[MT Biznes Sp. z o.o.]
Kategoria: BiznesWysyłka: do 3 dni
Nie walcz z rywalami – spraw, by stali siÄ nieistotni. Firmy od
dawna angażujÄ
siÄ w otwarte konkurowanie w pogoni za trwaÅym,
zyskownym wzrostem. WalczÄ
o przewagÄ nad konkurencjÄ
, toczÄ
boje...
Pełen opis produktu 'Strategia błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna.' »
Nie walcz z rywalami – spraw, by stali się
nieistotni.<br> <br> Firmy od dawna angażują się w
otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem.
Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i
starają się różnicować ofertę.<br> Jednak w dzisiejszych
przepełnionych konkurentami branżach wynikiem takiego konkurowania
jest jedynie „czerwony ocean" rywali walczących o
kurczącą się pulę zysków. W książce podważającej wszystko, o czym
sądziliśmy, ze jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne
do osiągnięcia strategicznego sukcesu, W. Chan Kim i Renee
Mauborgne twierdzą, ze podczas gdy większość firm konkuruje w
takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz
mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego
wzrostu w przyszłości.<br> Opierając się na badaniach 150
posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i
trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które
osiągną wiodącą pozycję w przyszłości, odniosą swój sukces nie
dzięki zwycięstwu nad konkurentami, lecz przez stworzenie
„błękitnych oceanów" wolnej przestrzeni rynkowej, będącej
doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne
— określane mianem „innowacji wartości"
— prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm,
jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy
popyt. Strategia błękitnego oceanu stanowi systematyczne podejście
do czynienia konkurencji nieistotną. To książka zmieniająca ramy
myślenia — Kim i Mauborgne prezentują sprawdzony schemat
analityczny i zestaw narzędzi do skutecznego stworzenia i zajęcia
błękitnych oceanów. Badając szerokie spektrum posunięć
strategicznych w przeróżnych branżach, wskazują na sześć reguł,
które powinna zastosować każda firma chcąca z powodzeniem stworzyć
i zrealizować strategię błękitnego oceanu. Te sześć reguł pokazuje,
jak zrekonstruować granice rynku, jak koncentrować się na szerokiej
wizji, sięgać poza istniejący popyt, właściwie ustalić sekwencję
strategiczną, przezwyciężyć przeszkody organizacyjne i wbudować w
strategię jej realizację.<br> Nie poddając się tradycyjnemu
myśleniu o strategu, ta przełomowa książka wytycza „nową,
śmiałą drogę do przyszłego zwycięstwa".<br>