[Difin]
Kategoria: Książki / Literatura obcojęzyczna
i doświadczeń emocjonalnych.Sięgnij po książkę Na dobry
początek…, która zawiera nuty 27 piosenek skomponowanych
przez Macieja Kołodziejskiego do słów Katarzyny Moskal-Kozakoraz
wyodrębnione...
Pełen opis produktu 'Na dobry początek. Zbiór piosenek i zabaw muzyczno-ruchowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym' »
Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem, który chce w twórczy
sposób:- budować słownik muzyczny dziecka, a poprzez to rozwinąć
jego audiację, zdolności muzyczne tonalne i rytmiczne, umiejętności
wokalne i ruchowe bez względu na poziom własnych kompetencji
muzycznych,- wspierać dziecko w odczuwaniu, poznawaniu i rozumieniu
rzeczywistości, budowaniu autoekspresji z wykorzystaniem jego
naturalnej spontaniczności,- zapewnić wielostronny rozwój dziecka w
zróżnicowany sposób, wprowadzać autorski materiał muzyczny oparty
na wielu skalach muzycznych,- stworzyć dziecku przestrzeń do
budowania relacji społecznych i doświadczeń emocjonalnych.Sięgnij
po książkę Na dobry początek…, która zawiera nuty 27 piosenek
skomponowanych przez Macieja Kołodziejskiego do słów Katarzyny
Moskal-Kozakoraz wyodrębnione z nich motywy tonalne i rytmiczne, 20
autorskich śpiewanek i rytmiczanek (wszystko nagrane na CD) i wiele
pomysłów na zabawy muzyczno-ruchowe.Propozycje te są nie tylko
praktyczną egzempli?kacją podejścia autorów do umuzykalniania
dzieci, ale także swoistym odwołaniem do teorii uczenia się muzyki
Edwina E. Gordona, koncepcji edukacyjno-muzycznych C. Orffa, E.
Jaques-Dalcroze’a, Z. Kodály’a oraz teorii inteligencji wielorakich
Howarda Gardnera.Muzyka, ruch, język i zabawa są ściśle powiązane i
mogą się przenikać, a zarazem wchodzić w interakcje, nie tylko w
edukacji muzycznej, ale również w pedagogice integracyjnej i
edukacji specjalnej. Utwory inspirujące ruch, taniec, odgrywanie
ról, język i ekspresja emocjonalna stanowią ważną część programu
nauczaniai uczenia się dzieci najmłodszych. W muzykoterapii dzieci
zaś, systematyczne korzystanie z piosenek jest jednym z
podstawowych narzędzi, które terapeuta ma do dyspozycji, ponieważ w
prawie wszystkich jej rodzajach piosenki wykorzystywane są do
zachęcania do nawiązywania kontaktów, wspierania relacji lub
wzajemnej pomocy, a więc służą dynamice rozwoju społecznego i
emocjonalnego.Autorzy książki przygotowali także dodatkowe wersje
nagrań (już wkrótce w sprzedaży):1. Śpiewanki i rytmiczanki w
wersji mp3 – gotowe nagrania 10 śpiewanek (krótkich form
melodycznych bez słów na różnych skalach i metrum)i 10 rytmiczanek
(krótkich form rytmicznych, opartych na różnym metrum i sylabie
neutralnej).2. Aranże w wersji mp3 – instrumentalne wersje 27
autorskich piosenek z książki wraz z gotowymi nagraniami motywów
tonalnych i rytmicznych do słuchaniai imitowania przez dzieci.
Materiał służy rozwijaniu słownika muzycznego dzieci oraz umożliwia
wykorzystanie piosenek podczas zajęć muzycznych, uroczystościi
innych zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych i pozaszkolnych.3.
Elektroniczną wersję płyty CD dołączonej do książki w formacie mp3.