[Bez Maski]
Kategoria: Sport>Wychowanie fizyczne>Metodyka i dydaktykaWysyłka: do 3 dni
Wrocław 2014, wydanie 1, format 125 x 195, objętość 344 str.,
oprawa miękka Książka, która dotyczy pracy trenerów,
szefów działów szkoleń, wykładowców, nauczycieli, twórców
form e-le...
Pełen opis produktu 'Szkolenia oparte na dowodach Poradnik dla trenerów' »
Wrocław 2014, wydanie 1, format 125 x 195, objętość 344 str.,
oprawa miękka Książka, która dotyczy pracy trenerów, szefów działów
szkoleń, wykładowców, nauczycieli, twórców form e-learningowych.
Opisuje badania dotyczące kwestii, z którymi spotykają się w
zawodowej codzienności. Mowa w niej o sprawdzonych i skutecznych
metodach służących podnoszeniu jakości i efektywności uczenia się.
Wiele powszechnych praktyk szkoleniowych częściej wykorzystuje
raczej szkoleniowe mody i mity, niż metody, które będąc oparte na
dowodach przynoszą rzeczywiste efekty. Książka ta jest skutecznym
poradnikiem pomagającym wykorzystać dowody i prawidłowości
psychologii uczenia się podczas przygotowywania programu
szkoleniowego (nauczania). Dzięki niej można przekonać się, w jaki
sposób, opierając się na dowodach, zaoszczędzić pieniądze i czas,
zazwyczaj marnotrawione na nieefektywne mody szkoleniowe.Spis
treściPodziękowaniaWprowadzenieRozdział 1Mody i fikcje
szkolenioweKrew, żółć, czarna żółć i flegmaCzym jest praktyka
oparta na dowodach(evidence-based practice)?Mit szkoleniowy nr 1:
Style uczenia sięMit szkoleniowy nr 2: Technologiczne panaceaMit
szkoleniowy nr 3: Im bardziej im siępodoba, tym więcej się ucząMit
szkoleniowy nr 4: Opowieści, gry i tympodobne pobudzają proces
uczenia sięCo to znaczy "użyteczne dowody"?Ograniczenia praktyki
szkoleniowej opartejna dowodachWnioskiCo z tego wynika?CZĘŚĆ
IPROCES UCZENIA SIĘ I ELEMENTY KSZTAŁCENIARozdział 2Nauczanie
oparte na mechanizmach funkcjonowania mózguCzym jest nauczanie
oparte na mechanizmach funkcjonowania mózgu?Granice ludzkiej
pamięciPamięć długotrwała i proces uczenia sięKompetencja a
funkcjonowanie mózguNauczanie oparte na mechanizmach funkcjonowania
mózguWnioskiCo z tego wynika?Rozdział 3Treści omówione to nie
treści przyswojoneTreści omówione a treści przyswojoneCo to znaczy
"treści omówione"?Trzy cele edukacyjneTrzy style kształceniaŚrodki
przekazu, tryby i metody w praktyce szkoleniowejWnioskiCo z tego
wynika?Rozdział 4Style kształceniaProjekty szkoleńCzym jest "styl
kształcenia"?Styl prezentacyjnyStyl sekwencyjnyStyl
symulacyjnyStyle kształcenia a funkcjonowanie mózguDowody dotyczące
stylów kształceniaWnioskiCo z tego wynika?CZĘŚĆ IIJAK OPIERAJĄC SIĘ
NA DOWODACH WYKORZYSTYWAĆ OBRAZY I TEKST?Rozdział 5Pozwól
zobaczyćNiewykorzystana moc grafikiCo to jest element graficzny?Czy
elementy graficzne mogąznacząco podnosić efektywność uczenia
się?Elementy graficzne a funkcjonowanie mózguDla kogo
grafika?Więcej niż slajd z dyniąJakie rodzaje wizualizacji są
najbardziejefektywne?WnioskiCo z tego wynika?Rozdział 6Wyjaśnij, co
zobaczyliMoc objaśnieńCzym są objaśnienia?W jaki sposób objaśniać
elementy wizualne: za pomocą tekstu, opisu dźwiękowego czy obu form
jednocześnie?Objaśnianie elementów wizualnych za pomocą tekstu i
opisu dźwiękowego Objaśnienia a funkcjonowanie mózguObjaśnianie
elementów wizualnych z wykorzystaniem tekstuWnioskiCo z tego
wynika?Rozdział 7Dopasuj do odbiorcówObecność społecznaNa czym
polega dopasowanie do odbiorcy?Oceny zajęć a obecność
społecznaDopasowanie do odbiorców a funkcjonowanie mózguJaki ton
wypowiedzi jest lepszy:bezpośredni czy formalny?Trener jako
gospodarz szkoleniaCzy wirtualne postacielub wizerunki osób
prowadzącychpodnoszą efektywność uczenia?Czy rodzaj i jakość głosu
mają znaczenie?Czy współpraca w grupie prowadzido wzrostu
efektywności uczenia się?Media społecznościowe -
postscriptumWnioskiCo z tego wynika?Rozdział 8Zachowaj umiarZ
jakiego powodu szkolenienie ma odpowiedniego tempa?Kiedy brakuje
umiaru?Kiedy opowieści zakłócająproces uczenia się?Czy ucząc się
słuchasz muzyki?Może to ty zbyt ciężko pracujesz?Kiedy obrazy
przeciążają mózg?WnioskiCo z tego wynika?CZĘŚĆ IIIZASTOSOWANIE
PRZYKŁADÓW I ĆWICZEŃ OPARTE NA DOWODACHRozdział 9Przyspieszaj
rozwój kompetencjiwykorzystując przykładySiła przykładówPrzykłady a
funkcjonowanie mózguPrzykłady w zadaniach rutynowychPrzykłady w
zdaniach strategicznychKiedy przykłady mogą szkodzić?Więcej o
przykładach i o mózguJak sprawić, aby przykładybyły
angażujące?WnioskiCo z tego wynika?Rozdział 10Zwiększaj korzyści
płynące z ćwiczeńPotęga ćwiczeńCzym są ćwiczenia?Czym są efektywne
ćwiczenia?Ćwiczenia a funkcjonowanie mózguJak wiele ćwiczeń?Który
moment jest najlepszy na ćwiczenia?Jak grupować zadania
praktyczne?Informacja zwrotnaWnioskiCo z tego wynika?CZĘŚĆ IVJAK
WYKORZYSTYWAĆ POTENCJAŁ STYLÓW KSZTAŁCENIA?Rozdział 11Prezentacje
oparte na zasadachPrezentacje są wszędzieCo to jest
prezentacjaoparta na zasadach?Jak stworzyć prezentacjęopartą na
zasadach?Co się może nie udaćna etapie przygotowania ogólnego?Co
się może nie udaćna etapie przygotowania szczegółowego?Co się może
nie udaćna etapie wykonania?WnioskiLista kontrolnaRozdział
12Struktura zajęć w stylu sekwencyjnymCzy zajęcia w stylu
sekwencyjnymmogą być atrakcyjne?Anatomia zajęć w stylu
sekwencyjnymMateriały i slajdy do zajęćw stylu sekwencyjnymPułapki
stylu sekwencyjnegoWnioskiLista kontfolnaRozdział 13Struktura zajęć
w stylu symulacyjnymSiła symulacjiAnatomia zajęć w stylu
symulacyjnymPułapki stylu symulacyjnegoŚrodki przekazu w stylu
symulacyjnymWnioskiLista kontrolnaCZĘŚĆ VCO DALEJ?Rozdział 14Czym
zastąpić mody i fikcje szkoleniowe?Krew, żółć, czarna żółć i
flegmaMit szkoleniowy nr 1: Style uczenia sięMit szkoleniowy nr
2:Technologiczne panaceaMit szkoleniowy nr 3:Im bardziej im się
podoba,tym więcej się ucząMit szkoleniowy nr 4: Opowieści, gryi tym
podobne pobudzają proces uczenia sięCo
dalej?WnioskiBibliografiaSłownik terminówIndeks...