[RME]
Kategoria: Studio i Estrada > Interfejsy Audio
Fireface 802 to nowy interfejs RME, będący kolejną wersją
cieszącego się niezwykłą renomą, legendarnego modelu Fireface 800.
Dostępne 60 kanałów audio, high-endowe przedwzmacniacze
m...
Pełen opis produktu 'RME Fireface 802 Interfejs audio USB' »
Fireface 802 to nowy interfejs RME, będący kolejną
wersją cieszącego się niezwykłą renomą, legendarnego modelu
Fireface 800. Dostępne 60 kanałów audio, high-endowe
przedwzmacniacze mikrofonowe, referencyjne konwertery, pełna sekcja
efektów i praca w trybie do 192 kHz stanowią podstawę dla jeszcze
większej ilości funkcji, takich jak ultraniska latencja przy pracy
przez USB lub FireWire i legendarne, niezwykle stabilne sterowniki
RME. Aktywna redukcja jittera, indywidualna zmiana poziomów
referencyjnych dla wszystkich wejść i wyjść, pełna funkcjonalność w
trybie samodzielnym, unikalny zestaw wskaźników i analizatorów RME
DIGICheck i te same funkcje dla komputerów Windows i Mac.
TotalMix FX, czyli najwyższej klasy cyfrowy mikser i router
sygnałowy RME, z dwoma potężnymi układami DSP i zintegrowanymi
modułami korekcji, dynamiki, efektami Reverb/Echo dla sygnałów do
192 kHz, i zintegrowany kontroler odsłuchu.
Zawrotny zestaw funkcji obejmuje także opcjonalny tryb Class
Compliant i obsługę TotalMix FX dla iPada, czyli aplikacji RME
pozwalającą w całości sterować 802 z poziomu iPada, bez
konieczności podłączania komputera. W tej, łatwej w obsłudze
aplikacji dostępne są wskaźniki poziomów wszystkich 90 kanałów i
szyn efektowych, widoki różnych ustawień oraz pełna obsługa
wszystkich funkcji.
Fireface 802 to kompleksowe i profesjonalne urządzenie do pracy z
dźwiękiem, wszechstronne studio zamknięte w obudowie w standardzie
19. Interfejs zaprojektowany dla osób, które nie uznają żadnych
kompromisów w kwestiach brzmienia, a oczekują stabilności i
ultra-niskiej latencji oraz zestawu jedynych w swoim rodzaju,
profesjonalnych funkcji. To kolejny, przełomowy interfejs od RME,
oferujący wszystko, co najlepsze a nawet jeszcze więcej.
Wejścia i Wyjścia
Fireface 802 obsługuje 60 kanałów audio: 30 kanałów wejściowych i
30 wyjściowych.
Wszystkich torów wejścia i wyjścia można używać w tym samym czasie.
Na osobnych 30 ścieżkach można nagrywać sygnały z maksymalnie 12
kanałów analogowych i 18 kanałów cyfrowych.
Analogowe wejścia i wyjścia. W Fireface 802
dostępnych jest 12 wejść i 12 wyjść analogowych.
12 Wejść. Z tyłu: 8 symetrycznych wejść na złączach TRS na tylnym
panelu, z przodu: 4 wejścia XLR z przedwzmacniaczami
mikrofonowo/instrumentalnymi.
12 Wyjść. Na panelu tylnym: 8 symetrycznych wyjść na złączach TRS.
Na panelu przednim: Dwa wyjścia słuchawkowe TRS stereo zapewniające
głośny sygnał nawet w słuchawkach o wysokiej impedancji [tory 9/10
i 11/12].
Jakość dźwięku. Tak samo jak inne urządzenia RME,
Fireface 802 oparto na doskonałym układzie analogowym połączonym z
najnowszą technologią w dziedzinie przetwarzania cyfrowego. Cechą
wszystkich symetrycznych wejść/wyjść TRS i XLR, a także obu wyjść
słuchawkowych jest wybitnie niski poziom szumów i zniekształceń.
Zgodnie z najlepszą tradycją i filozofią produktów RME przetworniki
i przedwzmacniacze nie mają „swojego brzmienia, nie dodają ani nie
usuwają nic z sygnału źródłowego przenosząc go w postaci
pierwotnej.
Wyposażone w najnowsze, nisko-latencyjne konwertery A/C i C/A
wszystkie wejścia i wyjścia przetwarzają sygnał z częstotliwością
próbkowania do 192 kHz, oferując przy odtwarzaniu dynamikę na
poziomie 118 dBA – nawet dla dwóch wyjść słuchawkowych. Dzięki
specjalnej technologii wyjścia słuchawkowe dostarczają sygnał o
wysokim poziomie, nieważne czy korzystamy ze słuchawek o wysokiej
czy niskiej impedancji.
Oprócz efektywnej redukcji jittera najnowsza technologia RME
SteadyClock zapewnia najwyższej jakości konwersję sygnałów AC/CA,
nawet przy synchronizacji do zewnętrznego urządzenia cyfrowego.
Dla każdego wejścia i wyjścia można indywidualnie ustawić jeden z
następujących poziomów używanych w profesjonalnych studiach: -10
dBV, +4 dBu, HiGain [odpowiadają +2 dBV, +13 dBu i +19 dBu na
pełnej skali cyfrowej]. Wszystkie wyjścia można wykorzystać do
bezpośredniego monitoringu ASIO [ASIO Direct Monitoring].
Przedwzmacniacze mikrofonowo–instrumentalne.
Interfejs 802 wyposażono w cztery przezroczyste brzmieniowo
przedwzmacniacze z przetwornikami zapewniającymi niską
latencję.
W roli przedwzmacniaczy mikrofonowych i instrumentalnych w 802
zastosowano klasyczny, hi-endowy preamp OctaMic II, który spełnia
najwyższe wymagania dźwiękowe i jest został zaprojektowany z myślą
o profesjonalnych zastosowaniach, takich jak nagrania koncertów
muzyki klasycznej. Symetryczny układ przedwzmacniacza imponuje
ekstremalnie niskim poziomem zniekształceń, doskonałym
współczynnikiem odstępu sygnału od szumu i idealnie płaską
charakterystyką przetwarzania. Takie rozwiązanie daje gwarancję
wiernego przekazu i wzmocnienia wszelkiego rodzaju dźwięków, czy
chodzi o sygnał ze sceny o wysokim natężeniu, czy typowe sygnały
studyjne na niższym poziomie, z instrumentów o wysokiej impedancji
bądź z mikrofonów dynamicznych, pojemnościowych i wstęgowych.
Poziom wzmocnienia regulowany za pomocą potencjometrów na przednim
panelu można ustawić indywidualnie dla każdego z przedwzmacniaczy
do wartości 60 dB i w zakresie 54 dB.
Z przodu interfejsu znajdują się cztery wejścia na symetrycznych
złączach combo XLR/TS, działające też jako wejścia Hi-Z.
Bezpośrednio można podłączyć do nich cztery gitary lub inne
instrumenty - nie potrzeba do tego dodatkowego sprzętu.
Dla każdego kanału dostępne jest zasilanie fantomowe 48 V, można
też przełączyć wejście do trybu instrumentalnego. Kontrolę
aktualnych ustawień interfejsu ułatwiają diody LED sygnalizujące
aktywność sygnału, poziom szczytowy [clip], włączone zasilanie
fantomowe i aktywne wejście TS.
Fireface 802 to wszechstronne urządzenie, którego funkcje zgodnie z
tradycją RME można poszerzyć o dodatkowe elementy systemu
dźwiękowego. Do podłączenia dodatkowych przedwzmacniaczy lub
większej ilości wejść analogowych służą podwójne wejścia/wyjścia
optyczne ADAT umieszczone z tyłu interfejsu.
Cyfrowe wejścia i wyjścia
AES/EBU: Fireface 802 wyposażono w jedno profesjonalne
wejście/wyjście AES/EBU obsługujące sygnał do 192 kHz.
ADAT: Dwa 8-kanałowe wejścia/wyjścia ADAT umożliwiają podłączenie
dwóch dodatkowych konwerterów AC/CA lub urządzeń efektowych i
konsolet mikserskich. Oba wejścia/wyjścia ADAT obsługują sygnały o
rozdzielczości próbkowania do 192 kHz [S/MUX4]. Jak w przypadku
AES/EBU, 16 kanałów ADAT dostępnych jest razem z torami
analogowymi. Przy zastosowaniu zewnętrznych konwerterów w rodzaju
ADI-8 QS, w Fireface 802 można uzyskać 28 analogowych wejść i
wyjść, 20 przy próbkowaniu 96 kHz i 16 dla 192 kHz.
SPDIF: Drugie wejście/wyjście ADAT działa też jako optyczne
wejście/wyjście SPDIF, co zwiększa wszechstronność interfejsu.
Word Clock i MIDI: Wejście i wyjście word clock [złącze BNC] z
przełączaną charakterystyką i wejście/wyjście MIDI uzupełniające
listę złączy, czynią z Fireface 802 profesjonalny system audio o
wszechstronnych możliwościach zastosowania.
Odsłuch pod kontrolą
Fireface 802 to nie tylko doskonały, biurkowy kontroler poziomów
odsłuchu - urządzenie świetnie sprawdza się też jako przełącznik
monitorów i przełącznik źródła z funkcją talkback, w każdym
współczesnym studiu, gdzie używa się komputera do miksowania
dźwięków. Ponieważ 802 działa jako, zazwyczaj stosowany dodatkowo,
kontroler odsłuchów, interfejs pozwala zachować oryginalne
brzmienie materiału, gdyż wyjścia sprzętowe połączone są
bezpośrednio z monitorami studyjnymi.
Monitoring sygnału. Dowolny ze sprzętowych torów wyjściowych można
skierować do wyjścia głównego lub słuchawkowego. Funkcje Talkback,
Listenback, Mono, Dim, Recall i External Input zadziałają wówczas
automatycznie, tak jak powinny, na przypisanych
wyjściach.
ARC - zaawansowana kontrola zdalna. 802 posiada złącze dla
opcjonalnego zdalnego kontrolera [Advanced Remote Control],
którym można bezpośrednio sterować parametrami Volume, DIM,
Store, Recall, Mono, Talkback, External Input i innymi. Przyciski
sterownika można także przeprogramować przypisując do nich
indywidualne komendy.
Więcej funkcji
SteadyClock. Unikalna technologia redukcji jittera gwarantuje
niezmiennie perfekcyjną jakość dźwięku, dzięki czemu urządzenie
jest zupełnie niezależne od jakości zewnętrznych sygnałów zegara. Z
racji wydajnej redukcji jittera, konwertery pracują niezależnie od
jakości zewnętrznego sygnału zegara, zupełnie tak, jakby pracowały
cały czas zgodnie z zegarem wewnętrznym – a to daje gwarancję
brzmienia nieskazitelnej jakości!
SteadyClock pozwala na niezależne sterowanie częstotliwością
próbkowania przez Fireface 802. W panelu ustawień znajdują się pola
wyboru najczęściej używanych na świecie audio i video
częstotliwości próbkowania.
ICC. Funkcja Intelligent Clock Control [ICC] nie tylko pokazuje
wszystkie wartości zegara, ale także pamięta ostatnie działające
ustawienie częstotliwości próbkowania na wypadek błędu w sygnale ze
źródła zewnętrznego. Inne cieszące się renomą funkcje RME takie jak
SyncCheck pozwalają na szybkie wykrycie problemów z
zegarem.
DIGICheck. W ramach Fireface 802 użytkownik otrzymuje unikalny
zestaw narzędzi RME do pomiarów i analizy sygnałów cyfrowych audio.
DIGICheck posiada wielośladowy rejestrator, oblicza poziomy
szczytowy i RMS na drodze sprzętowej, analizuje i wyświetla obraz
sygnału na wiele sposobów, w stereo, w trybie wielokanałowym,
wszystkie kanały, surround, spektralnie i jeszcze więcej.
Zasilacz: Dzięki specjalnemu, wydajnemu układowi
zasilania 802 działa w zakresie napięć od 100V do 240V AC, więc
można go używać na całym świecie. W układzie zasilania znajduje się
filtr liniowy, którego zadaniem jest całkowite zabezpieczenie przed
wahaniem napięć i likwidacja zakłóceń z układu zasilania.
Praca w trybie samodzielnym. Parametrami Fireface 802 można
sterować bezpośrednio z poziomu iPada, przez MIDI i korzystając z
ARC. Dodatkowo, do dyspozycji jest 6 komórek pamięci, w których na
stałe można zapisać aktualne ustawienia urządzenia. Tym sposobem
Fireface 802 działa niezależnie od komputera. W trybie samodzielnym
interfejs może pełnić różne role, wystarczy wcisnąć jeden
przycisk.
Obsługiwane sterowniki
Windows 8 / 7 / Vista / XP SP2 [32 i 64 bity],
Apple Mac OS X 10.6 lub wyższy [Core Audio].
Sterowniki Windows i Mac OS X są identyczne w kwestiach
funkcjonalności, o ile pozwalają na to możliwości danej
platformy.
DANE TECHNICZNE
AC - konwersja analog-cyfra, wejścia liniowe 1-8, panel tylny
Rozdzielczość: 24 bity,
Odstęp sygnału od szumu [SNR]: 113 dB RMS nieważone, 116
dBA,
Pasmo przenoszenia przy 44.1 kHz, -0.1 dB: 5 Hz - 20.8
kHz,
Pasmo przenoszenia dla 96 kHz, -0.5 dB: 5 Hz - 45.8 kHz,
Pasmo przenoszenia dla 192 kHz, -1 dB: 5 Hz - 92 kHz,
Zniekształcenia THD: < -110 dB, < 0.00032 %,
Zniekształcenia THD + N: < -104 dB, < 0.00063 %,
Separacja kanałowa: > 110 dB,
Wejścia: 6.3 mm TRS jack, elektronicznie symetryzowane,
Czułość wejściowa: 8 kOhm niesymetrycznie, 12 kOhm
symetrycznie,
Czułość wejściowa przełączana do ust. Lo Gain, +4 dBu, -10
dBV,
Poziom wejściowy dla 0 dBFS przy Lo Gain: +19 dBu,
Poziom wejściowy dla 0 dBFS przy +4 dBu: +13 dBu.
Wejścia mikrofonowe 9-12, panel przedni
Jak AC, oprócz:
Wejścia: XLR, symetryzowane elektronicznie,
Impedancja wejściowa: 3.4 kOhm,
Odstęp sygnału od szumu [SNR]: 112 dB RMS nieważone, 116
dBA,
Zakres wzmocnienia: 54 dB,
Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +10 dBu.
Wejścia instrumentalne 9-12, umieszczone z przodu
Jak AC, oprócz:
Wejścia: 6.3 mm TS jack, niesymetryczne,
Impedancja wejściowa: 800 kOhm,
Odstęp sygnału od szumu [SNR]: 112 dB RMS nieważone, 115
dBA,
Maksymalny poziom wejściowy, wzmocnienie +6 dB: +21 dBu.
CA - konwersja cyfra-analog, wyjścia liniowe 1-8, panel
tylny
Dynamika: 115 dB RMS nieważone, 118 dBA,
Pasmo przenoszenia dla 44,1 kHz, -0.5 dB: 5 Hz – 20.8 kHz,
Pasmo przenoszenia dla 96 kHz, -0.5 dB: 5 Hz – 45 kHz,
Pasmo przenoszenia dla 192 kHz, -1 dB: 5 Hz – 89 kHz,
Zniekształcenia THD: -104 dB, < 0.00032 %,
Zniekształcenia THD + N: -100 dB, < 0.00063 %,
Separacja kanałowa: > 110 dB,
Wyjście: 6.3 mm TRS jack, serwo-symetryzowane,
Impedancja wyjściowa: 75 Ω,
Poziom wyjściowy z ust. Hi Gain, +4 dBu, -10 dBV,
Poziom wyjściowy na 0 dBFS przy Hi Gain: +19 dBu,
Poziom wyjściowy na 0 dBFS przy +4 dBu: +13 dBu,
Poziom wyjściowy na 0 dBFS przy -10 dBu: +2 dBV.
CA – wyjścia słuchawkowe stereo [9-12]
Jak CA, oprócz:
Rodzaj wejść: 6.3 mm TRS stereo jack, niesymetryczne,
Poziom wyjściowy dla 0 dBFS, High: +16.8 dBu,
Poziom wyjściowy dla 0 dBFS, Low: +2 dBV,
Impedancja wyjściowa: 30 Ω.
AES/EBU
2 x XLR, symetryzowane transformatorowo, izolowane
galwanicznie, zgodne z AES3-1992.
ADAT Optyczne
2 x TOSLINK I/O, format zgodny ze specyfikacją firmy
Alesis,
Standard: 2 x 8 kanałów 24 bity, do 48 kHz,
Podwójna prędkość [S/MUX]: 2 x 4 kanały 24 bity 96 kHz,
Poczwórna prędkość [S/MUX4]: 2 x 2 kanały 24 bity 192 kHz,
Poczwórnej prędkości Windows USB: 1 x 2 kanały 24 bity 192
kHz.
SPDIF optyczne [przez ADAT2]
1 x optyczne, zgodne z IEC 60958.
Word Clock
BNC, zmienne ustawienie.