[CeDeWu]
Kategoria: Medycyna > Farmakologia i farmacja
, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących
kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami
rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować
dzięki...
Pełen opis produktu 'Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego' »
Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji
marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu
wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele
dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do
lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy
decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać
pacjentowi, są zupełnie niezależne.
W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy
farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są
przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy
marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań
prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one
zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało
się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z
nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to
ankieta skierowana do lekarzy.
Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy
istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest
surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in.
ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów,
zawierania transakcji ",coś za coś",. W Polsce dotąd nie
przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i
przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w
tej publikacji wydają się niezwykle cenne.
Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy
chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy
farmaceutyczne oraz jak są ",widziani oczami", przedstawicieli
medycznych. Stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu
farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący ",w terenie",
reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do
nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także
godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się
nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami
dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm
farmaceutycznych.