[Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego]
Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki
Bawimy się w polski 1. Podręcznik i ćwiczenia z
kluczem do nauki języka polskiego dla dzieci + 2 CD. Nowe
4 wydanie Bawimy się w Polski służy do nauki
języka...
Pełen opis produktu 'Bawimy się w polski 1. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego dla dzieci [Aleksandra Achtelik, Bernadeta Niesporek-Szamburska]' »
Bawimy się w polski 1. Podręcznik i ćwiczenia z kluczem do nauki
języka polskiego dla dzieci + 2 CD. Nowe 4 wydanie Bawimy się w
Polski służy do nauki języka polskiego jako obcego, jest zestawem
pomocy dydaktycznych złożonym z podręcznika oraz zeszytu ćwiczeń i
klucza do zadań z komentarzem dydaktycznym wraz z płytami CD.
Podręcznik ten przeznaczony jest szczególnie dla dzieci
polonijnych w wieku od 8 do 12 lat.
Umożliwia dzieciom poznanie słownictwa i zwrotów oraz form
wypowiedzi. Razem z bohaterami-rówieśnikami w codziennych
sytuacjach poznają one także polskie zwyczaje i tradycje.
Autorki, konstruując teksty dialogów i ćwiczeń wykorzystały
nowoczesne metody nauczania języka polskiego jako obcego, opierając
się przede wszystkim na metodzie komunikacyjnej. Podręcznik
adresowany jest do dzieci uczących się języka polskiego za granica
jako pierwszego lub drugiego, przede wszystkim dla dzieci
polonijnych, zwłaszcza tych urodzonych za granicą, które
wychowują się w środowisku obcojęzycznym. Przewidywany wiek
odbiorcy: 8 - 12 lat. "Bawimy się w polski" to najlepszy
podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci i młodzieży
przebywających za granicą! Z bohaterami książki, Krysią,
Markiem, Anią i Pawłem, dzieci poznają język polski: słownictwo i
zwroty oraz formy wypowiedzi wykorzystywane w codziennej
komunikacji, a także polskie realia kulturowe. Bohaterowie książki
wprowadzą młodych odbiorców w codzienne sytuacje (w szkole, w domu,
w sklepie, w zabawie), a także przybliżą wiedzę o polskich
zwyczajach i tradycjach. "Bawimy się w polski 1" to świat komiksu,
to kolorowanki, gry i zabawy językowe. Autorki, konstruując teksty
dialogów i ćwiczeń, wykorzystały nowoczesne metody nauczania języka
polskiego jako obcego i jako ojczystego, przede wszystkim metodę
komunikacyjną, wprowadziły też elementy gramatyki. Do
podręcznika Bawimy się w Polski dołączone są: - zeszyt
ćwiczeń;
- klucz do zadań z propozycjami metodycznymi dla nauczycieli;
- płyta z tekstami, piosenkami i wierszami dla dzieci i młodzieży.
Bawimy się w Polski - Podręcznik SPIS TREŚCI:
Lekcja 1. Dzień Dobry! - 7
Lekcja 2. W klasie - 12
Lekcja 3. Ile masz lat - 17
Lekcja 4. Mam długie włosy - 23
Lekcja 5. W sklepie papierniczym - 28
Lekcja 6. Powtarzamy: Kot, który mówi - 33
Lekcja 7. Na basenie - 36
Lekcja 8. Rozmowa z babcią - 40
Lekcja 9. Czym się interesujesz? - 44
Lekcja 10. Droga do domu - 48
Lekcja 11. Spotkanie u Marka - 54
Lekcja 12. Powtarzamy: Jesteśmy razem - 59
Lekcja 13. Szkolna dyskoteka - 62
Lekcja 14. Mój tata jest lekarzem - 66
Lekcja 15. Andrzejki. Zabawy i wróżby (spotkania z tradycją) -
71
Lekcja 16. Krysiu, gdzie jesteś? - 76
Lekcja 17. Nie lubię... Nazwy potraw - 82
Lekcja 18. Powtarzamy: Krysia i Marek grymaszą -
86
Lekcja 19. Utrwalenie: Niezwykłe przygody i zwykły
dzień - 89
Lekcja 20. Test końcowy - 105
Bawimy się w Polski - Zeszyt Ćwiczeń SPIS
TREŚCI:
Lekcja 1. Dzień Dobry! - 7
Lekcja 2. W klasie - 10
Lekcja 3. Ile masz lat - 16
Lekcja 4. Mam długie włosy - 20
Lekcja 5. W sklepie papierniczym - 23
Lekcja 6. Powtarzamy: Kot, który mówi - 28
Lekcja 7. Na basenie - 34
Lekcja 8. Rozmowa z babcią - 39
Lekcja 9. Czym się interesujesz? - 44
Lekcja 10. Droga do domu - 48
Lekcja 11. Spotkanie u Marka - 52
Lekcja 12. Powtarzamy: Jesteśmy razem - 59
Lekcja 13. Szkolna dyskoteka - 64
Lekcja 14. Mój tata jest lekarzem - 69
Lekcja 15. Andrzejki. Zabawy i wróżby (spotkania z tradycją) -
74
Lekcja 16. Krysiu, gdzie jesteś? - 77
Lekcja 17. Nie lubię... Nazwy potraw - 80
Lekcja 18. Powtarzamy: Krysia i Marek grymaszą -
84
Klucz do zadań z komentarzem dydaktycznym
Aleksandra Achtelik - doktor, adiunkt w Instytucie
Nauk o Kulturze Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach,
wicedyrektor Szkoły Języka i Kultury Polskiej (od 2006), lektor
języka polskiego jako obcego. Jej zainteresowania badawcze
ogniskują się wokół problematyki z zakresu antropologii miasta i
antropologii literatury. Od kilkunastu lat zajmuje się także
metodyką nauczania jpjo oraz nauczaniem kultury polskiej
cudzoziemców. Jest współautorką podręczników Miło mipanią poznać.
Język polski w sytuacjach komunikacyjnych oraz Bawimy się w polski
1. Podręcznikdo nauki języka polskiego dla dzieci (Katowice 2009),
a także publikacji Bądź naB1. Zbiór zadań z języka polskiego oraz
przykładowe testy certyfikatowe dla poziomu B1, współredaktorką
tomów Sztuka czy rzemiosło? Nauczyć Polski i polskiego (Katowice
2007, wespół z Jolantą Tambor) oraz Sztuka i rzemiosło. Nauczyć
Polski i polskiego(Katowice 2010, wspólnie z Małgorzatą Kitą oraz
Jolantą Tambor), a także licznych artykułów naukowych
zamieszczanych w tomach zbiorowych. [2012]
Bernadeta Niesporek-Szamburska - dr hab. prof. UŚ,
językoznawca, dydaktyk w Katedrze Dydaktyki Języka i Literatury
Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania
badawcze skupiają się wokół: języka dziecka, językowego obrazu
świata dzieci i młodzieży, a także wokół języka i stylu literatury
dla dzieci i młodzieży. Autorka książek: Język wierszy dla dzieci
(na materiale „Świerszczyka”) (1990), Językowy obraz pór roku i
tradycji kulturowych w twórczości dzieci (2004), Dziecko w świecie
języka (współautorki: H. Synowiec, D. Bula, D. Krzyżyk) (2004), O
dialogu kultur w edukacji polonistycznej (na poziomie szkoły
podstawowej) (współautor: A. Kołodziej), redaktorka i
współredaktorka tomów Dziecko - język - tekst, Wiedza o języku i
kompetencje językowe uczniów.[31.05.2012]