Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • [Instytut]

    Kategoria: /Książki/Różne/Wydawnictwo Instytut/
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Innowacyjność w Polsce w ujęciu regionalnym nowe teorie, rola funduszy unijnych i klastrów

  • [Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie]

    Kategoria: EKONOMIA

    innowacyjności przemysłu spożywczego    4.1. Miary oceny działalności innowacyjnej       4.1.1. Pomiar innowacyjności - ujęcie makroekonomiczne       4.1.2. Regionalne i branżowe... Pełen opis produktu 'Innowacyjność przemysłu spożywczego w Polsce - ujęcie regionalne' »

    Aktywność innowacyjna powinna być domeną przedsiębiorstw, niezależnie od branży czy poziomu techniki jaką reprezentują. Uzasadnione jest jej promowanie wśród podmiotów należących do tzw. wysokiej technologii, ponieważ oprócz samorozwoju, jest udokumentowany ich wpływ na innowacyjność gospodarki i tempo wzrostu gospodarczego. Nie można jednak pomijać przedsiębiorstw, które charakteryzują się niższym stopniem zaawansowania technologicznego, chociażby z uwagi na ich znaczący udział  w strukturze gospodarki.                                                                                                                                                                                 Spis treści: Wstęp 1. Metodyczne podstawy badań własnych    1.1. Przesłanki wyboru tematu i zakres pracy    1.2. Cele i hipotezy badawcze    1.3. Postępowanie badawcze 2. Teoretyczne aspekty procesów innowacyjnych    2.1.Innowacje w teorii ekonomii i rozwoju myśli ekonomicznej       2.1.1. Historyczne tło innowacji       2.1.2. Innowacje w dorobku nauk ekonomicznych       2.1.3. Innowacje w dobie globalizacji    2.2. Innowacje i innowacyjność - kwestie interpretacyjne       2.2.1. Typologia innowacji       2.2.2. Istota i modele procesów innowacyjnych       2.2.3. Innowacyjność - specyfika i determinanty    2.3. Poziomy analizy procesów innowacyjnych       2.3.1. Innowacyjność na poziomie makroekonomicznym       2.3.2. Innowacyjność na poziomie mezoekonomicznym       2.3.3. Innowacyjność na poziomie mikroekonomicznym    2.4. Terytorialny kontekst procesów innowacyjnych       2.4.1. Regionalizacja procesów gospodarczych       2.4.2. Procesy lokalizacyjne w działalności gospodarczej i ich związek z innowacjami       2.4.3. Innowacje w koncepcjach rozwoju regionalnego 3. Przemysł spożywczy w ujęciu regionalnym    3.1. Przemysł spożywczy - cechy strukturalne i płaszczyzny aktywności       3.1.1. Strukturalizacja przemysłu spożywczego       3.1.2. Przemysł spożywczy w Polsce       3.1.3. Kierunki działań innowacyjnych w przemyśle spożywczym    3.2. Regionalna koncentracja przemysłu spożywczego w Polsce       3.2.1. Specyfika lokalizacji przedsiębiorstw przemysłu spożywczego       3.2.2. Przestrzenne rozmieszczenie przemysłu spożywczego       3.2.3. Zmiany w regionalnej strukturze przemysłu spożywczego    3.3. Regionalna koncentracja sektorów przemysłu spożywczego       3.3.1. Lokalizacja sektorów       3.3.2. Sektor przetwórstwa mięsa       3.3.3. Sektor mleczarski       3.3.4. Pozostałe sektory branży spożywczej 4. Regionalny wymiar innowacyjności przemysłu spożywczego    4.1. Miary oceny działalności innowacyjnej       4.1.1. Pomiar innowacyjności - ujęcie makroekonomiczne       4.1.2. Regionalne i branżowe aspekty pomiaru innowacyjności       4.1.3. Monitorowanie innowacyjności w Polsce    4.2. Innowacyjność przemysłu spożywczego w regionach       4.2.1. Możliwości tworzenia innowacji- zdolność innowacyjna       4.2.2. Efekty działań innowacyjnych - pozycja innowacyjna       4.2.3. Zróżnicowanie aktywności innowacyjnej w regionach - syntetyczny wskaźnik innowacyjności    4.3. Innowacyjność sektorów przemysłu spożywczego       4.3.1. Sektor przetwórstwa mięsa       4.3.2. Sektor mleczarski       4.3.3. Pozostałe sektory branży spożywczej Podsumowanie i wnioski Piśmiennictwo Streszczenie
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Innowacyjność przemysłu spożywczego w Polsce - ujęcie regionalne

  • [PWE]

    Kategoria: Szkoły policealne. Szkoły wyższeWysyłka: od ręki

    innowacyjności nadano charakter fundamentalnych kategorii ekonomicznych, decydujących o konkurencyjnych przewagach przedsiębiorstw i odrabianiu dystansu rozwojowego gospodarki krajowej. Innowacyjność... Pełen opis produktu 'Innowacyjność w ujęciu podmiotowym' »

    Rewolucja informacyjno-telekomunikacyjna w powiązaniu z globalizacją liberalizacji leżą u podstaw zmiany charakteru konkurencji. Wyraża się to w poszukiwaniu źródeł przewagi konkurencyjnej w synergicznych efektach różnego typu innowacji technologicznych, produktowych, organizacyjnych oraz marketingowych. Wobec nasilającej się z tych powodów konkurencji nowego typu, z początkiem XXI w. innowacjom i innowacyjności nadano charakter fundamentalnych kategorii ekonomicznych, decydujących o konkurencyjnych przewagach przedsiębiorstw i odrabianiu dystansu rozwojowego gospodarki krajowej. Innowacyjność postrzegana jest współcześnie jako potrzeba wyższej konieczności ze względu na cele biznesowe przedsiębiorców, pozycję konkurencyjną krajów, cele rozwojowe Unii Europejskiej.Wobec nierozwiązanego ciągle problemu niedostatecznej innowacyjności, usprawnienie zarządzania innowacyjnością we współczesnej zglobalizowanej i coraz powszechniej opartej na wiedzy gospodarce wymaga modernizacji refleksyjnej kapitału ludzkiego (Giddens 2006; Beck i in. 2009) dla zwiększenia liczby i tempa innowacji. W tych warunkach (Kaufman 2004) klasyczne ujęcie innowacji (Schumpeter 1960), a także inne ujęcia oparte na teoriach głównego nurtu ekonomii (Gomułka 1998), wydają się niewystarczające do badań problematyki innowacyjnej. W badaniach i opracowaniu zastosowano szerokie podejście do rozumienia innowacji, jako wdrażanych zmian o znamionach nowości, których suma korzyści we wszystkich sferach bytu ludzkiego jest dodatnia.W literaturze przedmiotu innowacyjność jest rozpatrywana w kontekście makroekonomicznym i mikroekonomicznym. Jednakże w obu podejściach w niedostatecznym stopniu diagnozowana jest innowacyjność postaw. Tymczasem od innowacyjności ludzi zależy ich własne powodzenie, sukcesy organizacji, której są pracownikami, menedżerami, a tym bardziej właścicielami, a także całej gospodarki krajowej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Innowacyjność w ujęciu podmiotowym

  • [Instytut Wiedzy i Innowacji]

    Kategoria: Biznes, EkonomiaWysyłka: od ręki

    Idee związane z gospodarką wiedzy i innowacyjnością jak dotąd nie zostały wystarczająco dobrze ugruntowane w polskiej literaturze. Tymczasem presja zewnętrzna ? rosnąca innowacyjność... Pełen opis produktu 'Innowacyjność w Polsce w ujęciu regionalnym' »

    Idee związane z gospodarką wiedzy i innowacyjnością jak dotąd nie zostały wystarczająco dobrze ugruntowane w polskiej literaturze. Tymczasem presja zewnętrzna ? rosnąca innowacyjność innych krajów, sprawia, że nie można czekać z podejmowaniem działań w tym zakresie. Stąd znajduje uzasadnienie Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-13, a także inne działania zmierzające do podniesienia innowacyjności Polski, mimo niektórych głosów wskazujących, że nasz kraj jest jeszcze na zbyt niskim etapie rozwoju technologicznego, by odnosić profity z innowacyjności i należałoby się skoncentrować raczej na imitacjach, niż na innowacjach. Niektóre kraje uważane za rozwijające się mają bardziej zaawansowaną technologicznie strukturę eksportu, niż Polska. Stąd wzmacnianie innowacyjności gospodarki i opieranie jej rozwoju na wiedzy (a nie np. na taniej sile roboczej czy rezerwach transformacyjnych, np. prywatyzacji) stało się wyzwaniem, które jest konieczne do podjęcia.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Innowacyjność w Polsce w ujęciu regionalnym

  • [Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne]

    Kategoria: Finanse, Rachunkowość, Księgowość, Podatki

    innowacyjności nadano charakter fundamentalnych kategorii ekonomicznych, decydujących o konkurencyjnych przewagach przedsiębiorstw i odrabianiu dystansu rozwojowego gospodarki krajowej. Innowacyjność... Pełen opis produktu 'Innowacyjność w ujęciu podmiotowym.' »

    Rewolucja informacyjno-telekomunikacyjna w powiązaniu z globalizacją liberalizacji leżą u podstaw zmiany charakteru konkurencji. Wyraża się to w poszukiwaniu źródeł przewagi konkurencyjnej w synergicznych efektach różnego typu innowacji technologicznych, produktowych, organizacyjnych oraz marketingowych. Wobec nasilającej się z tych powodów konkurencji nowego typu, z początkiem XXI w. innowacjom i innowacyjności nadano charakter fundamentalnych kategorii ekonomicznych, decydujących o konkurencyjnych przewagach przedsiębiorstw i odrabianiu dystansu rozwojowego gospodarki krajowej. Innowacyjność postrzegana jest współcześnie jako potrzeba wyższej konieczności ze względu na cele biznesowe przedsiębiorców, pozycję konkurencyjną krajów, cele rozwojowe Unii Europejskiej. Wobec nierozwiązanego ciągle problemu niedostatecznej innowacyjności, usprawnienie zarządzania innowacyjnością we współczesnej zglobalizowanej i coraz powszechniej opartej na wiedzy gospodarce wymaga modernizacji refleksyjnej kapitału ludzkiego (Giddens 2006; Beck i in. 2009) dla zwiększenia liczby i tempa innowacji. W tych warunkach (Kaufman 2004) klasyczne ujęcie innowacji (Schumpeter 1960), a także inne ujęcia oparte na teoriach głównego nurtu ekonomii (Gomułka 1998), wydają się niewystarczające do badań problematyki innowacyjnej. W badaniach i opracowaniu zastosowano szerokie podejście do rozumienia innowacji, jako wdrażanych zmian o znamionach nowości, których suma korzyści we wszystkich sferach bytu ludzkiego jest dodatnia. W literaturze przedmiotu innowacyjność jest rozpatrywana w kontekście makroekonomicznym i mikroekonomicznym. Jednakże w obu podejściach w niedostatecznym stopniu diagnozowana jest innowacyjność postaw. Tymczasem od innowacyjności ludzi zależy ich własne powodzenie, sukcesy organizacji, której są pracownikami, menedżerami, a tym bardziej właścicielami, a także całej gospodarki krajowej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Innowacyjność w ujęciu podmiotowym.

  • [PWE]

    Kategoria: / Ebooki / Ekonomia Biznes

    Tytuł Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Podtytuł Uwarunkowania instytucjonalne. Autor Teresa Bal-Woźniak Wydawnictwo PWE ISBN 978-83-208-2523-7 Rok wydania 2023 Warszawa Wydanie 1 L... Pełen opis produktu 'Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne.' »

    Tytuł Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Podtytuł Uwarunkowania instytucjonalne. Autor Teresa Bal-Woźniak Wydawnictwo PWE ISBN 978-83-208-2523-7 Rok wydania 2023 Warszawa Wydanie 1 Liczba
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne.

  • [Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach]

    Kategoria: / Ebooki / Ekonomia Biznes

    Tytuł Innowacyjność banków komercyjnych w Polsce – ujęcie modelowe Autor Monika Klimontowicz Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-... Pełen opis produktu 'Innowacyjność banków komercyjnych w Polsce – ujęcie modelowe' »

    Tytuł Innowacyjność banków komercyjnych w Polsce – ujęcie modelowe Autor Monika Klimontowicz Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-531-9 Rok
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Innowacyjność banków komercyjnych w Polsce – ujęcie modelowe

  • [instytut wiedzy i innowacji]

    Kategoria: Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Ekonomia>Finanse>Finanse międzynarodowe. Dotacje unijneWysyłka: do 3 dni

    Idee związane z gospodarką wiedzy i innowacyjnością jak dotąd nie zostały wystarczająco dobrze ugruntowane w polskiej literaturze. Tymczasem presja zewnętrzna – rosnąca innowacyjność... Pełen opis produktu 'Innowacyjność w Polsce w ujęciu regionalnym' »

    Idee związane z gospodarką wiedzy i innowacyjnością jak dotąd nie zostały wystarczająco dobrze ugruntowane w polskiej literaturze. Tymczasem presja zewnętrzna – rosnąca innowacyjność innych krajów, sprawia, że nie można czekać z podejmowaniem działań w tym zakresie. Stąd znajduje uzasadnienie Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-13, a także inne działania zmierzające do podniesienia innowacyjności Polski, mimo niektórych głosów wskazujących, że nasz kraj jest jeszcze na zbyt niskim etapie rozwoju technologicznego, by odnosić profity z innowacyjności i należałoby się skoncentrować raczej na imitacjach, niż na innowacjach. Niektóre kraje uważane za rozwijające się mają bardziej zaawansowaną technologicznie strukturę eksportu, niż Polska. Stąd wzmacnianie innowacyjności gospodarki i opieranie jej rozwoju na wiedzy (a nie np. na taniej sile roboczej czy rezerwach transformacyjnych, np. prywatyzacji) stało się wyzwaniem, które jest konieczne do podjęcia....
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Innowacyjność w Polsce w ujęciu regionalnym

  • [PWE]

    Kategoria: Książki/Nauka/Ekonomia, biznesWysyłka: do 3 dni
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Innowacyjność w ujęciu podmiotowym


Godi.pl

Książki dla dzieci oraz naukowe i kulinarne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 14.05.2005
wydawnictwo naukowe pwn, lexisnexis, umcs, harmonia, wydawnictwo szkolne pwn, w.a.b., adam marszałek wydawnictwo, egmont, skrzat, muza
Produkty w ofercie: 50822
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 125
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 2

Ikep.pl

Książki z dziedziny ekonomiczno-prawniczej.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 29.08.2011
oficyna ekonomiczna wolters kluwer polska, c.h.beck, lexisnexis, ośrodek doradztwa i doskonalenia kadr oddk, polskie wydawnictwo ekonomiczne, difin, oficyna prawa polskiego wydawnictwo wiedza i praktyka
Produkty w ofercie: 4947
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Selkar.pl

Literatura popluarnonaukowa oraz książki wielogatunkowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 06.03.2007
pwn wydawnictwo naukowe, egmont, helion, Świat książki, wolters kluwer polska, albatros, c.h. beck, bellona, w.a.b., olesiejuk sp. z o.o.
Produkty w ofercie: 74490
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 72862
Opinie pozytywne: 5
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 1

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, zielona sowa, bellona, wolters kluwer
Produkty w ofercie: 329777
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 329777
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Wieszcz.pl

Książki nowe oraz używane.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 04.05.2011
warszawa, czytelnik warszawa, wolters kluwer polska sa, storybox, harlequin, piw warszawa, wydawnictwo naukowe pwn, wydawnictwo e-bookowo, armoryka, novae res
Produkty w ofercie: 137488
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 8
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Księgarnia Techniczna

Książki naukowo-techniczne oraz podręczniki akademickie jak również literatura fachowa.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 20.11.2006
uniwersytet warmińsko-mazurski w olsztynie, politechnika gdańska, politechnika białostocka, politechnika warszawska, uniwersytet zielonogórski, uniwersytet adama mickiewicza w poznaniu, wydawnictwa komunikacji i Łączności
Produkty w ofercie: 806
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 16
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Bonusmedia

Książki, audiobooki, filmy oraz nagrania muzyczne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 17.01.2013
wydawnictwo naukowe pwn, wolters kluwer, helion, c.h. beck, bellona, zysk i s-ka, egmont, lexisnexis, literackie, rebis
Produkty w ofercie: 51304
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 51299
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Być może odnajdziesz szukany produkt wśród: