[Impuls]
Kategoria: PedagogikaWysyłka: od ręki
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy
reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on
skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać
dziecko...
Pełen opis produktu 'Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze... Impuls' »
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem
wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole
integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie
jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia
wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia
się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz
został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać
jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i
porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste.
Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach
dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego
narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko
wybiórczo.
Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części,
związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z
podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części
kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do
właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy
terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono
szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze.
Poszczególne części kwestionariusza dotyczą:
charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość,
stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania
się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność
stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch
fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne),
czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i
tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie
(znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania), sfera
ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa
(analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów,
układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na
podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie
kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane),
procesy myślowe (kojarzenie i pamięć).