Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
Włączyłeś filtrowanie wyników wyszukiwania. Aby znaleźć więcej produktów wyłącz część lub wszystkie filtry.
  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Wydawnictwa naukowe i popularno-naukowe>Wydawnictwa naukoweWysyłka: do 3 dni

    Edukacja, Rehabilitacja I Socjalizacja Osób Niepełnosprawnych Są Przedmiotem Licznych Dyskursów Na Gruncie Medycyny, Psychologii, Socjologii, Prawa, Antropologii, Pedagogiki I Pedagogiki Spec... Pełen opis produktu 'Wybrane Aspekty Pracy Z Niepełnosprawnymi Tom I Serii "Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych"' »

    Edukacja, Rehabilitacja I Socjalizacja Osób Niepełnosprawnych Są Przedmiotem Licznych Dyskursów Na Gruncie Medycyny, Psychologii, Socjologii, Prawa, Antropologii, Pedagogiki I Pedagogiki Specjalnej. Rezultatem Tego Jest Wzmocnienie Troski O Osoby Będące W Gorszej Sytuacji Rozwojowej, Czy Społecznej. Trudno Jednak Obecny Stan Uznać Za Zadowalający. Nadal W Wielu Obszarach Działalności Jest Zbyt Wiele Zaniedbań. Jednym Z Ważnych Celów Zapoczątkowanej Tym Tomem Serii, Jest Zapoznanie Polskiego Czytelnika Z Badaniami Nad Sytuacją Osób Niepełnosprawnych U Naszych Sąsiadów - Czechów I Słowaków. Porównanie To Może Być Dla Nas Bardzo Pouczające.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Wybrane Aspekty Pracy Z Niepełnosprawnymi Tom I Serii "Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych"

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Podręczniki / EdukacjaWysyłka: do 3 dni

    W Książce Rozpatrywane Są Opinie Dzieci W Wieku Sześciu I Dziesięciu Lat Na Temat Osób Niepełnosprawnych, Uzyskane Metodą Badań Sondażowych Oraz Metodą Indywidualnych Przypadków. Badaniom Pod... Pełen opis produktu 'Osoby Niepełnosprawne W Opiniach Dzieci' »

    W Książce Rozpatrywane Są Opinie Dzieci W Wieku Sześciu I Dziesięciu Lat Na Temat Osób Niepełnosprawnych, Uzyskane Metodą Badań Sondażowych Oraz Metodą Indywidualnych Przypadków. Badaniom Poddano Trzy Grupy Osób: Dzieci, Ich Rodziców Oraz Nauczycieli. Głównymi Kryteriami Doboru W Odniesieniu Do Dzieci Były: Wiek, Płeć Oraz Doświadczenia Związane Z Osobami Niepełnosprawnymi (w Rodzinach, Placówkach Masowych I Integracyjnych). Kryterium Doboru Grupy Rodziców Było Posiadanie Dziecka Objętego Programem Badawczym. W Badaniach Wzięły Również Udział Nauczycielki Pracujące Z Dziećmi W Placówkach Integracyjnych I Masowych.Głównym Celem Badań Było Ukazanie, Jak Jednostka Spostrzega Osoby Niepełnosprawne, Oraz Ustalenie Wspólnych Cech Badanego Zjawiska Dla Wszystkich Osób Objętych Badaniami. Autorka Starała Się Odpowiedzieć Na Pytanie: Jak Dzieci Sześcioletnie I Dziesięcioletnie Spostrzegają Osoby Niepełnosprawne Oraz Jakie Czynniki Różnicują Kształtujący Się Obraz Osoby Niepełnosprawnej U Dziecka?Treści Przedstawione W Książce Mogą Stać Się źródłem Wiedzy, Inspiracji I Refleksji Dla Nauczycieli Przedszkoli Lub Klas I-III, Dyrektorów (przedszkoli I Szkół), Doradców Metodycznych, Studentów Pedagogiki Oraz Innych Osób, Które Profesjonalnie Zajmują Się Organizacją Warunków Edukacji Dzieci W Wieku Przedszkolnym I Wczesnoszkolnym.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Osoby Niepełnosprawne W Opiniach Dzieci

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Socjologia. SpołeczeństwoWysyłka: do 3 dni

    Oddajemy Do Rąk Czytelników 12, Ostatni Już Tom Serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych, Zatytułowany: Osobliwości Zabiegów Terapeutycznych W Otwartym śro... Pełen opis produktu 'Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. Tom 12' »

    Oddajemy Do Rąk Czytelników 12, Ostatni Już Tom Serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych, Zatytułowany: Osobliwości Zabiegów Terapeutycznych W Otwartym środowisku Społecznym. Tom Ten Poświęcono W Głównej Mierze Różnorodnym Formom Oddziaływania Podmiotów środowiska Społecznego, W Tym Głównie Rodziny, Na Rzecz Usamodzielniania, Upodmiotowiania Osób Niepełnosprawnych. W Stosowanych Zabiegach Terapeutycznych Ukierunkowanych Na Treści Modelu Społecznego Coraz Częściej Korzysta Się Z Wiedzy I Przesłanek Nauk Humanistycznych, W Których To Jednostka, W Naszym Przypadku Niepełnosprawna, Postrzega świat Subiektywnie, Uczestnicząc W Nim Na Zasadzie Własnej Aktywności, Podejmowania Różnorodnych Zadań, Poszukiwania Swojego Miejsca.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. Tom 12

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Podręczniki / Edukacja>Podręczniki dla nauczycieli. Pomoce dydaktyczneWysyłka: do 3 dni

    Niepełnosprawnych I Postawy Społeczeństwa Wobec Nich. Rozdział Drugi Jest Poświęcony Problemom Edukacyjnym. Analizie Zostały Poddane Wiedza I Postawy Nauczycieli I Rówieśników Wobec Uczniów Niepełnosprawnych... Pełen opis produktu 'Nauczyciel Języków Obcych I Jego Niepełnosprawni Uczniowie' »

    Niniejsze Opracowanie Ma Na Celu Przybliżenie Ważnej, Lecz Niedostatecznie Uwzględnianej Lub Wręcz Pomijanej W Kształceniu Przyszłych Nauczycieli Problematyki. Niedostateczna Wiedza Nauczycieli O Trudnościach Oraz Możliwościach Uczniów O Innych Prawidłowościach Rozwojowych, O Ich Problemach Psychologicznych I Społecznych, Błędne Przekonania I Postawy Dotyczące Roli Integracji Społecznej, Brak Odpowiedniego Przygotowania Metodycznego Powodują Liczne Nieporozumienia W Kontaktach Z Nimi I Ograniczają Efektywność Oddziaływań Dydaktycznych, Terapeutycznych I Wychowawczych.Analizie Zagadnień Teoretycznych I Wynikających Z Niej Wnioskom Są Poświęcone Trzy Rozdziały Opracowania. W Rozdziale Pierwszym Zostały Omówione Zagadnienie Niepełnosprawności W Aspekcie Społecznym Oraz Postrzeganie Osób Niepełnosprawnych I Postawy Społeczeństwa Wobec Nich. Rozdział Drugi Jest Poświęcony Problemom Edukacyjnym. Analizie Zostały Poddane Wiedza I Postawy Nauczycieli I Rówieśników Wobec Uczniów Niepełnosprawnych Oraz Został Omówiony Stan Obecny I Tendencje W Kształceniu Specjalnym (tj. Kształceniu Uczniów Potrzebujących Specjalnej Pomocy) W Polsce I W Europie. W Rozdziale Trzecim Są Przedstawione Zalety, Trudności I Warunki Efektywnej Realizacji Idei Integracji Oraz Sugestie Dotyczące Kształcenia Nauczycieli.Kolejny Rozdział Jest Próbą Przybliżenia Nauczycielom Języków Obcych I Kandydatom Do Tego Zawodu Problemów Uczniów Niepełnosprawnych (z Rożnymi Deficytami I Zaburzeniami) W Zależności Od Rodzaju Niepełnosprawności. Analizie Poddane Zostały Te Niepełnosprawności, Z Którymi Najczęściej Się Może Spotkać Nauczyciel W Szkołach Masowych. W Każdym Z Siedmiu Podrozdziałów Zostały Nakreślone Zarys Niepełnosprawności Oraz Przyczyny, Objawy I Charakterystyczne Zachowanie Uczniów, Skutki Niepełnosprawności I Trudności Psychologiczne, Dydaktyczne I Społeczne, A Także Są Sformułowane Wskazania Dydaktyczne W Odniesieniu Do Nauczania Języków Obcych.Niepełnosprawność, Deficyty Rozwojowe, Zaburzenia I Trudności Mają Jednak Bardzo Indywidualny Charakter, Rożny Zakres I Głębokość, Mogą Dotyczyć Rożnych Aspektów, Mogą Być Sprzężone, Dlatego Ich Opis Został Ograniczony Do Najczęściej Występujących Problemów.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Nauczyciel Języków Obcych I Jego Niepełnosprawni Uczniowie

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Socjologia. SpołeczeństwoWysyłka: do 3 dni

    Zainteresowanie Osobami Z Różnymi Rodzajami Dysfunkcji, Ich Potrzebami I Możliwościami Podlega Ciągłej Ewolucji. Analizując Dane Z Literatury Omawiającej Problemy Osób Niepełnosprawnych W Cią... Pełen opis produktu 'Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. Tom 4 Serii' »

    Zainteresowanie Osobami Z Różnymi Rodzajami Dysfunkcji, Ich Potrzebami I Możliwościami Podlega Ciągłej Ewolucji. Analizując Dane Z Literatury Omawiającej Problemy Osób Niepełnosprawnych W Ciągu Ostatnich Stu Lat, Można Zaobserwować Zmiany W Podejściu Do Procesu Terapii, Edukacji, Socjalizacji I Rehabilitacji. Obecnie Poglądy Na Funkcjonowanie Osób Niepełnosprawnych Wskazują Na Celowość I Trafność W Podejmowaniu Przez Nie Same Decyzji I Branie Odpowiedzialności Za Swoje Postawy I Rozwój. W Książce Znajdziemy M.in. Rozważania Na Temat Poczucia Jakości życia Niepełnosprawnych, Pozytywnych Postaw Społecznych Warunkujących Skuteczną Rehabilitację, Problemu Zapomnianych Niepełnosprawnych Pacjentów, Psychologicznych Wyznaczników Walki Z Chorobą, Statusu Osób Niepełnosprawnych, Metod Terapii Wobec Dzieci Z Defektami. Zawarte W Publikacji Treści Powinny Przyczynić Się Do Poszerzenia I Upowszechnienia Wiedzy W Obszarze Tak Trudnym I Skomplikowanym, Jakim Jest Praca Z Osobami Niepełnosprawnymi.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. Tom 4 Serii

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Podręczniki / EdukacjaWysyłka: do 3 dni

    Tom X "Edukacja Jako Proces Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych" Zawiera 20 Interesujących Artykułów, Które Wzbogacają Wiedzę Czytelnika O Istotne Elementy Pracy Z Osobami Niepełnosprawnymi.... Pełen opis produktu 'Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. Tom 10 Serii' »

    Tom X "Edukacja Jako Proces Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych" Zawiera 20 Interesujących Artykułów, Które Wzbogacają Wiedzę Czytelnika O Istotne Elementy Pracy Z Osobami Niepełnosprawnymi. Całość Opracowania Podzielona Została Na Cztery Części, Z Których Każda Zawiera (choć Ze Sobą Tematycznie Powiązane Zagadnienia) Artykuły Podporządkowane Tematyce W Nich Zawartej. I Część Poświęcona Jest Wskazaniu Na Ile Zabiegi Edukacyjne Pomagają W Przezwyciężaniu Trudności życiowych I Pozwalają łatwiej Osobie Niepełnosprawnej Włączać Się Do życia Społecznego. II Część Dotyczy Rozumienia Podmiotowości Osoby Niepełnosprawnej W Procesie Socjalizacyjnym. III Część To Instytucjonalne Podmioty Wspierające Osoby Niepełnosprawne W Procesie Przystosowywania Ich Do życia W świecie Dorosłych. IV Część Poświęcona Jest Rodzinie Jako Jednemu Z Podstawowych Czynników Uspołeczniania Osób Niepełnosprawnych. Wszystkie Te Opracowania W Sensie Merytorycznym, Jak I Praktycznym Wnoszą Do Praktyki Zawodowej Wiele Cennych Spostrzeżeń, Wniosków A Przede Wszystkim Możliwości Rozwiązywania Codziennych Trudności W Pracy Z Osobami Niepełnosprawnymi.Autorka Jest Przekonana, że Lektura Materiałów Zawartych W Przedstawionym Tomie Wzbudzi Dalsze Refleksje Idące W Kierunku Upodmiotowienia Osób Niepełnosprawnych W Polsce Począwszy Od Przedszkola A Na Uczelni Wyższej Kończąc. Wiele Treści Umieszczonych W Tym Tomie Może Stanowić Dobry Przewodnik Działań Dla Terapeutów, Wolontariuszy Oraz - A Może Szczególnie - Dla Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych.Znakomite Grono Specjalistów, Teoretyków I Praktyków Wniosło Do Prezentowanego Tomu Ogromny Wkład Pracy, Przemyśleń I Propozycji W Udoskonalaniu Szeroko Rozumianego Procesu Edukacji Społecznej I Włączaniu Osób Niepełnosprawnych Do Samorealizacji I Własnego Rozwoju.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. Tom 10 Serii

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweWysyłka: do 3 dni

    Umieszczenie Dziecka Niepełnosprawnego W Szkole Specjalnej, Wynikające Z Rekwalifikacji, Staje Się Porażką Decyzyjną. Mam Tu Na Myśli Przede Wszystkim Rodziców, Ale Też Nauczycieli I Dyrektorów... Pełen opis produktu 'Uwarunkowania Związane Z Przenoszeniem Uczniów Niepełnosprawnych Ze Szkół Integracyjnych Do Specjaln' »

    Umieszczenie Dziecka Niepełnosprawnego W Szkole Specjalnej, Wynikające Z Rekwalifikacji, Staje Się Porażką Decyzyjną. Mam Tu Na Myśli Przede Wszystkim Rodziców, Ale Też Nauczycieli I Dyrektorów Szkół Integracyjnych, Którzy Przyjmując Dziecko Ze Zróżnicowanymi Zaburzeniami Funkcjonalnymi, Decydują Się Na Zadanie Przekraczające Ich Możliwości Dydaktyczno-wychowawcze. Należy Jednak Zauważyć, że Uczniowie Zmieniający Placówkę (z Integracyjnej Na Specjalną) To Również Absolwenci Gimnazjów Niepodejmujący Dalszego Kształcenia W Systemie Edukacji Integracyjnej. Sygnalizowana W Książce Problematyka Zwraca Uwagę Na Fakt Selekcji "niewygodnej" Dla Ogólnej Idei Edukacji Integracyjnej. Wielu Jej Zwolenników Uważa, że Wszyscy Niepełnosprawni, Bez Względu Na Rodzaj I Stopień Niepełnosprawności, Powinni Być Objęci Nauczaniem Ogólnodostępnym. Mając Wątpliwość, Czy Integracja Jest Możliwa Dla Ogólnej Populacji Dzieci Z Niepełnosprawnością, Szczególnie Ze Sprzężonymi Zaburzeniami Rozwoju I Upośledzeniem Umysłowym W Stopniu Znacznym, Postanowiłam Zająć Się Tą Problematyką. Podjęty Temat Jest Wyrazem Wieloletniego Zainteresowania Zagadnieniem Rekwalifikacji Uczniów Z Niepełnosprawnością, Którzy Zmieniają Szkołę Często W Trakcie Roku Szkolnego. Badania Dały Mi Okazję Do Rozmów Z Nauczycielami Szkół Integracyjnych Na Temat Sytuacji Dzieci Z Niepełnosprawnością W Byłych Placówkach, Ich Możliwości I Trudności, Jakie Napotykają W Codziennej Pracy. Istotna Była Ocena Tej Sytuacji Przez Rodziców, Którzy Podejmowali Decyzję O Edukacji Dziecka W Kształceniu Integracyjnym. Interesowały Mnie Opinie, Czy Wybór Szkoły Integracyjnej Spełnił Ich Oczekiwania. Przeprowadzone Badania Wydają Się Kluczowe Dla Całego Systemu Edukacji Obejmującego Kształcenie Dzieci Niepełnosprawnych, Ale Też Umożliwiają Wyznaczenie Bardziej Szczegółowych Kierunków Badawczych I Szerszego Poznania Procesów Selekcji Międzyszkolnej Tej Grupy Uczniów. Tematem Niniejszej Rozprawy Stały Się Uwarunkowania Rekwalifikacji.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Uwarunkowania Związane Z Przenoszeniem Uczniów Niepełnosprawnych Ze Szkół Integracyjnych Do Specjaln

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Psychologia. Psychoterapia>Rodzina. Małżeństwo>Dziecko. MłodzieżWysyłka: do 3 dni

    Pracujących Z Dziećmi I Młodzieżą Niepełnosprawną, A Także Psychologów Klinicznych, Prowadzących Psychoterapię Z Dziećmi I Młodzieżą Chorującą Na Rzadkie Choroby Genetyczne I Deficyty Rozwojowe.... Pełen opis produktu 'Dzieci Chore, Niepełnosprawne I Z Utrudnieniami W Rozwoju' »

    Książka Została Przygotowana Przez Specjalistów Różnych Dziedzin - Lekarzy, Psychologów, Pedagogów, Logopedów, Fizjoterapeutów. Przybliża Wiele Zagadnień, Przede Wszystkim Diagnozę I Terapię Zaburzeń Rozwojowych, Głównie O Podłożu Genetycznym I Metabolicznym, Nieznane, Rzadkie Choroby Wieku Dziecięcego Lub Rozpoczynające Się W Dzieciństwie, Nieprawidłowości Rozwojowe I Choroby, Które Prowadzą Do Niepełnosprawności.Poruszana W Książce Problematyka Jest Obszerna I Oparta O Aktualne Badania Naukowe Oraz Obowiązującą Literaturę Przedmiotu. Może Stanowić źródło Wiedzy Dla Studentów Pedagogiki, Psychologii, Fizjoterapii I Medycyny.Opracowanie Każdej Jednostki Chorobowej, Zaburzenia Czy Niepełnosprawności Ma Wymiar Holistyczny I Utrzymane Jest W Duchu Humanistycznym, W Orientacji Personalizmu. Na Takie Przedsięwzięcie Wskazuje Chociażby Konstrukcja Każdego Rozdziału.Tytuły Wszystkich Tekstów Rozpoczynają Się Od Wyrażenia "Dziecko Z..." Po To, Aby Czytelnik Zwrócił Uwagę Na Osobę Dziecka Uwikłanego W Proces Diagnostyczno-terapeutyczny, Nierzadko Wiążący Się Z Przeżywaniem Lęku, Cierpienia I Poczuciem Braku Bezpieczeństwa.Publikacja Powinna Zainteresować Pedagogów Specjalnych, Logopedów, Rehabilitantów, Terapeutów Pracujących Z Dziećmi I Młodzieżą Niepełnosprawną, A Także Psychologów Klinicznych, Prowadzących Psychoterapię Z Dziećmi I Młodzieżą Chorującą Na Rzadkie Choroby Genetyczne I Deficyty Rozwojowe. Zaciekawi Ponadto Rodziców I Wychowawców Dzieci Cierpiące Na Te Choroby Oraz Wyższe Uczelnie Pedagogiczne, Psychologiczne, Medyczne I Pokrewne, Jako źródło Wiedzy Dla Studentów.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Dzieci Chore, Niepełnosprawne I Z Utrudnieniami W Rozwoju

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweWysyłka: do 3 dni

    Obserwatorzy życia Społecznego, W Tym Także Osób Niepełnosprawnych, Skłaniają Się Do Pobieżnej Oceny Ich świata I życia. Rzadko Dostrzegają Potrzeby I Możliwości Poprawy Jakości Ich życia. Je... Pełen opis produktu 'Problematyka Osób Niepełnosprawnych W Oglądzie Teoretyków I Praktyków' »

    Obserwatorzy życia Społecznego, W Tym Także Osób Niepełnosprawnych, Skłaniają Się Do Pobieżnej Oceny Ich świata I życia. Rzadko Dostrzegają Potrzeby I Możliwości Poprawy Jakości Ich życia. Jest Jednak Duży Krąg Specjalistów Zajmujących Się Problematyką Niepełnosprawności, Którzy Widzą Więcej, Patrzą Szerzej I Obiektywniej. Dostrzegają Warunki I Alternatywy, Widzą, Jak Wiele Można I Trzeba Jeszcze Zrobić Na Rzecz Faktycznej Integracji I Inkluzji Osób Niepełnosprawnych. Dlatego Z Satysfakcją Przedstawiamy Naszym Czytelnikom Kolejny - Piętnasty - Tom Cyklu Wydawniczego "Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych". W Tomie Tym Prezentujemy Opinie Naukowców I Praktyków Na Temat Różnych Form Edukacji, Uspołecznienia I Terapii Osób Z Wielorakimi Deficytami Wiedzy I Umiejętności Wynikających Z Określonej Formy Niepełnosprawności. Całość Opracowania Została Ujęta W Trzy Części...Oddajemy Czytelnikom Wartościowy Tom Zawierający Bogaty ładunek Wiedzy Teoretycznej I Materiał Doświadczonych W Pracy Z Niepełnosprawnymi Praktyków.Anna Klinik
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Problematyka Osób Niepełnosprawnych W Oglądzie Teoretyków I Praktyków

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweWysyłka: do 3 dni

    Książka Stanowi Prezentację Doświadczeń Zdobytych Podczas Realizowania Działań Na Rzecz Małych Dzieci Zagrożonych Niepełnosprawnością I Niepełnosprawnych Oraz Ich Rodzinom Przez Placówki Pełen opis produktu 'Wybrane Aspekty Dotyczące Możliwości Prowadzenia Działań Wspierających Rozwój Małych Dzieci Zagrożonych Niepełnosprawnością Lub Niepełnosprawnych Oraz' »

    Książka Stanowi Prezentację Doświadczeń Zdobytych Podczas Realizowania Działań Na Rzecz Małych Dzieci Zagrożonych Niepełnosprawnością I Niepełnosprawnych Oraz Ich Rodzinom Przez Placówki Zakwalifikowane Do Realizacji Pilotażu Programu Rządowego WWKSC.Gwarancją Wysokiego Poziomu Merytorycznego Wykonania Zadań Programowych Bezpośrednio Z Dziećmi, Była Dobrze Zaplanowana Strategia Działań I Stworzenie W Systemie Międzyresortowym Optymalnego Modelu Działań Lokalnych Na Rzecz Wielospecjalistycznej, Kompleksowej I Ciągłej Pomocy Dzieciom Zagrożonym Niepełnosprawnością Lub Niepełnosprawnym Od Momentu Wykrycia Takiej Potrzeby.Przy Założeniu, że Dany Samorząd Przejawia Wolę Zaspokajania Potrzeb W Zakresie Wczesnego Wspomagania Rozwoju I Wczesnej Interwencji Medycznej, Jego Działania Powinny Być Skupione Na Zapewnieniu Koordynacji Organizacyjno-finansowej I Interinstytucjonalnej W Taki Sposób, Aby Służyła Wyrównywaniu Szans I Późniejszym Sukcesom Edukacyjnym I Wychowawczym. Prezentowana Praca Składa Się Z Siedmiu Rozdziałów Części Teoretycznej I Trzech Rozdziałów Części Empirycznej.W Pierwszych Rozdziałach Części Teoretycznej Przedstawiono M.in. Dostępne Dane Statystyczne, Które Uzasadniają Potrzebę Podejmowania Działań Programowych, Charakterystykę Obecnej Sytuacji I Bariery W Realizacji Działań Międzyresortowych.Kolejne Rozdziały Identyfikują Adresatów Programu, Cele, Zadania I Przewidywane Efekty Tych Działań Oraz Założenia Organizacyjne I Standardy Wymagań Stawiane Placówkom Wnioskującym O Rekomendację Do Prowadzenia Działań Programowych.Istotne Informacje Dotyczące Międzyresortowego Finansowania Działań Na Rzecz Dzieci Zawiera 6 Rozdział.W Części Empirycznej Przedstawiono Rezultaty Dwuletniego Wdrażania Programu WWKSC Dotyczące: Działań Koordynujących Program, Spełniania Warunków Konkursowych Umożliwiających Placówkom Uzyskanie Rekomendacji Do Programu, Spełniania Warunków Formalnych I Merytorycznych Przez Rekomendowane Placówki, Analizy Zależności Między Czynnikami Związanymi Z Tworzeniem Systemu, A Obecnym Etapem Realizacji Założeń Programowych, Oraz Raport Z Bezpośredniej Pracy Programowej Z Dziećmi. Opis Wybranych Wniosków Stanowi Egzemplifikację Dokonanej Pracy Przygotowawczej Niektórych Placówek Do Uczestnictwa W Programie. Uzyskane Rezultaty Zostały Sformułowane W Podsumowaniu Każdego Rozdziału, Jak Również W Zakończeniu Pracy I Wnioskach Końcowych.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Wybrane Aspekty Dotyczące Możliwości Prowadzenia Działań Wspierających Rozwój Małych Dzieci Zagrożonych Niepełnosprawnością Lub Niepełnosprawnych Oraz

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne>Socjologia. SpołeczeństwoWysyłka: do 3 dni

    Stanowiących Teoretyczne Podstawy Organizacji I Reorganizacji Procesów Edukacji Oraz Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. Nie Brakuje W Nim Także Analiz O Względnie Wąskim Zakresie Zagadnien... Pełen opis produktu 'Wokół Problemów Edukacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych Idee Koncepcje Badania' »

    Przedłożony Czytelnikowi Trzynasty Tom Serii, Podobnie Jak Poprzednie, Zawiera Treści O Stosunkowo Wysokim Stopniu Ogólności; Zostały One Opracowane Z Myślą O Prezentacji Stanowisk, Koncepcji, Modeli Stanowiących Teoretyczne Podstawy Organizacji I Reorganizacji Procesów Edukacji Oraz Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. Nie Brakuje W Nim Także Analiz O Względnie Wąskim Zakresie Zagadnieniowym, Skoncentrowanych Na Określonym Problemie. Nakreślone Idee, Stanowiska, Opinie, Prezentowane Wyniki Badań Są Kontynuacją Dyskusji Nad Efektywnością Edukacji Specjalnej Oraz Niwelowaniem Szeroko Pojętych Barier Socjalizacyjnych, A Także Przyczynkiem Do Faktycznej Zmiany Społecznej I Edukacyjnej. Pierwsza Część Trzynastego Tomu Serii "Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych" Obejmuje Treści Związane Właśnie Z Edukacją. Nie Oznacza To Jednak, że Zostały One Przez Autorów Poszczególnych Rozdziałów Rozpatrzone W Oderwaniu Od Problematyki Socjalizacji I Rehabilitacji. Przeciwnie - Zagadnienia Te Stanowią Istotny Kontekst Omawianych Procesów Kształcenia I Wychowania. Potwierdzenia Tej Tezy Można Szukać W Analizie Rozpatrywanych W Związku Z Edukacją Pojęć, Na Przykład Indywidualizacji, Treningu Umiejętności Społecznych Czy Wspomagania Rozwoju. Z Kolei W Drugiej Części Książki - Objętej Tytułem Nawiązującym Do Problematyki Socjalizacji - Znajdujemy Sporo Odniesień Do Procesów Wychowania I Kształcenia. W Opinii Autorów Są One Podstawą Adaptacji Społecznej, Nabywania Podstawowych Kompetencji życiowych, Kreowania Dróg Do Samodzielności, Ustalania Celów życiowych, Wzmacniania Aktywności Czy Rozwiązywania Aktualnych Problemów Społecznych. Ogólnie Można Więc Przyjąć, że Wyróżnienie Dwóch Części Niniejszego Opracowania - Pierwszej, Ukierunkowanej Na Procesy Edukacyjne, A Drugiej Na Socjalizację - Jest Zabiegiem Umownie Porządkującym Strukturę Tomu.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Wokół Problemów Edukacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych Idee Koncepcje Badania

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Podręczniki / Edukacja>Podręczniki dla nauczycieli. Pomoce dydaktyczneWysyłka: do 3 dni

    Cyfrowo-literowa Notacja Muzyczna (cylinomuz) Powstawała Przez Wiele Lat Pracy Z Dziećmi Niepełnosprawnymi Intelektualnie. Wyrosła Z Potrzeby Gry Na Instrumentach I Ciekawości Niepełnospr... Pełen opis produktu 'Muzykowanie Metodą Cyfrowo-literową Z Uczniami Niepełnosprawnymi Intelektualnie W Stopniu Lekkim' »

    Cyfrowo-literowa Notacja Muzyczna (cylinomuz) Powstawała Przez Wiele Lat Pracy Z Dziećmi Niepełnosprawnymi Intelektualnie. Wyrosła Z Potrzeby Gry Na Instrumentach I Ciekawości Niepełnosprawnych Dzieci. Dotychczasowe I Zalecane Metody Muzykowania (oparte Na Nutach) Są Mało Skuteczne. Na Drodze Do łatwiejszego I Skutecznego Sposobu Gry Na Instrumentach Znajdowały Się Litery - Jako Znaki Pisma Oraz Jako Nazwy Nut. Nazwy Te Zostały Przeniesione Na Płytki Instrumentów Sztabkowych, Które Kojarzyły Się Z Dźwiękami. Skoro Dzieci Mogły Sobie Pomagać Literami W Grze Na Dzwonkach Chromatycznych, To Dlaczego Cyfry Miałyby Nie Spełnić Podobnej Funkcji W Grze Na Flecie Prostym? Dołączona Do Książki Płyta DVD, Zawierająca Nagrania Zespołu Muzycznego Promyk, Przedstawia Praktyczne Zastosowanie Metody Cyfrowo-literowej W Muzykowaniu Zespołowym Uczniów Z Niepełnosprawnością Intelektualną.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Muzykowanie Metodą Cyfrowo-literową Z Uczniami Niepełnosprawnymi Intelektualnie W Stopniu Lekkim

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Podręczniki / Edukacja>Podręczniki dla nauczycieli. Pomoce dydaktyczneWysyłka: do 3 dni

    Publikacja Poświęcona Jest Problematyce Funkcjonowania Dzieci Z ADHD Oraz Ich Rodzin. Przedstawiono W Niej Interdyscyplinarne Spojrzenie Na Istotę Zaburzenia W Odniesieniu Do Najnowszych Koncepcji Biologicznych,... Pełen opis produktu 'Pedagogika Osób Niepełnosprawnych Dzieci Z Adhd I Ich Rodzeństwo' »

    Publikacja Poświęcona Jest Problematyce Funkcjonowania Dzieci Z ADHD Oraz Ich Rodzin. Przedstawiono W Niej Interdyscyplinarne Spojrzenie Na Istotę Zaburzenia W Odniesieniu Do Najnowszych Koncepcji Biologicznych, Psychologicznych I Pedagogicznych. Poruszono Najważniejsze Zagadnienia Dotyczące Etiologii, Symptomatologii, A Także Wsparcia I Terapii Dziecka Z Zespołem Nadpobudliwości Psychoruchowej. Rozważania Na Temat Rodziny Podjęto W Ujęciu Systemowym, Zakładającym Wzajemność Wpływów Wszystkich Członków Stanowiących System Rodzinny. Na Podstawie Przeprowadzonych Badań Nakreślono Warunki Wychowawcze Typowe Dla Rodzin Z Dziećmi Nadpobudliwymi Psychoruchowo. Wyodrębniono Charakterystyczne Cechy Funkcjonowania Społecznego, Edukacyjnego Oraz Emocjonalnego Dzieci Z ADHD, A Także Podjęto Próbę Zdiagnozowania Sytuacji Psychospołecznej Ich Rodzeństwa. Zebrany Materiał Umożliwił Także Przybliżenie Czynników Wpływających Na Relacje Między Rodzeństwem. Dzięki Przyjęciu Takiej Perspektywy Badawczej Podkreślono Znaczenie Problemów Każdego Członka Rodziny, W Której Wychowywane Jest Dziecko Z Dysfunkcją.Praca Jest Interesującym, Opartym O Badania Autorskie źródłem Do Wykorzystania Zarówno Przez Teoretyków I Praktyków Podejmujących Działania Mające Na Celu Wspieranie Procesu Terapeutycznego Dzieci Z ADHD I Innymi Zaburzeniami W Rozwoju
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Pedagogika Osób Niepełnosprawnych Dzieci Z Adhd I Ich Rodzeństwo

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Podręczniki / Edukacja>Podręczniki dla nauczycieli. Pomoce dydaktyczneWysyłka: do 3 dni

    Panuje Przekonanie, że Uczeń Z Zespołem ADHD To Poważny Problem Dla Współczesnej Rodziny I Szkoły. Niełatwo Jest Tym Dwóm środowiskom Zaakceptować Jego "złożoną Inność". Być Może Wynika To Z Niezrozumienia,... Pełen opis produktu 'Pedagogika Osób Niepełnosprawnych' »

    Panuje Przekonanie, że Uczeń Z Zespołem ADHD To Poważny Problem Dla Współczesnej Rodziny I Szkoły. Niełatwo Jest Tym Dwóm środowiskom Zaakceptować Jego "złożoną Inność". Być Może Wynika To Z Niezrozumienia, Czym Tak Naprawdę Jest ADHD. Istotne Jest Zatem, Aby Wiedza O Zespole ADHD Była Rozpowszechniana Na Dużą Skalę, Zarówno W środowiskach Rodzinnych, Jak I Szkolnych. To Głównie Na Nich Spoczywa Ciężar Wychowania I Kształcenia Dzieci, W Tym Również Dzieci Z Zespołem ADHD.Powstaje Podstawowe Pytanie: Jaki Jest Poziom Wiedzy środowiska Rodzinnego I Szkolnego Na Temat Zespołu ADHD U Dzieci W Młodszym Wieku Szkolnym?Poszukiwanie Odpowiedzi Na Powyższe Pytania Poświęcona Jest Niniejsza Publikacja, Która Składa Się Z Trzech Rozdziałów. Pierwszy Dotyczy Teoretycznych Podstaw Badań, Drugi Zawiera Założenia Metodologiczne Badań Własnych, A W Rozdziale Trzecim Zaprezentowano Wyniki Badań Oraz Płynące Z Nich Wnioski I Zalecenia Dla Osób Odpowiadających Za Wychowanie I Kształcenie Dzieci Z ADHD.Pierwszy Rozdział - Teoretyczne Podstawy Badań - Obejmuje Trzy Podrozdziały. W Pierwszym Zamieszczono Charakterystykę środowiska Rodzinnego I Szkolnego Jako Najważniejszych środowisk W życiu Dziecka. Dlatego Też Istotne Jest, Aby W Obu Tych środowiskach Był Wysoki Poziom świadomości W Odniesieniu Do Problemu ADHD. Warto Zaznaczyć, że Tylko Kompetentny Nauczyciel, Dzięki Swojej Wiedzy Z Zakresu ADHD, Jest W Stanie Szybko Pomóc Dziecku Przejawiającemu Symptomy Tego Zespołu. Nauczyciel Powinien Służyć Wsparciem I Radą Rodzicom Dziecka Z Zespołem ADHD.Drugi Podrozdział Przedstawia Podstawową Wiedzę Na Temat ADHD, A W Szczególności Genezy Powstania Zespołu ADHD, Głównych Przyczyn, Objawów Zaburzenia, Kryteriów Diagnozy Oraz Typów I Form Leczenia. W Rozdziale Tym Scharakteryzowano Również Główne Problemy, Z Jakimi Borykają Się Uczniowie Mający Symptomy ADHD, Oraz Najkorzystniejsze Warunki Do Pracy Dla Takich Dzieci.W Podrozdziale Trzecim Opisano Aspekty Prawne I Praktyczne Dzieci Z Zespołem ADHD. W Związku Z Tym Omówiono Prawa Przysługujące Dzieciom Z ADHD Oraz Działalność Stowarzyszeń Na Rzecz Takich Dzieci. Refleksji Poddano Poglądy Na Temat Lekarstw Przepisywanych Dzieciom Oraz Ich Refundacji. Zaprezentowano Także, Co Jest Istotne Z Punktu Widzenia Praktyki, Przykładowe Rozwiązania Niezbędne W Pracy Z Dzieckiem Nadpobudliwym Psychoruchowo. Zamieszczono Również Charakterystykę Pomocy Dydaktycznej W Formie Programu Na Płycie CD (ADHD W Pigułce) Dla Rodziców I Nauczycieli W Wychowaniu I Kształceniu Dziecka Z Nadpobudliwością Psychoruchową Oraz Prezentacji Szkoleniowej (PDF Pt. ADHD - Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej Z Zaburzeniami Koncentracji Uwagi).Drugi Rozdział, Jak Już Wspomniałam, Poświęcony Jest Metodologii Badań Własnych - Przedstawiono W Nim Główny Problem Badawczy, Metody I Narzędzia Badawcze, A Także Charakterystykę Badanych Osób Oraz Terenu Badań.Trzeci Rozdział Stanowi Część Empiryczną Książki, Zawiera Opis Własnych Badań Oraz Analizę Ich Wyników.Książkę Zamykają Wnioski I Spostrzeżenia Z Przeprowadzonych Badań Dotyczących Zarówno Wiedzy środowiska Rodzinnego I Szkolnego Na Temat Dzieci Z Zespołem ADHD, Jak I Wskazówek Odnoszących Się Do Pracy Z Tymi Dziećmi. Fragment WstępuKsiążkaZawieraPłytę CD!
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Pedagogika Osób Niepełnosprawnych

  • [Oficyna Wydawnicza Impuls]

    Kategoria: Książki>Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweWysyłka: do 3 dni

    Priorytetem Działań Terapeutycznych Jest Ich Racjonalność, Dlatego Tak Ważne Jest Zapewnienie Dostępu Do Odpowiednio Przygotowanych Programów Terapeutycznych Osobom Niepełnosprawnym, Które Zn... Pełen opis produktu 'Racjonalność Oraz Uwarunkowania Procesów Terapeutycznych Osób Niepełnosprawnych' »

    Priorytetem Działań Terapeutycznych Jest Ich Racjonalność, Dlatego Tak Ważne Jest Zapewnienie Dostępu Do Odpowiednio Przygotowanych Programów Terapeutycznych Osobom Niepełnosprawnym, Które Znajdują Się W Mniej Korzystnym Położeniu W Porównaniu Ze Swoimi Rówieśnikami. Mają Mniejsze Szanse Udziału W Wielu Sferach Rozwoju Osobistego, Budowania Swojej Pozycji Osobistej I Zawodowej, Integracji W Społeczeństwie, A Także Większe Trudności W Dostępie Do Edukacji.Problematyka Terapii Zajęciowej Ma Od Zawsze Swoje Miejsce W Budowaniu Systemów Wspierania Osób Niepełnosprawnych. Okazuje Się Niezwykle Przydatna W Procesach Szeroko Pojętej Rehabilitacji I To Nie Tylko Osób Niepełnosprawnych. Terapie Zajęciowe Zyskały Wielką Popularność W Licznych Ośrodkach Rehabilitacji Oraz Instytucjach Pomocowych. Niezwykle Ważna Jest Rola Racjonalnie Zaplanowanej I Konsekwentnie Realizowanej Terapii. Pewnie Również Dlatego Widać Tak Duże Zainteresowanie Tym Zagadnieniem U Wielu Przedstawicieli Różnych Dyscyplin Naukowych, A Zwłaszcza Pedagogów, Psychologów Czy Socjologów.Pierwsza Część Szesnastego Tomu Serii "Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych", Zatytułowana Sytuacja Społeczna Osób Niepełnosprawnych, Podejmuje Problemy Szczególnej Sytuacji Tej Grupy Osób. Ciągle Jeszcze Pokutują Stygmatyzacja I Dyskryminacja Niepełnosprawnych Jako Ludzi "na Przemiał", Używając Terminologii Zygmunta Baumana. Znajdziemy W Tej Części Również Bardzo Ciekawe Rozwiązania I Opis Mechanizmów Konstruowania Rzeczywistości Społecznej, W Tym (jak Twierdzi Autor Artykułu) Wytwarzanie Przestrzeni, W Której Dużą Rolę Odgrywają Procesy Powstawania Podziałów I Barier Społecznych Stygmatyzujące Osoby Niepełnosprawne. Określona Została Także Rola Komunikacji I Samorealizacji W Kontekście Osób Niepełnosprawnych.W Części Drugiej - Problemy Edukacyjne Dzieci I Młodzieży Niepełnosprawnej - Poruszono Między Innymi Podstawowe Trudności, Z Jakimi Borykają Się Ci Młodzi Ludzie. Ciekawe Są Również Wyniki Badań Na Temat Relacji Między Prawem A Rzeczywistością Kształcenia Uczniów Ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Przedstawiono Także Rozwiązania Tak Istotnego Problemu, Jak Dostosowanie Przestrzeni Szkoły Ogólnodostępnej Do Potrzeb I Możliwości Ucznia Ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.Część Trzecia - Różnorodność Form Procesów Terapeutycznych - Obejmuje Artykuły Poświęcone Głównie Problematyce Terapeutycznej. Zawiera Na Przykład Informacje O Znaczeniu Aktywizacji Na Polu Artystycznym Osób Niepełnosprawnych W Procesie Ich Socjalizacji. Przedstawiono W Niej Również Kompleksowość Oddziaływań Terapeutycznych, Wielofunkcyjność I Wielostronność Przy Udziale Specjalistów Różnych Dziedzin, Którzy Wykorzystując Zdolności, Aktualne Predyspozycje I Możliwości Uczestników Terapii, Pomagają Im Zaspokoić Codzienne I Przyszłe Potrzeby. Pojawia Się Także Rzadko Podejmowana Problematyka Edukacji Religijnej Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie. Autorka Artykułu Pokazuje, Jak Istotne Jest, Aby Zajęcia Katechezy Były Elementem Zajęć Terapeutycznych I Wspierały Proces Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie. Ostatni Artykuł Zamykający Część Trzecią Omawia Wybrane Problemy Pracy Organizacji Pozarządowych I Wolontariatu Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych. Wolontariat I Organizacje Społeczne Są Ogromnym Wsparciem W Każdym Demokratycznym Społeczeństwie. W Polsce Także Widzimy Prężny Rozwój Tego Sektora I Jego Rolę W świadczeniu Usług Pomocowych I Wsparciu Osób Niepełnosprawnych. Podsumowując, Oddajemy Czytelnikom Kolejny Tom Wartościowej I Ciekawej Serii "Problemy Edukacji, Rehabilitacji I Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych". W Imieniu Rady Redakcyjnej Serii Dziękuję Autorom Poszczególnych Tekstów, A Szczególne Wyrazy Wdzięczności Kieruję W Stronę Recenzentów Tomu. Anna Klinik
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Racjonalność Oraz Uwarunkowania Procesów Terapeutycznych Osób Niepełnosprawnych


Gigant.pl

Książki, muzyka oraz filmy.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 18.06.2008
egmont, helion, wydawnictwo naukowe pwn, zielona sowa, wolters kluwer, c.h. beck, pwn, oficyna wydawnicza impuls, skrzat, novae res
Produkty w ofercie: 107512
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 107161
Opinie pozytywne: 22
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 4