów, a
analizowane w nich problemy powiązane są z kolejnymi epokami
historycznoliterackimi. Rozdziały mają podobną strukturę:
1. Wstęp – krótkie wprowadzenie w problem oraz w specyfikę epoki,
będącej punktem odniesienia, pozwala na powiązanie danego motywu z
tradycją literacką,
2. Teksty z epoki – utwory dotyczące rozważanego w danym rozdziale
problemu, a jednocześnie reprezentatywne dla epoki, będącej w danym
rozdziale podstawowym źródłem odniesień,
3. Teksty z innych epok – powiązane z danym problemem utwory
późniejsze, przede wszystkim z XX w.; są wśród nich zarówno
arcydzieła literatury polskiej i obcej, jak i bliższe uczniom
utwory z literatury popularnej i młodzieżowej. Zróżnicowanie tych
tekstów pozwala ukazać uniwersalność problemów i różne sposoby
ukazywania ich przez twórców,
4. Sztuka i media – syntetyczne, poparte przykładami omówienie
problemów konkretnej dziedziny sztuki, wybranego medium lub
zjawiska kultury (tematy: film, rzeźba, teatr, architektura,
kabaret i kawiarnia literacka, sztuka w przestrzeni miasta), zawsze
w związku z tematyką rozdziału,
5. Podsumowanie i końcowe pytania – pomagają uczniom w
uporządkowaniu i systematycznym sprawdzaniu zdobytej wiedzy