[PreSonus]
Kategoria: Studio i Estrada > Interfejsy Audio
PreSonus AudioBox 44VSL Drugi model z nowej generacji
interfejsów audio/MIDI USB 2.0, będących kolejnym
krokiem na drodze integracji sprzętowo-programowej.
Interfejsy AudioBox...
Pełen opis produktu 'PreSonus AudioBox 44 VSL Interfejs audio' »
PreSonus AudioBox 44VSL
Drugi model z nowej generacji interfejsów audio/MIDI USB 2.0,
będących kolejnym krokiem na drodze integracji
sprzętowo-programowej. Interfejsy AudioBox z serii VSL z
oprogramowaniem PreSonus Virtual StudioLive (VSL) pozwalają
wykorzystać moc obliczeniową komputera i stosowanie efektów pogłosu
i delaya, kompresora, limitera, korektora pół-parametrycznego i
filtra górno-przepustowego FAT Channel, które dostępne są w
cyfrowych mikserach PreSonus StudioLive 16.0.2 - przy
niezauważalnej latencji.
Ponadto, dzięki możliwościom systemu VSL, AudioBox 44VSL zawiera
także programowy mikser 8x4. W rezultacie, korzystając z AudioBoxa
44VSL i laptopa lub innego komputera z uruchomionym VSL, możesz
miksować sesje studyjne lub występy na żywo na przykład
śpiewającego duetu gitarowego, niewielkiego zespołu, zestaw DJ-ski
z mikserem i syntezatorem stereo lub dyskusje konferencyjne -
wszystko z odsłuchem i nagrywaniem przy przetwarzaniu w (lub nie)
czasie rzeczywistym! Dzięki doskonalej integracji sprzętu PreSonus
z oprogramowaniem zrobisz to szybko i łatwo, bez konieczności
użycia sprzętowego miksera, szafy efektów zewnętrznych i przy
minimalnej liczbą połączeń.
Jakby tego było mało, o ile klasyczny model PreSonus AudioBox USB
to urządzenie o znakomitym brzmieniu, nowa seria AudioBox VSL
oferuje brzmienie jeszcze wyższej jakości, możliwość rejestracji w
trybie 24-bit/ 96 kHz i jest wyposażona w najwyższej klasy
przedwzmacniacze PreSonus XMAX.
Brzmienie najwyższej próby - high end
Podłączany przez USB, kompaktowy i solidny interfejs AudioBox 44VSL
posiada dwa poręczne, ulokowane na panelu przednim wejścia
mikrofonowo-instrumentalne typu combo, dwa kolejne wejścia wejścia
mikrofonowo-instrumentalne typu combo, globalne zasilanie
fantomowe, oraz w sumie sześć wyjść liniowych. Wyposażony jest w te
same, dynamiczne przedwzmacniacze XMAX klasy A, które znajdują się
w mikserach StudioLive oraz w konwertery 24-bit/96 kHz z zakresem
dynamiki 114 dB, które zapewniają czyste, transparentne brzmienie.
Interfejs posiada też słynne, wyjątkowo głośnie (120 mW) wyjście
słuchawkowe znane z wielu produktów PreSonusa (uwaga na poziom
głośności!)
Doskonałe brzmienie przedwzmacniaczy PreSonusa to jeden z
najważniejszych powodów, dla których tak wielu profesjonalistów
branży audio wybiera interfejsy tej marki. XMAX jest najlepszym
tranzystorowym przedwzmacniaczem produkowanym przez firmę PreSonus,
który ma trzy główne zalety:
Wysokie napięcie. Przedwzmacniacz XMAX działa pod napięciem 30V.
Większość zwykłych układów, opartych na wzmacniaczach operacyjnych
wykorzystuje napięcie od 10 V do 18 V. Wyższe napięcie zasilające
zapewnia większy zakres dynamiki, lepsze brzmienie niskiego pasma,
łagodniejsze pasmo górne i ogólnie bogatsze brzmienie.
Elementy dyskretne - zamiast wzmacniaczy operacyjnych. W układzie
zastosowano wyłącznie prawdziwe tranzystory, rezystory i
kondensatory, które gwarantują ultra-niski poziom szumów i
transparentność. Wzmacniacze operacyjne powodują szumy, podbarwiają
sygnał i sprawiają, że brzmi szorstko.
Układ w klasie A. Układ w klasie A nie wprowadza zniekształceń i
daje prawdziwsze, czystsze i bardziej muzyczne brzmienie niż układy
w klasie AB, jakie znajdują się w wielu przedwzmacniaczach.
Ostatecznym rezultatem zastosowania takiego układu w preampie XMAX
jest wysoki headroom, niski poziom szumów, szeroki zakres
dynamiczny, poszerzone pasmo przetwarzania i - co najważniejsze -
muzykalność i transparentność, wyrównane brzmienie pasma
najwyższego, głęboki bas i wszystko pomiędzy.
Funkcje
Interfejs audio 24-bit / 96 kHz, 4 x 4 USB 2.0
2 WEJŚCIA MIKROFONOWO-INSTRUMENTALNE NA PANELU PRZEDNIM,
DLA KAŻDEGO:
Złącze typu Combo - wejście mikrofonowe XLR i symetryczne
instrumentalne ¼" jack,
Przedwzmacniacz mikrofonowo instrumentalny XMAX w klasie
A,
Osobna regulacja wzmocnienia sygnału mikrofonowego dla każdego
kanału w zakresie od 0 do +35 dBu.
2 WEJŚCIA MIKROFONOWO-LINIOWE, DLA KAŻDEGO:
Złącze typu Combo - wejście mikrofonowe XLR i symetryczne
liniowe ¼" jack,
Przedwzmacniacz mikrofonowo XMAX w klasie A,
Indywidualna regulacja wzmocnienia sygnału mikrofonowego na
każdym kanale w zakresie od 0 do +35 dBu.
Pełne zasilanie fantomowe +48V dla mikrofonów pojemnościowych
(wspólne),
Regulacja Mixer (ustawienie proporcji między sygnałem
wejściowym a sygnałem odtwarzanym z komputera przy odsłuchu
analogowym, z zerowym opóźnieniem),
Gniazdo słuchawkowe z regulacją poziomu,
Regulacja poziomu dla wyjścia głównego,
Dioda LED sygnalizująca połączenie USB,
Wskaźnik przesterowania poziomu LED na każdym kanale,
Miks, regulacja poziomów sygnałów wejściowych i odsłuchu, można
dodać efekty i przetwarzać sygnał z laptopa lub innego
komputera,
W ZESTAWIE VIRTUAL STUDILIVE - OPROGRAMOWANIE KONTROLNE O
NASTĘPUJCYCH FUNKCJACH:
Niemal zerowe opóźnienie dla odsłuchu przy złożonym
przetwarzaniu sygnału,
Mikser 8 x 4 DSP,
Fat Channel, kompresor, limiter, expander, filtr
górno-przepustowy i pół-parametryczny korektor znane ze StudioLive
16.0.2 dostępne dla każdego wejścia analogowego i jego powrotu z
programu DAW,
2 tory efektowe stereo z pogłosem i delayem,
Ponad 50 gotowych ustawień Fat Channel DSP dla ścieżek
wokalnych i instrumentalnych.
WEJŚCIA I WYJŚCIA:
1 port USB 2.0,
2 wejścia mikrofonowo/instrumentalne na złączach typu Combo
XLR/¼" jack,
2 wejścia mikrofonowo/liniowe na złączach typu Combo XLR/¼"
jack,
2 główne (L/P)wyjścia liniowe na symetrycznych złączach ¼
jack,
4 pomocnicze wyjścia liniowe (L/P) na symetrycznych złączach ¼
jack,
Wyjście słuchawkowe stereo - ¼ jack,
Wejście/wyjście MIDI.
ZŁĄCZA CYFROWE:
Interfejs audio 24-bity; dostępne częstotliwości próbkowania
44.1, 48, 88.2, oraz 96 kHz,
Profesjonalne konwertery A/C/A (z zakresem dynamiki +114
dBu),
Odsłuch analogowy z zerowym opóźnieniem i regulacją Mix (sygnał
odtwarzany/wejściowy),
Kompatybilność z systemami Mac i Windows, w tym z systemami Mac
OS X 10.6 Snow Leopard i Windows 7,
Wsparcie dla ASIO, Core Audio, Direct Sound (Windows XP),
Windows Audio Session API (Windows Vista i Windows 7).
BUDOWA:
Wymiary 1/2U rack, (przykręcany do standardowej półki rackowej,
nie ma w zestawie),
Wytrzymała konstrukcja, w całości metalowa obudowa i metalowe
regulatory,
Waga 1,2 kg,
Zasilacz zewnętrzny 12 V DC (w zestawie).
OPROGRAMOWANIE:
Virtual StudioLive (VSL) - przełomowe oprogramowanie kontrolne
PreSonus,
Studio One Artist - rewolucyjna cyfrowa stacja robocza
PreSonusa, z nieograniczoną liczbą ścieżek i ponad 4 GB dodatkowej
zawartości od innych firm.
DANE TECHNICZNE
Minimalne wymagania dla systemu komputerowego przy współpracy z
interfejsem AudioBox 44VSL
WINDOWS:
Windows XP, Windows Vista, Windows 7 (32- i
64-bity),
Procesor Intel Pentium 4 1.6 GHz lub AMD Athlon 64 3000+
(Turion) (zalecany 2.8 GHz lub szybszy),
Pamięć RAM 1 GB (zalecane 2 GB).
MAC:
Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) lub nowszy (32- i 64-bity),
Procesor Intel Core 1 Solo 1.5 GHz (zalecany procesor Intel
Core Duo lub Intel Xeon),
Pamięć RAM 1 GB (zalecane 2 GB).
WSPÓLNE DLA SYSTEMÓW WINDOWS I MAC:
Port USB 2.0,
Zalecane połączenie z Internetem,
Napęd DVD-ROM (potrzebny przy instalacji programu Studio One
Artist).
Moc obliczeniowa procesora, dostępna ilość pamięci RAM oraz
rozmiar i prędkość dysku twardego będą miały decydujący wpływ na
wydajność systemu nagrywającego. Im mocniejszy system (szybszy
procesor i więcej RAMu) tym niższy będzie poziom latencji
(opóźnienia sygnału) przy odsłuchu sygnałów audio i MIDI.
Ekran monitora, zarówno dla systemów Mac i PC powinien mieć nie
mniejsza rozdzielczość niż 1024x768 pikseli.
WEJŚCIA MIKROFONOWE:
Typ złączy: Combo, XLR, żeńskie, symetryczne,
EIN dla przedwzmacniacza mikrofonowego: -133 dB, 20 kHz BW,
maks. wzmocnienie, Rs=40Ω, A-ważone,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 22 kHz, ±0,25 dB, jednolite
wzmocnienie,
Zniekształcenia THD + N: 0.002%, +4 dBu, 1 kHz, jednolite
wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Odstęp sygnał/szum: 98 dB, +4 dBu, 1 kHz, jednolite
wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Zakres regulacji wzmocnienia: od -15 dB do +65 dB,
Maksymalna dynamika na wejściu (input max headroom): +21 dBu,
< 0.5% zniekszt. harm. THD,
Impedancja wejściowa: 10 kΩ,
Zasilanie fantomowe: +48 VDC, 10 mA.
WEJŚCIA LINIOWE:
Typ złączy: Combo ¼" TRS, żeńskie, symetryczne,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 22 kHz, ±0,25 dB, jednolite
wzmocnienie,
Zniekształcenia THD + N: 0.002%, +4 dBu, 1 kHz, jednolite
wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Odstęp sygnału od szumu: 98 dB, +4 dBu, 1 kHz, jednolite
wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Zakres regulacji wzmocnienia: od -20 dB do +20 dB,
Maksymalna dynamika na wejściu (input max headroom): +21 dBu,
< 0.5% zniekszt. harm. THD,
Impedancja wejściowa: 10 kΩ.
WEJŚCIA INSTRUMENTALNE:
Typ złączy: Combo, ¼" TS, żeńskie, niesymetryczne,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz, ±0,25 dB, jednolite
wzmocnienie,
Zniekształcenia THD + N: 0.003%, +4 dBu, 1 kHz, jednolite
wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Odstęp sygnał/szum: 89 dB, +4 dBu, 1 kHz, jednolite
wzmocnienie, 22 kHz BW, A-ważone,
Zakres regulacji wzmocnienia: od -30 dB do +50 dB,
Maksymalna dynamika na wejściu (input max headroom): +21 dBu,
< 0.5% zniekszt. harm. THD,
Impedancja wejściowa: 1 MΩ.
WYJŚCIA ANALOGOWE:
Typ złączy: ¼" TRS, żeńskie, symetryczne,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz (±0,25 dB),
Zniekształcenia THD + N: 0.003%, 1 kHz, 22 kHz BW, A-waż.,
Odstęp sygnał/szum: 109 dB, 1 kHz, 22 kHz BW, A-waż.,
Poziom wyjściowy: +10 dBu, < 0.5% zniekszt. harm. THD,
Impedancja wyjściowa: 51Ω.
WYJŚCIA SŁUCHAWSKOWE:
Typ złącza: ¼" TRS, żeńskie, stereo,
Moc maksymalna: 120 mW/ch przy obciąż. 60Ω,
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz, ±0.5 dB, maks. wzm.,
Zniekształcenia THD + N: 0,01%, 1 kHz, maks. wzm., 20 kHz BW,
A-ważone,
Odstęp sygnał/szum: 90 dB, 1 kHz, maks. wzmocnienie, 20 kHz BW,
nieważ.
ZASILANIE:
Zasilacz zewnętrzny: +12 V DC, 1 A, + do środka,
Typ złącza: Barrel: 5.5 mm zewn. zł, 2.1 mm wewn, zł., 9.5 mm
dł.
DANE CYFROWE:
Dynamika konwersji AC: 114 dB, 48 kHz, A-ważone,
Dynamika konwersji CA: 114 dB, 48 kHz, A-ważone,
Połączenie: USB 2.0 high-speed,
Rozdzielczość bitowa: 24 bity,
Częstotliwości próbkowania: 44.1 kHz, 48 kHz, 88,2 kHz, 96
kHz,
Latencja: 2.8 ms - 6 ms, tor analogowy od wejścia do
wyjścia,
MIDI wejście/wyjście: DIN 5- pinowy.
BUDOWA:
Wymiary 1/2U rack, (przykręcany do standardowej półki rackowej,
nie ma w zestawie),
Wytrzymała konstrukcja, w całości metalowa obudowa i metalowe
regulatory,
Waga 1,2 kg,
Zasilacz zewnętrzny 12 V DC (w zestawie).