[015 Hydro Leduc]
Kategoria: Maszyny i urządzenia>Akumulatory hydrauliczne (hydroakumulatory)Wysyłka: od ręki
elementów hydrauliki. Od dziesiątków lat oferuje i udoskonala pompy
hydrauliczne, hydroakumulatory, silniki i układy
mikrohydrauliczne. Hydro Leduc jest właścicielem wielu patentów.
Jest także...
Pełen opis produktu '01538868 Akumulator hydrauliczny pęcherzowy Hydro Leduc ABVE 10 (objętość azotu: 9,2 l/dm³, maksymalne ciśnienie: 330 bar)' »
Promocja tego produktu!
"Dostawa gratis na terenie całego kraju"
Czyli dostarczamy bezpłatnie ten towar w dowolne miejsce w
Polsce.
"Większość towarów wysyłamy w ciągu 24h, po sprawdzeniu stanu
magazynowego!"
Do godziny po zamówieniu (w godzinach pracy) magazynierzy
sprawdzają czy zamówiony towar jest w magazynie i przesyłamy
informację emailem lub faksem.
Hydro Leduc to
francuski producent elementów hydrauliki. Od dziesiątków lat
oferuje i udoskonala pompy hydrauliczne, hydroakumulatory, silniki
i układy mikrohydrauliczne. Hydro Leduc jest właścicielem wielu
patentów. Jest także dostawcą wyrafinowanych rozwiązań do
wymagających zastosowań jak przemysł lotniczy, poszukiwania ropy i
złóż surowców, wojsko i przemysł ciężki.
Hydro Leduc posiada certyfikat ISO
9001 v2000, a nowoczesna technika firmy, produkcja oraz stanowiska
testowe są regularnie unowocześniane by wciąż przewyższać wymagania
kontroli kosztów produkcji przy zapewnieniu optymalnej jakości.
Firma ściśle współpracuje ze swymi klientami, by dostarczyć
produkty i usługi spełniające i przewyższające oczekiwania. Firma
współpracuje z Hydro Leduc od początku swego istnienia.
Hydroakumulatory
ABVE przeznaczone są przede wszystkim do
przechowywania energii ciśnienia płynu hydraulicznego, by
wykorzystać ją w okresie wzmożonego zapotrzebowania. Umożliwia to
np. stosowanie pomp hydraulicznych o niższej wydajności -
przystosowanej raczej do średniego zapotrzebowania układu
hydraulicznego niż, jak zazwyczaj do zapotrzebowania maksymalnego.
Zaletami tych akumulatorów są: duża objętość, modułowa budowa oraz
niska cena.
Akumulatory hydrauliczne
ABVE składają się z obudowy z kutej stali, pęcherza, zaworu
napełniającego po stronie gazowej oraz zaworu grzybkowego po
stronie olejowej, który zapobiega uszkodzeniom pęcherza. Rodzaj
elastomeru oraz zastosowanej powłoki określa dozwolone ciecze
robocze. Standardowo jest to mineralny olej hydrauliczny, choć
dostępne są wersje pracujące z innymi cieczami. Napełnianie i
sprawdzanie ciśnienia gazu standardowo przy użyciu VGL 4 lub CGLU
4D. Hydroakumulatory od modelu ABVE10 wyposażone są także w śrubę
odpowietrzającą używaną podczas uruchamiania układu
hydraulicznego.
Hydroakumulator ABVE
10 napełniany przez zawór przeznaczony jest przede
wszystkim do przechowywania energii ciśnienia płynu hydraulicznego,
by wykorzystać ją w okresie wzmożonego zapotrzebowania. Umożliwia
to np. stosowanie pomp hydraulicznych o niższej wydajności -
przystosowanej raczej do średniego zapotrzebowania układu
hydraulicznego niż, jak zazwyczaj do zapotrzebowania maksymalnego.
Dostarczany napełniony azotem do ciśnienia przechowywania ok. 5 bar
lub wstępnie napełniony do żądanego ciśnienia. W przypadku zapytań
o dobór, nietypowe wersje lub zastosowania, prosimy o
kontakt.
Dane
techniczne akumulatora hydraulicznego ABVE
10
Objętość azotu
V0:
9,2 [dm3]
[l]
Maksymalne ciśnienie
(CE):
330 [bar]
Średnica
hydroakumulatora:
ø 229
[mm]
Wysokość
hydroakumulatora:
579
[mm]
Przyłącze strona
olejowa:
G 2" lub G 3/4" - 1" z
adapterem
Przyłącze strona
gazowa:
zawór napełniający
P1620
Współczynnik objętościowy
(V0-V2)/V0:
0,75
Zakres temperatur
pracy:
-20 do 80
[oC]
Gazy
robocze:
wyłącznie
azot
Standardowa ciecz
robocza:
hydrauliczne oleje
mineralne
Masa:
30
[kg]
Technologia:
Hydroakumulatory ABVE składają
się z obudowy z kutej stali, pęcherza, zaworu napełniającego po
stronie gazowej oraz zaworu grzybkowego po stronie olejowej, który
zapobiega uszkodzeniom pęcherza. Rodzaj elastomeru oraz
zastosowanej powłoki określa dozwolone ciecze robocze. Standardowo
jest to mineralny olej hydrauliczny, choć dostępne są wersje
pracujące z innymi cieczami. Napełnianie i sprawdzanie ciśnienia
gazu standardowo przy użyciu VGL 4 lub CGLU 4D. Hydroakumulatory od
modelu ABVE10 wyposażone są także w śrubę odpowietrzającą używaną
podczas uruchamiania układu hydraulicznego.
Akcesoria:
zaciski i mocowania;
bloki bezpieczeństwa i
odcinające;
adaptery;
wymienne pęcherze, zawory strony
gazowej, olejowej, uszczelnienia.
Zalety:
wymienialność komponentów z
większością hydroakumulatorów dostępnych na rynku;
wymiary pozwalające na łatwą
instalację oraz łączenie hydroakumulatorów w baterie.
Bezpieczeństwo:
Akumulatory hydrauliczne są zbiornikami
ciśnieniowymi, które podlegają dyrektywie 97/23/CE. W zależności od
zastosowania podlegają także dozorowi UDT (Urzędu Dozoru
Technicznego) lub TDT (Transportowego Dozoru
Technicznego).
Hydroakumulatory o pojemności do 1
litra są dostarczane z certyfikatem producenta. Nie mogą być one
oznaczane znakiem CE, lecz spełniają wymagania dyrektywy CE.
Hydroakumulatory o pojemności od 1 litra są oznakowane znakiem CE
oraz zaopatrzone w deklarację zgodności z dyrektywą 97/23/CE, a
także informacje o zewnętrznych jednostkach certyfikujących i
zastosowanych procedurach. Do każdego hydroakumulatora dołączany
jest osobny komplet dokumentów.
Na życzenie klienta akumulatory
hydrauliczne mogą być dostarczone z dodatkowymi certyfikatami
niezależnych organizacji jak: ASAP, APAVE, TUV, VERITAS, ABS, DNV,
Lloyd etc.
Instrukcja
obsługi:
WYMAGANIA
BEZPIECZEŃSTWA
Charakterystyka
Typ: akumulator
hydropneumatyczny
Typ producenta: ABVE
Objętość: 10 litrów
Maksymalne ciśnienie pracy: 330
bar
Ciśnienie testowe: 470
bar
Temperatura pracy: od -40 do +
80°C
Temperatura przechowywania: od -40
do + 80°C
Materiał: stal 34 CrMo4, elastomer
NBR, IIR, EPDM...
Ochrona standardowa: powłoka
elektrochemiczna: do użytku z olejem
Numer seryjny producenta: 131578 –
131592
Proszę zapoznać się z
dokumentacją handlową
Dostarczany akumulator jest pokryty
olejem od wewnątrz
Instrukcje, ostrzeżenia i
używanie pojemnika ciśnieniowego
Akumulatory ABVE kwalifikowane wg CE
- gazy grupy 1; ciecze grupy 1.
Niniejszy sprzęt jest
zaprojektowany, wyprodukowany i skontrolowany, by zapewnić jego
bezpieczeństwo.
Postępować według instrukcji
obsługi. Dostawca nie jest odpowiedzialny za szkody ludzkie i
materialne, jak również straty eksploatacyjne w wypadku gdy
niniejsze instrukcje nie będą przestrzegane.
Akumulator ten nie jest zbiornikiem
ciśnienia gazu podlegającym dyrektywie 99/36/CE odnoszącej się do
transportowalnych zbiorników ciśnieniowych.
Akumulatory te (UNO 3164) nie
podlegają ADR (transport drogowy), ani RID (transport kolejowy)
zgodnie z rozwiązaniami specjalnymi nr 594 i 283 uznającymi te
akumulatory za spakowane w „mocne opakowanie”
Użytkownik powinien się upewnić, że
lokalnie obowiązujące prawo zezwala na używanie zbiorników pod
ciśnieniem wykonanych wg dyrektywy UE 97/23/CE.
1. STAN POJEMNIKA PO
DOSTARCZENIU, MANIPULACJA, SKŁADOWANIE
Stan pojemników po
dostarczeniu
Pojemniki ciśnieniowe są
dostarczone:
- albo naładowane azotem do
ciśnienia przechowywania ok. 5 bar;
- albo też naładowany azotem do
ciśnienia odpowiadającego ciśnieniu obliczonemu jako funkcja
warunków pracy przy użyciu danych dostarczonych przez
klienta.
Ciśnienie jest oznaczone na
etykiecie przymocowanej do akumulatora.
Stosownie do ich pojemności oraz
liczby akumulatory są dostarczone na paletach z siatką ochronną
albo w paczkach.
Manipulacja
Opakowanie jest dostosowane do
manipulacji i przechowywania z wyjątkiem instrukcji szczególnych.
Dostosować każde urządzenie podnoszące do wagi akumulatora. Zawór
ładujący nie może być narażony na uderzenia. Manipulować
ostrożnie.
Przechowywanie
Akumulatory muszą być przechowywane
poziomo. Używając oryginalnych opakowań nie zaleca się gromadzenia
akumulatorów w stosach z wyjątkiem akumulatorów o objętości poniżej
4 litrów (maksymalnie 2 warstwy).
Miejsce przechowywania musi być przewiewne i
suche. Nie wystawiać na działanie ognia w celu ogrzania. Po 6
latach przechowywania należy wymienić wszystkie części
elastomerowe.
2. OZNACZENIA
OZNACZENIA NA KORPUSIE
AKUMULATORA
W związku z klasyfikacją w IV
kategorii zgodnie z dyrektywą 97/23/CE, korpus akumulatora ma
następujące oznaczenia, wykonane we wzmocnionej strefie aby nie
osłabiać pojemnika ciśnieniowego:
• « Logo » producenta, miejsce
produkcji korpusu,
• Rok produkcji,
• Numer seryjny korpusu,
• Maksymalne ciśnienie robocze w
bar,
• Temperatury pracy w oC,
• Pojemność w litrach,
• Grupa cieczy,
• Ciśnienie próby w bar,
• Data próby :
miesiąc/rok,
• logo CE,
• Numer organizacji
notyfikowanej.
Surowo zabroniona
jest:
Modyfikacja oznaczania bez
uprzedniego upoważnienia producenta korpusu akumulatora,
Grawerowanie lub rycie na
cylindrycznej strefie akumulatora.
Uzupełniające oznakowanie dla
szczególnych wymagań jest wykonane przez producenta we wzmocnionej
półkulistej strefie za oznakowaniem oryginalnym. Podczas okresowych
testów pieczęć musi być wykonana we wzmocnionej strefie, za
oznaczeniem początkowym.
3.
INSTALOWANIE
Przed zainstalowaniem akumulatora
trzeba zbadać go wizualnie, by dostrzegać przypuszczalne
uszkodzenia.
Dla optymalnego działania,
akumulator powinien zostać zainstalowany tak blisko odbiornika jak
to możliwe.
Może on zostać zainstalowany
pionowo, z zaworem lub śrubą napełniającą zorientowaną ku górze,
albo poziomo.
• W swej standardowej wersji
pojemnik ciśnieniowy jest dostarczony malowany na zewnątrz.
Użytkownik końcowy może zastosować ochronę przeciw zewnętrznej
korozji (malowanie lub inne oddziaływanie). Trzeba jednak być
pewnym zgodności oddziaływania antykorozyjnego z materiałem korpusu
hydroakumulatora dla temperatur pracy.
• Unikać ustawiania w
otworach
• Sprawdzić warunki otoczenia i
jeśli to konieczne chronić od źródeł ciepła, pól elektrycznych i
magnetycznych, od błyskawic, wilgoci, surowych warunków.
• Zapewnić 200 mm przestrzeni poza
zaworem gazowym, powietrza, by umożliwić montaż napełniacza i
kontrolę ciśnienia,
• Umożliwić dostęp do otworu
rozładowania,
• Oznakowania wygrawerowane na
akumulatorze muszą pozostać widoczne.
• Zainstalować akumulator w taki
sposób, by połączenia rurowe do których akumulator jest podłączony
bezpośrednio lub pośrednio nie powodowały żadnych nadmiernych
naprężeń.
• Korpus akumulatora umocować
sztywno w stałym punkcie. Zabezpieczyć na wypadek pęknięcia
przewodów hydraulicznych.
•
Podłączać akumulator do układu hydraulicznego za pomocą elementów
złącznych (przyłączy, kołnierzy)
• Sprawdzić zgodność cieczy roboczej
z materiałem korpusu, pęcherza oraz z hydraulicznym olejem
mineralnym używanym podczas testów. Typ cieczy roboczej:
hydrauliczny olej mineralny. W przypadku innych cieczy roboczych
prosimy o konsultację z naszym działem technicznym.
• Sprawdzić czy maksymalne
dopuszczalne ciśnienie akumulatora jest równe albo wyższe od
wartości ciśnienia układu hydraulicznego.
• Sprawdzić czy zachowane są limity
ciśnienia i temperatury:
- Wyposażyć układ hydrauliczny w
zawór maksymalny ustawiony na ciśnienie nie wyższe niż dopuszczalne
ciśnienie robocze hydroakumulatora.
- Przewidzieć czy konieczne jest
zastosowanie głowicy bezpieczeństwa, by usunąć ryzyko nadciśnienia
związanego ze zjawiskami termodynamicznymi.
• Wyposażyć układ hydrauliczny w
filtr i/lub dokonywać przeglądów wnętrza tak często jak to
konieczne, jeśli użyto cieczy ściernych.
Surowo zabrania się:
• Dodawania jakichkolwiek części do
akumulatora poprzez spawanie, nitowanie, przykręcanie.
• Wykonywania jakichkolwiek
operacji, które mogłyby zmienić charakterystykę mechaniczną
akumulatora
• Stosowania akumulatora jako części
konstrukcyjnej: Nie może przenosić żadnych naprężeń ani
obciążeń.
• Modyfikacji akumulatora bez
uprzedniej zgody producenta.
• Używania innych części zamiennych
niż tych sprzedawanych przez Hydro Leduc.
Ładowanie
Akumulator może być ładowany przed
albo po umieszczeniu w układzie hydraulicznym.
• Przymocować akumulator,
• Zdefiniować strefę bezpieczeństwa
na zewnątrz instalacji,
• Sprawdzić lub napełnić akumulator
za pomocą zestawu do napełniania i sprawdzania ciśnienia
hydroakumulatorów (zob. instrukcja obsługi zestawu do napełniania
hydroakumulatorów),
• Nie przekraczać maksymalnego
ciśnienia wyszczególnionego przez producenta : prosimy postępować
zgodnie z instrukcjami na korpusie hydroakumulatora i na etykiecie
identyfikacyjnej producenta,
• Nie ładuj i nie rozładowuj
hydroakumulatora w sposób ciągły, by zapobiec uszkodzeniom
hydroakumulatora.
• Sprawdź szczelność zaworu
ładującego (np. wodą z mydłem).
Surowo zabrania się stosowania
gazów zawierających tlen, lub sprężonego powietrza ze s
prężarki.
Niebezpieczeństwo
eksplozji
Stosować jedynie suchy azot z
butli.
4. URUCHOMIENIE
Ładowanie ciśnieniem
hydraulicznym
Sprawdzić poprzednie ciśnienie
ładowania,
• Ciśnienie hydrauliczne nie może
nigdy przewyższyć maksymalnego ciśnienia roboczego
wyszczególnionego na korpusie akumulatora, a także na etykiecie
identyfikacyjnej producenta.
5.
OBSŁUGA I KONTROLA
• Używać wyłącznie części Hydro
Leduc.
• Sprawdzić ciśnienie ładowania
podczas pierwszych tygodni pracy i doładować okresowo (co tydzień,
co miesiąc, co pół roku, co roku) odpowiednio do strat.
• Okresowo sprawdzić akumulator
wizualnie, by dostrzec jakiś znak uszkodzenia, na przykład korozję,
deformację...
• Sprawdzić minimalną grubość ścian
zbiornika ciśnienia: zobacz tabela
•
Regularne przeglądy stanu akumulatora i ponowne testy: wykonywane
zgodnie z przepisami kraju, w którym akumulatory są
stosowane.
• Naprężenia: poradź się działu
technicznego producenta.
Należy umożliwić rozładowanie
układu albo odizolowanie akumulatora z obwodu ciśnienia. Przed
usunięciem akumulatora z układu hydraulicznego obwodu, należy
upewnić się, że w układzie nie ma ciśnienia. W przypadku
rozbierania, czyszczenia i ponownego montażu prosimy skontaktować
się z działem technicznym producenta.
Rozładować akumulator przy pomocy
zestawu do ładowania i sprawdzania hydroakumulatorów przed każdą
interwencją. Części zapasowe: proszę używać oryginalnych
części.
Nie wolno użytkownikowi końcowemu
modyfikować żadnej części całego elementu bez konsultacji z
producentem. Akumulator jest całym elementem złożonym z kilku
innych elementów. Wszelkie modyfikacje wykonane bez uprzedniej
zgody producenta oraz zawiadomienia organizacji notyfikującej
sprawia, że certyfikacja CE wygasa.
6. ZNISZCZENIE I RECYKLING
AKUMULATORA
Przed zniszczeniem lub recyklingiem
akumulatora: rozładować całkowicie i usunąć zawór. Jeśli niezbędne,
dokonać dekontaminacji.